A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. augusztus 08., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 105 oldal

A New Times Racing versenyzője a Minimoto Junior B kategóriájában áll rajthoz a hétvégén.

Zólyomi Andrea | 2020.08.06, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2020.08.06, 09:12:00

Cimkék:

Az előző szezonban a Junior A-ban indult, szóval ez előrelépést jelent számára, ugyan a motortest és blokk megegyezik a tavalyi technikájával, viszont a technikai beállítások teljesen mások. Például a szűkítőcsonk a kipufogó fele különbözik.


Pár hete már gyűjti a kilométereket ezzel az új technikával, annak érdekében, hogy összeszokjon a motorral, helyesen üljön és képes legyen feszegetni a határait. Mivel alacsonyan ül és kicsi a motor, így minden nagyon gyorsan történik, továbbá elég akár 1 cm-rel eltérni az ideális fej-, láb- vagy válltartástól, és máris súlyos időveszteség olvasható a stopperről. A 8 perces felmenetelek alkalmával ez nem fér bele, ha meg akarja szorongatni az élen haladókat, akik Olaszország legjobbjai.

 
A koronavírus járvány miatti utazási korlátozások miatt nem lesz annyira színes a mezőny összetétele, mint tavaly. Kecskés Tamást pénteken edzések, szombaton és vasárnap pedig időmérők és versenyek várják. Csapata magasra emelte a lécet, rögtön a középmezőnybe várják, és a kevesebb nevező miatt erre elég jó esélyei is vannak.

A hétvége eseményeit a New Times Racing Facebook oldalán lehet nyomon követni.

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

 

A New Times Racing magyar gyökerekkel rendelkező amerikai pilótája remekül teljesített a kalandos versenyhétvégén.

Zólyomi Andrea | 2020.07.30, 10:01:00 | Utolsó módosítás: 2020.07.30, 10:01:00

Cimkék:

A csütörtöki szabadedzések után péntek délelőtt megérkezett Misanó fölé egy komolyabb viharfelhő, amiből délután nagy mennyiségű jég is aláhullott. Emiatt a szervezők nem engedték fel a Moto3-as mezőnyt a Q1-re.
 


Szombaton a Q2-vel folytatódott a program, ami elég kalandosra sikerült, Max különböző problémák miatt nem tudott megfelelő tempót motorozni, ezért a 17. helyre kvalifikálta magát, a csapattársa elé. A szabályok értelmében innen kellett megkezdenie az első versenyt, amelyen végül a 14. helyen ért célba.
A vasárnap reggeli warm upon próbált a lehető legjobban teljesíteni a sík, trükkös kanyarkombinációkkal és hosszú egyenesekkel tarkított, vontatott nyomvonalon. A második versenyen aztán a 17. helyről rajtolva a 10. helyen intette le őt a kockás zászló, amivel értékes pontokat zsebelt be, ez pedig nagyon szép teljesítmény, ahhoz képest, hogy első szezonját futja ebben a kategóriában. Ezzel sikerült elérnie a csapat által a versenyhétvégére kitűzött célt, aminek mindenki nagyon örül, hiszen a Moto3-as elvárásokhoz fel kell nőni a pilótáknak.
 
 
A következő bajnoki forduló szeptemberben, Imolában kerül megrendezésre, addig viszont sok edzés vár a New Times Racing motorosára.
 
Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

A H-Moto Team élversenyzője a két dobogó mellett élete legjobb körét is megfutotta Pannóniaringen, míg csapattársa, Kakuszi Ádám egy 5. hellyel kezdte meg a szereplését az idei Alpok-Adria Bajnokságon

Zólyomi Andrea | 2020.07.30, 09:57:00 | Utolsó módosítás: 2020.07.30, 09:57:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú versenyzői számára az idei csonka szezon egyik legfontosabb versenyével folytatódott és kezdődött egyszerre a 2020-as idény. Az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitóján a királykategóriában debütáló Kovács Bálint a NEW2Project csapat pilótájaként szinte berúgta az ajtót: megnyerte élete első Superbike futamát, míg a másodikon is dobogóra állhatott. Ezzel a 18 éves motoros összetettben a második helyen várja a folytatást. Csapattársa, az SSP 300-ban induló Kakuszi Ádám is jól teljesített, hiszen a mezőny végéről indulva a rendkívül értékes 5. helyen zárta a versenyt.

 

 
Végre-valahára az Alpok Adria Bajnokság mezőnye is elkezdhette a koronavírus-járvány miatti csonka szezonját a Pannóniaringen. Természetesen a H-Moto Team két fiatal versenyzője, Kovács Bálint és Kakuszi Ádám is ott volt a mezőnyben, ráadásul előbbi élete első Superbike hétvégéjére készülhetett a cseh New2Projekt csapat versenyzőjeként. A 18 éves versenyző telemetriával és egyéb, komoly alkatrészekkel megerősített Yamaha R1 motorján alaposan felnőtt a feladathoz, és akár szárazon, akár esőben fantasztikus teljesítményt nyújtott egész hétvégén. Bálint két hete éppen az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitójára készülve már tesztelt a mostani verseny helyszínén, és a másfél napos gyakorlás alatt sikerült egy remek alapbeállítást találniuk a Yamahához. A H-Moto ifjú reménysége remek formában várta az Alpok Adria Bajnokság idénynyitó hétvégéjét, ugyanis a rendkívül erős, hét ország versenyzőit felvonultató Cseh Bajnokság 1000-es kategóriájában négy futamból háromszor dobogón végzett – két 2. és egy 3. hely –, aminek köszönhetően a 42 fős mezőnyben a második pozícióban áll összetettben.
 
 
Bálint hazai pályán is bizonyított, hiszen az időmérőn az 5. rajthelyet szerezte meg a királykategóriában. A szombati futamot már az első körben megszakították piros zászlóval, ugyanis a pályára a bizonsági autó vizet vert fel, ami tömeges bukáshoz vezetett, így vasárnapra halasztották a futamot. Sajnos Bálint sem kerülte el az esést, de a csapat szerelői káprázatos munkával újjá varázsolták a kissé megviselt Yamahát, amivel a magyar motoros rögtön első lett a bemelegítő edzésen. De a java még hátra volt… Bálint remekül rajtolva már az első kanyarban másodikként fordult, majd végig üldözte az élen haladó lengyel Pawel Szkopeket, aki nem bírta a nyomást, és elesett. A H-Moto Team motorosa viszont legjobb köridejét is megjavítva végül meggyőző fölénnyel, közel 30 másodperces előnnyel húzta be élete első Superbike futamát. A második versenyen Bálint ismét jól rajtolt, ám a folyamatosan száradó pályán a gumijai hamar elfogytak, így ezúttal nem tudott a győzelemért harcolni, ám így is a harmadik helyen intették le. Azaz dupla dobogóval, futamgyőzelemmel és saját legjobb köridejével zárta pályafutása első királykategóriás hétvégéjét, és összetettben mindössze négypontos hátrányban a második helyen állva várja a szeptemberi, horvátországi folytatást.
 
 
„Annak ellenére elégedett vagyok a hétvége minden pillanatával, hogy a pénteki szabadedzéseken egyszerűen nem találtuk meg a Yamaha legjobb beállításait, így nem tudtam a várt köridőt teljesíteni. Szombatra azonban sikerült az időmérőre megtalálni a keresett beállítást, így megszereztem az ötödik rajthelyet. A szombati futamot a tömeges baleset miatt vasárnapra halasztották, így a csapat újfent bebizonyította, milyen remek, hiszen másnapra hibátlan motort tettek alám. Remekül kaptam el a rajtot, és Szkopek nyomában motorozva a lengyellel elhúztunk a mezőnytől. Folyamatosan támadtam a rutinos, világbajnokságot megjárt motorost, aki besokalt, elesett, és én a leintésig megőriztem az első helyem. A második verseny előtt eleredt az eső, és a szervezők kizárólag esőgumival engedtek minket a pályára. Persze a harmadik körben elállt az égi áldás, gyorsan száradt a pálya, így csak arra koncentráltam, hogy megőrizzem a harmadik pozícióm, és behozzam ismét dobogós helyen a motort a célba. Sikerült, így pazarul zártam a hétvégét: futamgyőzelem és dobogó a Superbike-ban, illetve a legjobb köridőmmel végre áttörtem az 1:54-es határt” – jelentette ki Kovács Bálint. De kell is a jó forma, hiszen egyre közeledik az újabb világbajnoki próbatétel: az augusztus 29-30-i, Le Mans-ban rendezendő 24 órás Endurance vb-futam.
 
Csapattársa, Kakuszi Ádám sem akart lemaradni Bálint mögött az Alpok-Adria Sorozat magyarországi rajtján. Az SSP 300-as kategóriában induló fiatal pilóta titokban abban reménykedett, hogy a hétvégi futamokon bekerül a legjobb tíz közé. Sajnos az időmérő nem úgy sikerült, ahogy azt tervezték: a versenybírók hátrébb sorolták a rajtrácson, így az utolsó pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. A futamon aztán megmutatta, mire képes, és egészen az 5. helyig jött fel, remek előzéseket bemutatva. A második futamon viszont elpártolt tőle a szerencse, és újabb ígéretes rajtot követően az 5. helyen haladt, amikor három körrel a leintés előtt megállt alatta a Kawasaki, így fel kellett adnia a versenyt.
 
 
„Már nagyon vártam ezt a pillanatot, hiszen az év elejétől kezdve erre a sorozatra készültem, és végre hazai pályán kezdhetem meg az Alpok Adria Bajnokságot. Összességében elégedetten zártam a hétvégét, hiszen a szabadedzéseken sikerült folyamatosan gyorsulnom, és hoztam azokat a köridőket, amiket a két héttel ezelőtti teszten is. Az időmérőn minden összeállt, a harmadik időt értem el, ám egy technikai hiba miatt visszasoroltak a 15. helyig. A futamon aztán bebizonyítottam, hogy igenis képes vagyok a legjobbakkal is versenyezni, hiszen egészen az ötödik helyig sikerült előre törnöm. Sajnos a vasárnapi futamon hiába sikerült ismét az ötödik helyig feljönnöm, megállt alattam a motor” – fogalmazott Kakuszi Ádám.
 
 
 
fotó: Izsó Krisztián
 

Zólyomi Andrea | 2020.07.30, 09:51:00 | Utolsó módosítás: 2020.07.30, 09:51:00

Cimkék:

A héten Spanyolországban, Jerezben indul újra a Supersport-világbajnokság. A vb egyetlen magyar indulója, Sebestyén Peti és csapata, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team úgy döntött, a felkészülési időszak megkoronázásaként elindulnak az Alpok-Adria Pannónia-ringen rendezett első fordulóján.
 
 
A csapat a pénteki edzéseken és a szombati versenyen vett részt a stock 600 kategóriában Peti edzőmotorjával, amely egy teljesen széria Yamaha R6-os gép. A hétvége fantasztikusan sikerült, hiszen Peti volt a leggyorsabb száraz és vizes körülmények között is. Pole pozícióból indulva, felszáradó pályán fölényesen nyerte a 12 körös versenyt.
 
 
A remek csapatmunka most is elengedhetetlen volt. Ifj. Toth Imi csapatfőnök és Nagy Győző a csapat fő szerelője nem voltak jelen, hiszen már gőzerővel a spanyol vb futamra kellett készülniük. A csapatot így Sárosi Brúnó irányította, Fekete Bálint volt a beállítások és az adatok felelőse, a motoron pedig a DunaMoto Szerviz gárdája Sárvári Zsolt és Szabó Szilveszter végeztek remek munkát!
 
 
„Ennél jobban nem is fejezhettük volna be ezt a hosszú kényszerszünetet, amit teljes mértékben felkészülésnek fogott fel a csapat. Úgy gondolom, hogy mindenki profi munkát végzett! Én remek formában vagyok fizikálisan és mentálisan is. Ez a győzelem az önbizalmamon is dobott kicsit, ami mindenképpen jól jön egy vb előtt. Úgy érzem, hogy a csapat is felvette a versenyzés ritmusát, nagyon hálás vagyok nekik, köszönöm szépen a munkájukat és köszönöm mindenkinek, akik eljöttek és szurkoltak. Gratulálok az összes magyar versenyzőnek is. Ezután az eredmény után most nem dőlünk hátra, sőt, csak még jobban az előttünk álló Jerezre koncentrálunk, mert még nagyon nagy munka áll előttünk. Már hihetetlenül várom, óriási hőség és egy igazi technikás pálya fogad majd minket. Kíváncsi vagyok, hogy az itthon elvégzett munka hogyan fog megmutatkozni.”- értékelt Magyarország egyetlen gyorsasági világbajnokságon szereplő pilótája.
 
 
Sárosi Brúnó az OXXO Racing csapatfőnöke igazán büszke az első közös győzelemre:
„Nagyon eredményes hétvégét zártunk, számunkra az, hogy esett az eső sokkal jobban jött, minthogyha végig verőfényes napsütés lett volna, hiszen Peti még soha nem ment Yamahával esőben és jobb volt ezt itthon kipróbálni és letesztelni. Ráadásul a verseny is felszáradó pályán zajlott, ahol esős gumival kellett rajtolni, ami szintén egy jó gyakorlás volt neki. Kicsit ráhangolódtunk a következő hétvégére és ez ennél jobban nem is sikerülhetett volna. A hét elején Petinek volt egy kisebb esése az Euroringen, ami soha nem jön jókor, de látszott most, hogy ezen is teljes mértékben túltette magát és nagyon összeszedett volt. Nagyon jó volt látni, hogy teljes mértékben készen áll a világbajnokságra.”
 
 
A csapat az Alpok-Adria vasárnapi futamán már nem állt rajthoz, hiszen hajnalban elindult a kamionjuk Spanyolországba.
A jerezi fordulótól kezdve rendhagyó módon, új rendszerben folytatódik majd a Supersport kategória, ahol szombaton és vasárnap is lesz versenye a mezőnynek. Sebestyén Peti 2. versenyét vasárnap a Eurosport 2 csatorna ismétlésben 15:00-tól közvetíti majd.
 
 
Fotók: Guld Péter

A H-Moto Team élversenyzője élete legjobbját szeretné elérni a Pannóniaringen, míg csapattársa, Kakuszi Ádám egy TOP 10-es eredménnyel kezdené a hétvégén kezdődő Alpok-Adria Sorozatot

Zólyomi Andrea | 2020.07.23, 19:44:00 | Utolsó módosítás: 2020.07.23, 19:44:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú versenyzői számára az idei csonka szezon egyik legfontosabb versenyével folytatódik a 2020-as idény. Az eddig a cseh bajnokikon remeklő Kovács Bálint, a NEW2Project csapat pilótájaként újabb lépcsőfokot teljesít, hiszen az Alpok Adria Bajnokság pannóniaringi szezonnyitóján már a királykategóriában, azaz a Superbike-ban áll rajthoz. Csapattársa, az SSP 300-ban induló Kakuszi Ádám Bálinthoz hasonlóan jó formában várja a hétvégét.
 
 
Eljött a nagy nap: a Pannóniaringen végre elindulhat a 2020-as Alpok Adria Bajnokság. A szezonnyitóra a koronavírus-járvány miatt nézők sajnos nem mehetnek be, ám az internet segítségével remélhetőleg senki sem marad majd le a várt izgalmakról. Természetesen a H-Moto Team két fiatal versenyzője, Kovács Bálint és Kakuszi Ádám is ott lesz a mezőnyben, és mindketten a lehető legjobb formában várják, hogy pályára gurulhassanak.
 
Bálint számára különleges lesz ez a hétvége, ugyanis a már jól ismert cseh New2Projekt csapat versenyzőjeként immáron a királykategóriában, azaz a Superbike-ban áll majd rajthoz. A 18 éves versenyző telemetriával és egyéb, komoly alkatrészekkel megerősített Yamaha R1 motorján ezúttal is az immár bevált Pirelli abroncsok lesznek. A fiatal motoros két hete éppen az Alpok Adria Bajnokság szezonnyitójára készülve már tesztelt a mostani verseny helyszínén, és a másfél napos gyakorlás alatt sikerült egy remek alapbeállítást találniuk a Yamahához. Bálint egyébként remek formában van, hiszen a rendkívül erős, hét ország versenyzőit felvonultató Cseh Bajnokság 1000-es kategóriájában négy futamból háromszor dobogón végzett – két 2. és egy 3. hely –, aminek köszönhetően a 42 fős mezőnyben a második pozícióban áll összetettben. De kell is a jó forma és a sok kilométer, hiszen egyre közeledik az újabb világbajnoki próbatétel: az augusztus 29-30-i, Le Mans-ban rendezendő 24 órás Endurance vb-futam.
 
 
„Már nagyon várom azt, hogy a királykategóriában, ráadásul hazai pályán mutatkozhassak be az idei Alpok Adria Bajnokságban. Az endurance-vb futamát kivéve vélhetően most állok majd rajthoz a legerősebb mezőnyben, ami igencsak motivál. Eddig remekül sikerült a vírus okozta gondok között is az idei évem, ilyen felkészülésről csak a legszebb álmaimban gondolhattam. Rengeteget versenyzek, ráadásul jó eredményeim vannak és rengeteget fejlődök, amit a köridejeim is bizonyítanak. Remek tesztet zártunk a csapattal múltkor a Pannóniaringen, így egy nagyon jó alappal kezdhetjük meg az előttünk álló hétvégét. Most debütálok a Superbike kategóriában, így a célom az, hogy kihozzam magamból is, és a motorból a maximumot, valamint képes legyek megfutni az eddigi legjobb köridőmet. Helyezésekben nem gondolkodom, hisz egyrészt nem ismerem a mezőnyt, másrészt azért a királykategóriában versenyezni más kávéház” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Csapattársa, Kakuszi Ádám sem tétlenkedett az Alpok-Adria Bajnokság magyarországi rajtjáig, és az SSP 300-as kategóriában induló fiatal pilóta tesztekkel, valamint versenyekkel készült a szezonnyitóra. Bálinthoz hasonlóan Ádám is remek formában van, hiszen a Phoenix Kupa SSP 300-as kategóriájában eddig egy versenyt megnyert, míg a másikon 2. lett. Titkos vágya, hogy a hétvégi futamokon bekerüljön a legjobb tíz közé.
 
 
„Már nagyon vártam ezt a pillanatot, hiszen az év elejétől kezdve erre a sorozatra készültem, és végre hazai pályán kezdhetem meg az Alpok Adria Bajnokságot. Mindent megtettem a jó felkészülés érdekében, és úgy érzem, jó formában várom a rajtot. Ugyan pontos helyezést nem jelöltünk ki célként a hétvégére, ám nem titkolom, szeretnék minél jobb eredményt elérni. Nem ismerem még az ellenfeleimet, de ha sikerül kihoznom magamból és a motoromból a maximumot, akkor a legjobb tíz nem elérhetetlen a számomra” – mondta Kakuszi Ádám.
 
fotó: H-Moto Team
/ 105 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.