A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek

Zólyomi Andrea | 2014.10.06, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2014.10.06, 09:19:00

Cimkék:

Rendkívül kaotikus és szokatlan forgatókönyv szerint zajlott a FIM Superbike Világbajnokság Magny-Cours-i versenyhétvégéjének szombati napja, melynek keretében a FIM Superstock 600-as Európa-bajnokság idei záró futamát is rendezték. Tömegbukás, piros zászló, újraindítás és magyar bravúr – így lehetne tömören összefoglalni a verseny történéseit.

A délelőtti időmérő edzést a Talmácsi Racing 15 éves olasz pilótája, Alessandro Zaccone a 14. míg a 19 éves magyar Bódis Richárd a 21. helyen zárta, így késő délután ebből a pozícióból várhatták az év utolsó futamának rajtját. Ez a futam többek számára is sokáig emlékezetes marad, hiszen egy hajmeresztő tömegbukás borzolta a kedélyeket, melynek során több motor és pilóta is megsérült.
 
A bukást Zaccone ki tudta kerülni, Ricsi viszont nem, így az ő motorján több elem is kisebb-nagyobb sérüléseket szenvedett. Ha száz százalékosan nem is tudta ezeket a sérüléseket semmissé tenni a csapat, ám kiváló és gyors munkájuknak köszönhetően Ricsi ott lehetett az újraindításnál. Ezt követően a magyar pilóta fantasztikus felzárkózással hálálta meg csapatának az iménti tettet, és a 21. helyről a 13.-ra jött előre a leintésig, az így megszerzett pontoknak köszönhetően pedig a 14. helyen zárta a bajnokságot.
Zaccone a mai napon kevésbé volt szerencsés. Hiába startolt jól és lépett előre körről körre, sajnálatos módon egyik vetélytársa kiütötte alóla a motort. Az esésnél az olasz ifjonc a vállát is megütötte, de csontja szerencsére nem tört, így remélhetőleg gyorsan regenerálódik majd a következő szezonra. Ő ezt az idényt olasz bajnokként a 20. helyen zárta az Európa-bajnokságban.
A csapat hétvégi szereplése ezzel még nem ért véget, hiszen vasárnap délután rendezik meg a European Junior Cup idei záró futamát, amelyet Somosi Alexander a 21. helyről kezdhet majd meg, a pontszerzés céljával.
 
Talmácsi Gábor, csapatfőnök
„Eléggé őrült egy versenyünk volt. (Bódis) Ricsi nagyot ment az újraindítás után, annak ellenére, hogy a motort nem tudtuk száz százalékos állapotba hozni az esést követően. A maximumot teljesítette, amit onnan hátulról, ebben a helyzetben lehetett, úgyhogy büszke vagyok rá. Zaccone is nagyon jól ment, a bukásról pedig nem tehetett. Félig sikerült csak jól számunkra ez a verseny, mert többre számítottunk és több is volt benne, de a külső körülmények most tényleg nagyon balszerencsésen alakultak. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy ez a pálya nem igazán fekszik a Hondáknak, ráadásul a többi motor közül volt néhány feltűnően gyors az egyenesekben, többet jelenleg is vizsgálnak közülük. Mi mindig a szabályok adta játékszabályokon belül mozgunk, de most valamilyen oknál fogva hirtelen jelentős mértékben megnövekedtek a motorok közötti különbségek, amit nem értünk. Gratulálok a csapatnak az idei évhez, és köszönöm mindenkinek az elvégzett munkát. Úgy gondolom, rengeteg tapasztalatot szereztünk idén együtt, sok minden letisztult, így minden adott ahhoz, hogy jövőre egy még eredményesebb szezont fussunk.”
 
Alessandro Zaccone (Superstock 600, kiesett)
„Hihetetlenül balszerencsés futamunk volt. Egy másik pilóta kiütötte alólam a motort, és sajnos semmit nem tehettem, hogy elkerüljem a bukást. Nagyon csalódott vagyok, hogy így alakult, mert úgy érzem, ha ez nincs, akkor a dobogón végeztem volna az év utolsó futamán. Összességében nagyon pozitívan értékelem ezt az évet, a csapat tökéletes munkát végzett minden hétvégén. Egészen biztos vagyok abban, hogy a következő szezonban még erősebben térhetünk vissza.”
 
Bódis Richárd (Superstock 600, 13. hely)
„Nagyon kemény hétvégén vagyok túl, viszont éppen ezért nagyon sok értékes tapasztalattal gazdagodtam. Az elején nagyon nehezen lendültünk bele, utána viszont két lépcsőfokonként ugráltam felfelé, és dolgoztam le a hátrányomat a többiekkel szemben. 25-en voltunk két másodpercen belül, úgyhogy elképesztően sokat számított minden apró tized. A futamon magabiztosan rajtoltam el, tudtam, hogy erőből képesnek kell lennem felérni a pontszerző helyekre. Aztán jött egy tömegbukás, kiütötték a kezemből a motort, átmentem egy emberen, majd elestem, és a motorom több eleme is megsérült. Az újraindítás után 110 fok volt a víz hőmérséklete, ami iszonyatosan sok, és már az elején sokat veszített erejéből a motor, de nem adtam fel, csak jöttem, jöttem előre. Páran el is estek előttem, de nem ennek köszönhetem, hogy végül felértem a pontszerzők közé, hiszen nagyon kemény csatákban vívtam ki magamnak a 13. helyet. Köszönöm a szerelőinknek a gyors és szakszerű munkát, (Talmácsi) Gábornak és a csapatnak a sok-sok idei segítséget, az otthoniaknak pedig a biztatást. Csapattársamnak jobbulást kívánok, és készülünk a következő évre, amikor még magasabbra fogjuk helyezni a lécet magunknak.”
 
Somosi Alexander (EJC, 21. hely)
„Úgy-ahogy elégedett vagyok a mai napom alakulásával. Szerettem volna kicsit előrébb kvalifikálni magam a holnapi futam rajtrácsára, az időmön viszont így is 1,5 másodpercet tudtam javítani tegnaphoz képest, ezért nem lehetek csalódott. Úgy érzem, még mindig rengeteg tartalék van bennem és a motorban, ezért bízom benne, hogy holnap sikerül majd előbbre lépnem, és a legjobb 15-ben zárni a versenyt.”
 
szöveg :Talmácsi Racing
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.