A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. július 04., hétfő
Gyorsasági Hírek
/ 133 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.06.27, 09:40:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.27, 09:40:00

Cimkék:

Miután Maxwell Toth Mugellóban versenyzett és aratott kettős győzelmet a hétvégén, addig az NTR további három pilótája a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa pannóniaringi fordulóján állt rajthoz hétfőn.
 
A 600 Open kategóriában Kecskés Bence a kvalifikáción megszerezte a második rajtkockát, a futamon pedig egy jó rajtot követően próbálta tartani a tempót az élen álló versenytársával, előzni azonban nem sikerült neki. Végül a dobogó második fokára állhatott fel, és később az is kiderült, hogy egy apróbb, de annál kellemetlenebb technikai probléma zavarta őt a versenyzésben. Utóbbit sikerrel detektáltak és a következő slovakiaringi fordulóra orvosolni fogják.
 
 
Ezen a hétvégén Ádám Róbertet is elérte a technika démona, az egyik délelőtti edzésen a műszaki hibából kifolyólag elesett, megütötte a lábát így a versenyen nem is tudott indulni. Öröm az ürömben, hogy a versenyző szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet, így a következő fordulón már ott lehet a rajtrácson.
 
 
A tehetségkutató SSP300-as mezőnyében Borsándi Botond képviselte a csapatot. Botond korábban még sosem ment a Pannónia Ringen, így csak a délelőtti szabadedzések alkalmával tudott releváns tapasztalatokat szerezni az ideális ívekről és féktávokról. Ennek ellenére hamar elkapta a fonalat, és a nap végére már csaknem tíz másodpercet javított a reggeli első köridőkön. A versenyen elsősorban a tapasztalatszerzés volt a célja, és nagyon élvezte a futamot, hiszen azt számos érdekes szituáció és csata tarkította.
 
 
fotók : VRUMM klikk
szöveg: New Times Racing sajtó

Nemzetközi szinten is kiemelkedő köridők a Pannónia-Ringen, a TAKARÉKBANK Magyar Bajnokságon!

Zólyomi Andrea | 2022.06.24, 10:14:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.24, 10:14:00

Cimkék:

 

A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt TAKARÉKBANK Magyar Bajnokság második fordulóján újra 4 futamban állhattak rajthoz a gyorsasági motorsport legjobb magyar versenyzői. Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett két Tehetségkutató betétfutamba is nevezhettek az amatőr versenyzők is! Az open kategóriák olyan színvonalas versenyeket hoztak, ami egyedülállóan új szintre emelte a Magyar Bajnokságot. Az élmezőnyben végzett magyar versenyzők időeredményeikkel akár a nemzetközi versenyeken is a top10-es szintre kvalifikálhatták volna magukat.
 
 
A TAKARÉKBANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre rengeteg fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. Aki végignézett az indulók névsorán, olyan versenyzők neveit olvashatta, akik garanciát jelentettek a körrekodokra. A Northern Talent Cup versenyeiről érkezett Varga Tibi, az olasz bajnokságban edződött Kecskés Bence, a FIM 24 órás világbajnokságon szereplő Kovács Bálint, az egyik leggyorsabb magyar motorversenyző Molnár Geri, a 2021-es magyar bajnok Gyutai Adrián vagy a nagy visszatérő, többszörös magyar bajnok, Chrobák János. Micsoda versenyzők! Óriási büszkeség számunkra, hogy leggyorsabbjaink nemzetközi szereplésük mellett is megtisztelték rajthoz-állásukkal a magyar bajnokságot.
 
 
És bizony a „tűzijáték” nem maradt el! Molnár Geri stock körrekorddal, 1:55.534-es idővel nyerte meg az open 600-as futamot úgy, hogy további 4!!! pilóta is 1:57-es időket motorozott a versenyen! Chrobák Jani 4 év kihagyás után egy teljesen új és ismeretlen motoron 1.56.471-es köridőt futott. Kecskés Bence és Varga Tibi 1:57 mezsgyéjén szintén! Az 1000-ek között Gyutai Adrián és Kovács Bálint hozza a kötelezőt. Adrián nyer, míg Bálint a kölcsön BMW-vel is megszerzi a második helyet.
 
 
Az igazi meglepetés azonban nem is az „élsportolóink” táborából születik. Három olyan versenyzőt szeretnénk kiemelni, akik nemzetközi versenyeken még nem kiemelkedően szereplő sportolók. A magyar bajnokság, a magyar kupa „növendékei”. Szinte rájuk vagyunk a legbüszkébbek! Füleki Ádám, Majsa Gergely és Érsek Dani olyan csodálatosan szépen motorozott ezen a fordulón, ami mindhárom fiút egyértelműen a magyar élmezőnybe, az élsportolók közé emelte. A köridők, a versengésetek, a sportolói magatartásotok, példaértékű volt! Óriási dicséret nektek srácok! Meghökkentő eredmények!
 
 
A bajnokság második fordulója egyértelműen bebizonyította, hogy a TAKARÉKBANK és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy új szintre emelte a magyar bajnokságot. A szakág abszolút egyedülálló nevezőszámmal büszkélkedhet. Több, mint 180 motorversenyző állt a rajtrácson 20-án a Pannónia-Ringen
 
 
Köszönjük valamennyi nevezőnek, hogy velünk motoroztatok. Nélkületek nem sikerült volna, nagyon büszkék vagyunk minden versenyzőnkre a tehetségkutató, kezdő gyorsaságisoktól egészen a nemzetközi porondon is jeleskedő profi riderekig!
 
 
Végeredmények:
Magyar Bajnokság Open 1000
1. Hely - Gyutai Adrián
2. Hely - Kovács Bálint
3. Hely - Majsa Gergely
 
Magyar Kupa Open 1000
1. Hely - Majsa Gergely
2. Hely - Szarka Gábor
3. Hely - Papp Tamás
 
Magyar Bajnokság Open 600
1. Hely - Molnár Gergő
2. Hely - Kecskés Bence
3. Hely - Füleki Ádám
 
Magyar Kupa Open 600
1. Hely - Ifj. Lengyel Ákos
2. Hely - Pósa Balázs
3. Hely - Kerényi Ádám
 
 
Valamennyi eredménylista letölthető a palyamotorozas.hu oldal letöltések menüpontja alatt:
 
 
A beszámolóban szereplő fényképekért köszönet illeti Izsó Krisztiánt!
 
 
További fényképeket találhattok Nagy Gábor, Lehoczky Istvánt vagy a sportmotor.hu, illetve a Vrumm Klikk oldalain!
 
Az esemény létrejöttét A TAKARÉKBANK támogatása, MAMS Gyorsasági Szakága, valamint a palyamotorozas.hu szervezése biztosította!
 
 
Következő forduló:
2022.JÚL.21. - Slovakiaring
 
Örömmel várunk benneteket újra a rajtrácson!

Zólyomi Andrea | 2022.06.22, 09:35:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.22, 09:35:00

Cimkék:

Max Toth a New Times Racing magyar felmenőkkel rendelkező amerikai származású pilótája parádés teljesítménnyel mindkét futamot megnyerte az Aprilia Racing RS 660 Trofeo mugellói fordulójában, ezzel pedig a bajnokság élére állt.
 
 
Hétvégén a festői toszkán versenypálya, az Autodromo Internazionale del Mugello adott otthont az olasz CIV Bajnokságnak és betétfutamainak, így az Aprilia Racing RS 660 Trofeo versenysorozatnak is. Max hétvégéje mesébe illően kezdődött, hamar fel tudta venni a ritmust, gyorsan és pontosan motorozott, jól szerepelt a kvalifikáción, ennek eredményeképpen pedig a szombati futamon őt intette le elsőként a kockás zászló. Ez a siker valóságos doppingként hatott a tizenhat éves versenyző másnapi teljesítményére is: a hétvége záróversenyén az első öt pilóta nagyon szoros bolyban menetelt a cél felé, de végül egy bátor manővernek köszönhetően ismét Toth állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
 
 
A Mugellóban aratott két győzelmének hála Maxvell 23 ponttal vezeti a 2022-es Aprilia Racing RS 660 Trofeo tabelláját. A bajnokságból még három forduló és további öt futam van hátra, de a magyar származású fiú teljesítményét elnézve a végső győzelemre is abszolút esélyes.
 
A New Times Racing vezetése nagyon büszke a növendékére, ahogy a Massimo Rivola nevével fémjelzett olasz alakulat is, akik a pilóta technikai stábjaként funkcionálnak a versenyhétvégéken. Az NTR ezúton is köszöni a szurkolást a követőknek és a támogatást a partnereinek!
 
forrás: New Times Racing sajtó

Hétvégén a Kakucsringen rendezték a MAMI Kupa első fordulóját, amelyen az NTR három pilótája is harcba szállt a jobbnál-jobb eredményekért.

Zólyomi Andrea | 2022.06.09, 09:59:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.09, 09:59:00

Cimkék:

Az SSP300-as kategóriában Kun Csaba, az OT YT 125 2T-ben Fényi Bence és Oláh Balázs képviselte a csapatot. Sajnos Papp Kevinnek nem állt össze a motorja egy korábbi esés után, sérülése miatt Kamen Popovot pedig az orvosa nem engedte motorra ülni.
 
 
Szombaton az úgynevezett kupanapot tartották, ahol két időmérő és egy verseny szerepelt a programban. Ezek alkalmával a versenyzők próbáltak jól teljesíteni, de az időjárás beleszólt, ugyanis a délelőtti programokat csúsztatták, illetve csak esőgumival engedték fel a mezőnyt. A délutáni versenyen Fényi Bence önmagát leküzdve javított eddigi legjobb eredményén és végül kilencedikként ért be a célba. Oláh Balázst egy bagatel technikai probléma hátráltatta, ugyanis a fékcső megtört a felvezető körön, így ő a pálya széléről nézte a versenyt.
 


Kun Csaba már a délelőtti mért edzéseken is brillírozott, hiszen a leggyorsabb volt, a délutáni versenyen pedig kitartó és pontos motorozással a második helyen végzett. Csaba élete első kispályás SSP300-as versenyén nagyon szép eredményt tett le az asztalra, a győzelmet megszerző ellenfele roppant tapasztalt pilóta, így nem meglepő, hogy őt intette le elsőként a kockás zászló.

Vasárnap már a bajnokság napjára ébredt a kakucsi depó, a szombathoz hasonlóképp újból egy időmérő és két verseny várt a mezőnyre. Kun Csaba pole pozíciót érő köridővel indította a napot, majd mindkét versenyt megnyerte. Utóbbin nagyon trükkös és okos versenyzéssel diadalmaskodott, ugyanis végig nyomás alatt tartotta ellenfelét, majd az utolsó körben egy látványos csellel megelőzte.
 
Az OT YT 125 2T kategóriában Fényi Bence az első versenyen a nyolcadik, a második futamon pedig tizedikként ért be. A közepes eredmény ellenére sem a csapat sem pedig ő nem búsul, hiszen nem a futamgyőzelem, hanem a tanulás volt a cél számára ezen a hétvégén. Ezt pedig maradéktalanul hozta is, hiszen folyamatosan gyorsult és értékes tapasztalatokat szerzett.
 

Oláh Balázs ötödik időt motorozott a mért edzésen, de az első verseny rajtjánál beragadt, emiatt visszaesett az utolsó helyre, végül a hetedik pozícióig küzdötte fel magát. A második futamon ismét gyenge rajtot vett, de nagy harcban végül az ötödikként intették le. Mint később kiderült, egy technikai anomália hátráltatta őt a rajtolásban.
 
 
A csapatvezetés elégedett, hiszen a hétvége előtti elvárásokat több-kevesebb mértékben sikerrel teljesítették a versenyzők:
 
„Az a metodika, amelyet mi Magyarországon képviselünk, az oktatási módszer, amit alkalmazunk, valamint az a tudás, amit átadunk a tanítványainknak, egyértelműen hasznos. A legjobb példa erre Kun Csaba, aki tavaly a 125 cc-s kategóriában nem tudott jó eredményt elérni. Csaba egy nagyon jó versenyzői alapanyag, aki másfajta megközelítést igényel, és a mi tanítási módszereinkkel már az első versenyén sikerült nagyot villantania.” - nyilatkozta Csanádi Eszter.
 
Szöveg: New Times Racing sajtó
Fotók: Lévai Barnabás
 
 
 

A H-Moto Team versenyzője az elmúlt évek legjobb világbajnoki szereplését mutatta be a hétvégi 24 órás vb-futamon, ahol a Wójcik Racing Team Superbike csapatának tagjaként az abszolút 5. helyén végzett Spában

Zólyomi Andrea | 2022.06.07, 10:42:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.07, 10:42:00

Cimkék:

A múlt hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője végig fantasztikus teljesítményt nyújtva az abszolút ötödik helyén végzett a lengyel Wójcik Racing Team csapatában, ami az elmúlt évek messze legjobb világbajnoki szereplését is jelenti a magyar motorsportnak.
 
 
Eddigi EWC-s pályafutása messze legjobb hétvégéjén van túl Kovács Bálint, ugyanis a H-Moto Team versenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként nemcsakrészt vett az idei Endurance-világbajnokság belga Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás vb-futamán, de sokáig még a dobogóért is harcban volt a csapatával. Ráadásul mindezt a Superbike-ban, ugyanis hiába nevezték a 20 éves motorost ezúttal is a Spa-i 24 óráson a Superstock 1000-es kategóriába, végül megint átkerült a királykategóriába a csapat egyik francia versenyzőjének, Mathieu Ginesnek a súlyos sérülése miatt. És ha már megkapta az újabb bizonyítási lehetőséget a legjobbak között, hát élt is vele.
 
 
Maga a viadal június 4-én délután egykor indult, és több piros zászlós, valamint safety carral megszakított időszak után június 5-én, pünkösdvasárnap 13 órakor ért véget. Ráadásul fantasztikus nagy sikerrel, hiszen Bálint és két csapattársa, a francia Morais Sheridan és a brit Dan Linfoot végül az ötödik helyen zárt, és az itt szerzett 33 pontnak köszönhetően a csapat a világbajnoki pontversenyben is feljött a 9. helyre.
 
 
 „Annyi minden történt velem az elmúlt napokban, mintha legalább egy hónapon keresztül versenyeztünk volna Spában. Ezúttal is a Superstock csapatba neveztek, ráadásul nagyon jól ment a motor alattunk az edzéseken, így senki sem lepődött meg azon, hogy a csapat megszerezte a pole pozíciót a Stock kategóriában. Ám én ekkor már a Superbike csapatban voltam, ugyanis francia csapattársam, akinek ezúton is gyors gyógyulást kívánok, súlyosan megsérült. Harmadik pilótaként az első felmenetelemkor még szoktam a motort, és a köridőkben is nagy volt a szós. Ám amikor másodszor is pályára gurultam, már teljes volt a barátság köztem és a Yamaha között, így gyors és konstans körökkel már jól tartottam magam. A pálya világítása hagyott bőven kívánnivalót maga után, így a csapatvezetés úgy döntött, hogy valamennyien dupla etapot teljesítünk az éjjel, hogy többet tudjunk pihenni. Így rám is 38 kör várt, de a fizikai állapotommal nem volt gond, könnyedén bírtam a terhelést. A reggel érkező eső miatt egészen a harmadik helyig mentünk előre, ám azt tudtuk, a gyári alakulatok között ez nem reális. Bevallom, kicsit tartottam az esős felmeneteltől, hiszen régen versenyeztem már ilyen körülmények között, ám végül az egyik leggyorsabb Dunlop abroncsos versenyzőként zártam. Én voltam a befejező ember, és elárulhatom, semmihez sem hasonlítható az az érzés, amikor a huszonnégy óra elteltével az ötödik helyen célba viszed a motorod. Még most sem hiszem el, hogy ilyen jól szerepeltünk” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
A H-Moto Team tulajdonos-csapatvezetője szerint pilótája ismét emberfeletti teljesítményt nyújtott, és nem titkolja, számára ez az ötödik hely bizony győzelemmel ér fel.
 
 
„Emberfeletti. Ez az, ami eszembe jut erről a sikerről. Huszonnégy órát küzdesz magaddal, az elemekkel, a technikával és az ellenfelekkel! Viszont csak a célban derül ki, hogy mit kapsz az élettől cserébe a küzdelemért. Ez a világbajnoki ötödik hely felér a győzelemmel. Jó úton járunk, hogy újra nekünk szóljon a himnusz. Most élveznünk kell a sikert, feltöltődni, mert holnap újra azon dolgozunk majd Bálinttal, hogy sikereket hozzunk haza. Köszönöm mindenkinek, aki segített ebben nekünk” – jelentette ki Kelemen Krisztián.
 
szöveg és fotó: H-Moto Team
/ 133 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.