A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. január 22., szombat
Enduro Hírek
/ 35 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.01.13, 13:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.13, 13:55:00

Cimkék:

Tisztelt Címzettek!
 
A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2022. február 27. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: online, Zoom értekezlet formájában
 
A részvétel a 2022-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A Zoom linket és az időtervet egy későbbi időpontban fogjuk kiküldeni.
 
Sportbaráti üdvözlettel
Hermann Henrik
elnök

Az öt állomásos Super Enduro első helyszíne Lengyelország Lodz városában került megrendezésre, ahol Magyarország színeiben versenyezhetett társával Szőke Márk, többszörös Cross és Enduro bajnokunk.

Zólyomi Andrea | 2022.01.05, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.05, 09:24:00

Cimkék:

Márk az Open kategóriában indult Sherco 300-as SE Factory motorjával amire a saját maga készített Super Enduro pályán (a Gyáli Cross pálya mellett) készült fel intenzíven egy hónapon át. De vajon fel lehet erre készülni? S milyen egy ilyen verseny? Valóban egy állomást ki kell hagyniuk a versenyből? Minderről ő maga mesél nekünk.

 

 
„Bár tavaly indultam, sajnos motorhiba miatt nem tudtam szerepelni, így mondhatjuk azt, hogy EZ volt életem ELSŐ Super Enduro versenye. Az egész közeg új volt számomra, hihetetlen élmény volt Világsztárok között lenni, testközelből látni, hogy ők is izgulnak, teszik a dolguk. A rengeteg néző, aki nekem is szurkol, annyira motiváló és izgalmasnak hatott.
 
 
A pálya, ha 0-10-ig pontoznom kéne erős 9-est adnék rá, hiszen az akadályok annyira zsúfoltak voltak (főleg a fedett pálya helyszűke miatt), hogy az a hat perc amit el kell rajta tölteni, annyira kimerítő, annyira intenzív, hogy arra szavak sincsenek. Egy perccel többet talán ki sem lehetne rajta bírni. Nem gyors, nagyon lassú, brutálisan fárasztó. Szerintem soha nem fáradtam el ennyire.
 

A verseny előtt egy hat perces szabadedzésen és egy hat perces időmérőn lehet megismerkedni a pályával. Minden hat perc.
Hat perc kín, és szenvedés, amibe minden erőt belead az ember, minden agysejtje taktikázik, minden izma ezer százalékon dolgozik.
 

Minden akadályon hatalmasat csapódnak a motorok, mellbevágnak, de te csak mész, s próbálsz nem hibázni, próbálsz talpon maradni, s előrébb jutni. Egy hiba, és vége az egésznek. És én hibáztam.
Az időmérőn sajnos lecsaptam a kipufogóm ami leszakadt, így ki kellett hogy álljak, viszont a remény futamban olyan jól teljesítettem, hogy visszalöktem magam az esti finálé két futamára.
 
 

A versenyeken a 35 versenyzőt 3 csoportra osztják, s ebből 14 versenyző jut be az esti futamokra. Én az első futamban a hátsó sorból indulhattam, bár sok apró hibát vétettem, megszereztem a 9. helyet. Nagyon tapasztalatlannak éreztem magam.
A második futamban az első sorból indulhattam, elsőnek hoztam el a rajtot, s jó pár körig vezettem, de a vége előtt 200 méterrel sajnos elestem egy farönkön, ahonnan alig tudtam kicibálni a motort, így a harmadik helyről ötödikként fejeztem be a versenyt.
Az abszolút eredményem végül a hatodik hely lett.
 
 

Két oldalról tudom nézni a dolgot. Az egyikben magamat bántom, hogy miért nem tudtam jobban figyelni, agyalok mit lehetett volna másképpen, a másik, hogy baszki, büszke lehetek erre az eredményre, hiszen kevés olyan magyar versenyző van, aki ilyen eredményt ért el elsőre ebben a kategóriában.
 
 
 

A következő versenyre már felkészültebb leszek, ami pont Magyarországon lesz a Papp László Arénában 2022 február ötödikén. A versenysorozatból Izraelt sajnos ki kell hagynom, mert ott nem indítják el a kategóriám, de remélem életem első Super Enduro Világbajnoki versenysorozatán, dobogós helyet érek el.”
 
Írta: Boross Évi, tesztmotor.hu
 

Zólyomi Andrea | 2022.01.03, 09:52:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.03, 09:52:00

Cimkék:

A Béta Motorsport Egyesület ifjú versenyzője, a #155-ös rajtszámmal versenyző Kovács Ferenc Richárd még csupán nyolc esztendős, de már most felnőtteket meghazudtoló módon, ésszel motorozva másodikként zárta az Endurocross Magyar Bajnokság ifi 50 cc-s kategóriáját.
 
 
Ricsi ugyan még roppant fiatal, ennek ellenére a 2021-es szezon már a harmadik volt számára motorsportolóként, és az első, amit endurocrossban teljesített. Itt kapásból berúgta azt a bizonyos ajtót a KTM SX-E 5 nyergében. A gyártó teljesen elektromos versenygépe bebizonyította, hogy életképes alternatívája a benzinüzemű 50 köbcentis motornak, amely egyúttal magában hordozza egy teljesen új versenyzői generáció megszületésének lehetőségét.
 
 
Kovács Ferenc Richárd elsőként tolt le egy komplett versenyszezont elektromos motorral a hagyományos technikák ellenében, ott, ahol az ifi 50-es és 65-ös versenyzők egyszerre teljesítik a versenytávot. Ez a sorozat a Nyílt Nemzeti MXGuards.com Endurocross Kupa volt, amely hét helyszínre látogatott el, és összesen 14 versenyen állt rajthoz az ifi mezőny.

Ricsi az egész szezon során mutatott kiegyensúlyozott teljesítményével végül a kupasorozat ifi 50-es kategóriájának második helyén végzett, és a Béta Motorsport Egyesületnek is ő szerezte a legtöbb pontot a fiatalok közül, valamint több versenyen is ő futotta meg a legjobb köridőt. A járványhelyzet miatt idén nem tartják meg a szokásos díjátadót, ami miatt a sportoló kissé csalódott, viszont búslakodásra nem sok idő jut, hiszen a munkának és a felkészülésnek sosincs vége.
 
 
A szakági törekvéseknek köszönhetően (a remények szerint) az utánpótlás kategóriában is egyre többen harcolnak majd az elsőségért, főleg az ifi 65cc-s mezőny létszám emelkedése lehet érdekes Ricsi és csapata számára. Akkor igazán jó egy versenyszéria, ha népes a mezőny! Ez egyelőre még a jövő zenéje, az viszont biztos, hogy Kovács Ferenc Richárd a 2022-es szezont a már említett 65-ösök között fogja megkezdeni.
 
Üröm az örömben, hogy egyelőre sem a KTM-nek, sem pedig más gyártónak nem szerepel olyan elektromos motor a palettájában, ami megfelelne a kategória előírásainak, ezért egyelőre Ricsi kénytelen a megszokott villanyost egy belsőégésű motorra cserélni. Ugyan ez a technika új lesz számára, de a motiváció nem változik. A cél minél jobb eredmény felmutatása 2022-ben, úgy a kategóriában, ahogy a csapat szereplését illetőleg is.
 
 
Az idei szezonban elért eredmények természetesen nem jöhettek volna létre a Mészáros Cégcsoport és magánszemélyek támogatása nélkül: Ricsi és családja ezúton is szeretné megköszönni az egész éves segítséget és bizalmat! A versenyző külön köszönettel tartozik a felkészítését és versenyeztetését lebonyolító profi stábnak, Vágó Norbertnek és a Béta Motorsport Egyesületnek.

Írta: Háfra Zsolt

Fotók: Miller Photostudio , Háfra Zsolt
 

Zólyomi Andrea | 2021.12.20, 14:59:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.20, 14:59:00

Cimkék:

 
Az Enduro Szakág nevében szeretnénk megköszönni a támogatást az Elkötelezett támogatóinknak. A 2021-as év nagy kihívások elé állította sportunkat, ahogyan hatással volt még az élet sok más terültére is. Mindezek mellett sikerült értékelhető Enduro és EndroCross sorozatokat lebonyolítani, mivel a versenynaptárban meghirdett versenyek maradéktalanul megrendezésre kerültek. A sikeresnek értékelhető évhez elengedhetetlen volt partnereink támogatása, melyet ezúton is szeretnénk megköszönni!
 
Bízunk benne, hogy a következő szezonban is folytathatjuk a közös munkát!
 
Üdvözlettel,
László Márk  
Szakágvezető

Zólyomi Andrea | 2021.12.16, 10:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.16, 10:20:00

Cimkék:

A MAMS iroda 2021. december 22. és 2022. január 2. között zárva tart.

Mivel az év vége miatt sok ügyet kell lezárnunk, kérünk mindenkit, hogy a hátralévő ügyintézést még a mai és a holnapi napon tegye meg. Hétfőn és kedden csak a legszükségesebb esetben tartunk személyes ügyintézést.

 

Megragadnánk az alkalmat, hogy ezúton kívánjunk minden kedves tagszervezetünknek, versenyzőnknek és tisztségviselőnknek nagyon kellemes ünnepeket!

 

/ 35 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.