A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek

Zólyomi Andrea | 2014.07.28, 09:38:00 | Utolsó módosítás: 2014.07.28, 09:38:00

Cimkék:

A Tomracing Motorsport Team versenyzője számára az idei év legpechesebb versenyhétvégéje ért véget a csehországi Mostban rendezett Alpok-Adria és IMRC futamokon.

 

Mintha minden összeesküdött volna az Alpok-Adria sorozatban, az IMRC és a Magyar Bajnokságban szereplő Gyutai Adrián ellen a múlt hétvégén. A Superstock 600-as kategóriában versenyző paksi motoros előbb nullázott szombaton a második helyről indulva, majd vasárnap a tartalékblokkal végül dobogóra tudott állni, ám mindhárom sorozatban visszaesett a második helyre összetettben. A Tomracing Motorsport Team versenyzője abban reménykedik, hogy a két hét múlva sorra kerülő újabb Alpok-Adria futamokon már ismét a győzelemért hajthat a lengyelországi Poznanban.
 
A 2014-es szezon legbalszerencsésebb hétvégéjét zárta Mostban Gyutai Adrián. Pedig a csehországi verseny nem indult rosszul: csak ő, és legnagyobb hazai riválisa, Chrobák János tudott 1:39-es időt motorozni a pénteki edzéseken, és ők ketten indultak az első két rajtrácsról is. A 23 éves paksi motoros számára azonban a második időmérőtől kezdve semmi sem jött össze. Kezdődött azzal, hogy a szombat délelőtti kvalifikáción nem mért az időmérős eszköze. A felvezető kör után rossz helyre állt fel a rajtrácsra, majd a zsűri szerint kiugrott a rajtnál. Ezt követően üldözőbe vette Chrobákot, ám a negyedik körben az első sikánnál elesett, de a 19. helyen vissza tudott állni. Ettől kezdve a sérült idommal is olyan tempóra volt képes, hogy felzárkózott a 9. pozícióba, amikor kizárták a versenyből. Ugyanis a korai rajt miatt boxutca áthajtásos büntetést kapott, ám a pályabírók ezt csak rövid ideig mutatták be a versenyzőnek, majd a szabályokban foglaltakkal ellentétben nem mutatták be azt a csapatnak, és a hivatalos angol helyett cseh nyelven hívták ki a büntetése végrehajtására. Noha valamennyi elkövetett hibáját elismerte a zsűri, a döntésen nem változtattak
 
„Pénteken a szabadedzéseken minden rendben volt, sikerült jól beállítani a motort, és az időmérőn is egytizeddel maradtam le a pole-ról, ezért nagyon örültem, hogy ilyen hosszú szünet után is gyorsnak bizonyultam. Úgy érzem, a verseny rajtja nem sikerült rosszul, de az első kanyarba túl sokan akartunk egyszerre befordulni, és így visszaestem pár helyet, de a második kör végére már második voltam. Majdnem egy másodperccel gyorsabb köröket mentem, mint az egész mezőny, de sajnos hibáztam az első sikánban, és elestem. Visszaálltam a 19. hely környékére, és onnan még feljöttem a 9. helyre, majd fekete zászlóval kizártak, mert állítólag korán rajtoltam. El kellett fogadnom a döntést, noha biztos vagyok abban, hogy nem csak én hibáztam. Ráadásul a kizárással még a leggyorsabb körért járó pontomat is elvették” – idézte fel a szombat nem éppen pozitív pillanatait Adrián.
 
 
És akkor még nem tudta, milyen megpróbáltatások várnak rá vasárnap. A bemelegítő edzésem messze ő motorozta a leggyorsabb időt, ám a negyedik körben jött az újabb fekete leves.
 
„Kifejezetten gyors voltam, ám a negyedik körben szétment a motorblokkom, és kigyulladt a kipufogóm, így kénytelen voltam kiállni, ráadásul emiatt piros zászlóval meg is szakították az edzést” – mesélte a Tomracing versenyzője.
 
A szerelők rohamtempóban betették a tartalékblokkot a motorba, és a Honda pár perccel a verseny előtt lett kész. Ilyen előzmények ellenére szinte kész csoda, hogy Gyutai Adrián a második helyen zárt mind az Alpok-Adria, mind pedig az IMRC vasárnapi futamán.
 
„Nagy köszönettel tartozom Bájónak és édesapámnak, hogy fantasztikus munkát végeztek, és egyáltalán el tudtam indulni a futamon. A rajtom most jobban sikerült, az első kör végén vezettem is, ám az előzmények ismeretében szinte a győzelemmel ér fel, hogy Jani mögött a második helyen értünk célba, mégpedig úgy, hogy a harmadik helyen beért Rottert majd tíz másodperccel megelőztem. Remélem, Poznanra összeáll a motorom, és lehetőségem lesz visszavágni, és újra a győzelemért harcolni” – jelentette ki a 23 éves paksi motoros, aki ezzel mind az Alpok-Adria, mind pedig az IMRC sorozatban visszacsúszott összetettben a második helyre.
 
Ám az idénynek még messze nincs vége, a hátrány nem ledolgozhatatlan. Az Alpok-Adria Bajnokság augusztus 2-3-án a lengyelországi Poznanban folytatódik.
 
Az Alpok-Adria Bajnokság állása (Superstock 600)
  1. Chrobák János (magyar, Triumph) 120 pont, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 116 pont, 3. Jochen Rotter (osztrák, Suzuki) 112, 4. Daniel Bukowski (lengyel, Suzuki) 84.
Az IMRC állása (Superstock 600)
  1. Chrobák János (magyar, Triumph) 115, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 95 pont, 3. Martin Durdik (szlovák, Yamaha) 71. 4. Győrfi Alen (magyar, Yamaha) 68.
A Magyar pontverseny állása (Superstock 600)
  1. Chrobák János (magyar, Triumph) 115, 2. GYUTAI ADRIÁN (MAGYAR, HONDA) 95 pont, 3. Győrfi Alen (magyar, Yamaha) 68.

 

szöveg: Pole Positions Kft.

fotó: Molnár Ádám

Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.