A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. január 18., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 100 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.01.14, 12:03:00 | Utolsó módosítás: 2020.01.14, 12:03:00

Cimkék:

Elmúlt hétvégén ismét üdvözölhette egymást több ízben is a gyorsasági motoros kis család. Egy hétvégére esett két díjátadó, ám testvériesen megosztva a hétvégi napokat, mindenki mindenhol jelen lehetett. Szombati napon lett megtartva a TISSOT Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság díjátadója, majd vasárnap pedig a MAMS Oldtimer Szakág Bajnokság díjátadója, amit motoros körben mindenki csak „MAMI Kupának” ismer.
 
 
A Chrobák Motorsport Egyesület mindkét napon érdekelt volt, hiszen az egyesület leginkább utánpótlás korú versenyzői mindkét bajnokságban szépen szerepeltek a 2019-es évben.
Szombati napon, a Sárváron megrendezett ünnepségen egyesületünkből Nagy Attila volt érdekelt a Supersport 300-as géposztályban. Az Országos Bajnoki értékelésében Attila a 2019-es szezonban a harmadik helyet szerezte meg.
 
 
Vasárnapi napon a MAMI Kupa névre hallgató sorozat díjátadóján két géposztályban is előkelő helyezéseket értek el az egyesület versenyzői.
YT 125 4T kategóriában a Magyar Kupában Kolarovszki Adél az év végi értékelésben a harmadik helyet szerezte meg, míg Hernádi Barnabás és Ksenicz Attila a hetedik, Attila pedig a tizenkettedik helyet érte el.
 
 
Ugyanennek a géposztálynak az Országos Bajnoki sorozatában Hernádi Barnabás egy helyezéssel csúszott le a dobogóról, így a negyedik helyet szerezte meg, míg Adél hetedik lett a bajnoki sorozatban, Attila pedig a tizenhetedik.
A sorozat állandó résztvevője volt Czepó Donát is. Donát ugyan értékelésen kívül ment, mert nem a kiírásnak megfelelő motoron ült, de a futamokat legtöbbször az élen fejezte be.
 
A MAMI Kupa égisze alatt fut a robogó bajnokság és kupa is, ahol Aszalós Zoltán képviseli csapatunkat, nem is kicsi sikerrel. Zoli a 2019-es évben mindent vitt, hiszen a bajnokság és mellette a kupa sorozat versenyein is elégszer tudott nyerni ahhoz, hogy övé legyen mindkét bajnoki cím a Robogó Sport kategóriában.
 
 
Gratulálok minden díjazottnak, különösképp az egyesületünk versenyzőinek. Szép szezon áll mögöttünk, kellemes emlékekkel, szép sikerekkel. Mindenki megdolgozott az elért eredményéért. Az idei szezonban is folytatjuk a bajnoki pontokért a versenyzést, sok kategóriában érdekelt lehet az egyesület ismételten. De ne szaladjunk ennyire előre, még a Január is tartogat kellemes kötelezettségeket, amikről igyekszünk beszámolni.
 
 
szöveg, fotó: Chrobák MSE
 

Zólyomi Andrea | 2019.12.16, 14:42:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.16, 14:42:00

Cimkék:

A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2020. február 9. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: Gastland M0 Étterem és Rendezvényközpont (M0 szigetszentmiklósi kihajtó)
 
A részvétel a 2020-ban sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
Időterv:
8:30-9:00             regisztráció
9:00-12:00           sportszakmai képzés, előadások, esettanulmányok
12:00-13:00        ebéd
13:00-15:00        workshop (biztosítás, magyar Moto GP, felügyelői/versenyigazgatói/vezetőbírói teszt kérdései)
 
Várható témák:
  • szabálymódosítások
  • OMSZ kötelezettség
  • indulási jogosultság ellenőrzése
  • összeférhetetlenség
  • tisztségviselők delegálása, kijelölése
  • óvás, fellebbezés menete
  • jelentések leadása, tartalma
 
 
Részvételi visszajelzéseteket az office@mams.hu címen várjuk.

Zólyomi Andrea | 2019.12.16, 14:31:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.16, 14:31:00

Cimkék:

A H-Moto Team ifjú tehetsége bebizonyította, hogy nem véletlenül szerezte meg az IDM Suzuki Cup bajnoki címét. Kovács Bálint bemutatkozhatott az Endurance világbajnokság 8 órás malajziai futamán, és már most biztos, hogy a 18 éves motoros az Exteria KSPCS Racing Team by Empora színeiben ott lesz a következő, Le Mans-ban rendezendő vb-futamon.
 
 
Kiderült az elmúlt hétvégén, hogy felnőtt a komolyabb feladatok megoldásához az idén az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatát megnyerő Kovács Bálint. A H-Moto Team ifjú tehetsége a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora csapat tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán. A malajziai versenyhétvégén történtek aztán tényleg emlékezetessé tették Bálint debütálását a világbajnokságon. Az edzéseken előbb kiderült, hogy a csapat horvát versenyzője, Renato Novosel korábbi vállsérülése kiújult – hazautazott, és műteni is kell a motorost –, így már az időmérők előtt kiderült, a 18 éves magyar versenyző a cseh Dominik Judával párban teljesíti majd a futamot.
 
 
A csapat legjobb idejét Bálint motorozta az időmérő edzésen, ám az időjárás a versenyen aztán közbeszólt. A heves esőzések miatt alaposan felborult a program, és Bálint debütálása jelentősen lerövidült a FIM endurance-világbajnokság Superstock kategóriájában. Hosszú órákra elhalasztották a rajtot, és amikor az eső alábbhagyott, az aszfalton álló víz miatt csak a safety car mögött rajtolhatott el, majd körözgetett a mezőny. Persze azért verseny is volt, és Bálinték a 47. helyről rajtolva már a 27. pozícióig – a Superstock kategória 8. helyéig – jöttek fel, amikor Bálint alatt elkezdett rakoncátlankodni a Suzuki, amelynek egy-két körrel a vége előtt elszakadt a lánca, így a csapat nem tudta befejezni a viadalt. A cseh csapat vezetője bejelentette, nagyon elégedett volt mindkét versenyzőjével, és eldöntötte, hogy a sepangi teljesítménye alapján további lehetőséget ad Bálintnak.
 
 
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült eljutnunk erre a fantasztikus versenyre. Noha nem tudtunk végül egy technikai hiba miatt célba érni, de már most kijelenthetem, hogy Kovács Bálint ott lesz a következő vb-futamon, az áprilisi Le Mans-i 24 óráson. Tökéletesen elégedett vagyok a gyorsaságával és megbízhatóságával, és állítom, egy igazi csiszolatlan gyémántra leltem benne” – állította Michael Fojtik.
Egy biztos, a vb-mezőny legfiatalabb tagjaként emlékezetes debütáláson esett túl a H-Moto Team versenyzője, aki pár hónapja töltötte be a 18. életévét. Természetesen már az áprilisi folytatás körül forognak a gondolatai.
 
 
„Egy felejthetetlen élmény volt számomra a világbajnoki bemutatkozásom a maláj viadalon. Már csak azért is emlékezetes marad mindörökké, mert ez volt az első igazi endurance versenyem, amelyen komoly világsztárokkal körözhettem. Horvát csapattársam sajnos megsérült az edzésen, így végül ketten álltunk rajthoz a csapat színeiben. A pálya és a közeg egyszerűen csodálatos volt, és úgy gondolom, hogy kihoztam magamból a maximumot minden esetben, amikor csak pályára gurulhattam. Várom már a folytatást, ugyanis lesz folytatás! A világ legismertebb hosszútávú viadalán, a legendás Le Mansban a 24 órás futamon is részt fogok venni, azaz immár egyre biztosabb, hogy akár a teljes hátralévő vb-szezont teljesíteni fogom. Köszönöm a csapatomnak a lehetőséget, és a Fit4Racenek a felkészítést” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
A H-Moto Team csapattulajdonosa szerint Kovács Bálint bebizonyította, hogy egy ilyen mezőnyben is képes megállni a helyét, és büszkeséggel tölti el, hogy a fiatal tehetség a legendás Le Mans-i viadalon is ott lehet az indulók között.
 
 
„Hihetetlen új impulzusok értek engem és Bálintot is a hétvégén. Nem hittem, hogy sok új dolgot fogok még tapasztalni a motorsportban, de nagyot tévedtem. Ez a légkör, ami az EWC-t körbeveszi, magával ragad és a része akarsz maradni. A régi "öregek" meséltek, hogy milyen érzés volt versenyezni itt az ő idejükben. Kijelenthetem, hogy ezt mi most átéltük. Amiért kiutaztunk azt elértük, még ha rövidebb is lett a futam, Bálint 18 évesen magabiztos teljesítmény nyújtott a motoron és a pályán kívül is bizonyította, hogy elérkezett a szintlépés ideje. Kockázat nélkül kijelenthetem, itt a helye! Azért dolgozunk, hogy a Le Mans-i versenyen kívül az utolsó két futamon, Oscherslbenben és Suzukában is rajthoz állhasson” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
fotó: Toni Börner

Zólyomi Andrea | 2019.12.09, 09:10:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.09, 09:10:00

Cimkék:

A H-Moto Team motorosa sikeres előkészítés és tárgyalássorozat után a jövő hétvégi maláj versenyen debütál az Endurance-vb mezőnyében, melyben akár teljes szezont is teljesíthet.
 
 
A H-Moto Team ifjú tehetsége remek idei teljesítményére sokan felfigyeltek, és ennek köszönhetően eddigi pályafutása legfontosabb hétvégéjére kerül sor Sepangban. Az IDM Suzuki Cup bajnoki címe után Kovács Bálint bemutatkozhat az Endurance világbajnokság 8 órás malajziai futamán. A 18 éves motoros az Exteria KSPCS Racing Team by Empora színeiben debütál a vb-mezőnyben egy Suzuki GSX-R 1000 nyergében.
 
 
A jövő hétvégén hatalmas megmérettetésre készül az idén az IDM bajnoki szezonjának Suzuki Cup sorozatát megnyerő Kovács Bálint. A H-Moto Team ifjú tehetsége a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora csapat tagjaként bemutatkozik az Endurance-világbajnokság következő futamán, a malajziai Sepangban. Már régóta érett ez a lehetőség, hiszen a 18 éves motoros eredetileg már a hosszútávú világbajnokság első futamán, a Bol d’oron mutatkozott volna be, ám a debütálást az utolsó pillanatban meghiúsította a cseh csapat egyik szponzorának visszalépése miatt. Ám most minden rendben, és Bálint rajthoz áll a FIM endurance-világbajnokság sepangi nyolc órás futamán a Superstock kategóriában, mégpedig a cseh Dominik Juda és a horvát Renato Novosel csapattársaként. A vb-mezőny erejét jól mutatja, hogy több MotoGP pilóta – Franco Morbidelli, Hafizh Syahrin –, több Superbike-vb motoros – Michael van der Mark, Markus Reiterberger – vagy több korábbi endurance-világbajnok – Freddy Foray, David Checa és az utolsó 125-ös világelső, Mike de Meglio – indul a sepangi versenyen. De a 2010-es Superstock 600-as Európa-bajnok, Jeremy Guarnoni, a 2013-as Moto3-as Európa-bajnok Karel Hanika és a korábban a Moto2-ben 5 futamgyőzelmet, míg a MotoGP-ben két dobogós helyet szerző Randy de Puniet is ott lesz a rajtrácson.
 
 
„Nem tagadom, nagyon izgatott vagyok, hiszen bemutatkozhatom a világbajnokságon. Korábban mindössze egy 24 órás robogóversenyen indultam hosszútávú viadalon, így a sepangi nyolcórás futam igencsak nagy kihívás lesz a számomra. Ebben a mezőnyben, ahol hemzsegnek a különböző világ-, és Európa-bajnokok, nekem nincs más dolgom, csak az, hogy behozzam a motort, illetve minél többet tanuljak ezen a hétvégén. Még sosem motoroztam a maláj pályán, de az edzéseken lesz időm megtanulni, hiszen itt is Suzuki GSX-R 1000-sel megyünk, így a motorral nem lesz gond, ilyennek a nyergében győztem a Suzuki Cup sorozatban. Bízom abban, hogy Dominikkal és Renatóval jó csapatot alkotunk majd. Semmilyen elvárás nincs velünk szemben, már ami az eredményt illeti, éppen ezért minden percét szeretném ennek a hétvégének kiélvezni” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A cseh csapat vezetője úgy véli, számukra egy teljesen új világ nyílt meg, és abban bízik, hogy mindhárom versenyzője a maximumot nyújtja majd, és sikerül befejezniük a versenyt.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült eljutnunk erre a fantasztikus versenyre, és pályára gurulhatunk a világ legjobb versenyzői között. Biztos vagyok abban, hogy a csapatból mindenki a maximumot teljesíti majd. A motor és a versenyzők készen állnak, nem titok, nagy várakozással tekintünk a sepangi hétvége elé” – fogalmazott Michael Fojtik.
 
 
A H-Moto Team csapattulajdonosa szerint Kovács Bálint az idei teljesítményével kiérdemelte ezt a lehetőséget, és ha minden a tervek szerint zajlik a hétvégi versenyen, akkor a fiatal tehetség valamennyi hátralévő vb-futamon ott lehet az indulók között.
 
 
„Nagy várakozással tekintek az első endurance versenyünkre. Teljesen más közeg vár minket, mint amit eddig megszoktunk. Ötven csapat 150 versenyzője egy nyolcórás versenyen. Hihetetlen, hogy eddig eljutottunk Bálinttal közösen, nagyon rászolgált az idei fejlődésével, hogy megkapja ezt a lehetőséget. Biztos vagyok benne, hogy a hozzáállásával és a személyiségével jó benyomást tesz majd a csapattársaira, és a csapatvezető is elégedett lesz a teljesítményével. Nem titok, hogy Bálint számára a tét a teljes vb-szezon teljesítése, ami egyébként nincs semmilyen irracionális eredményhez kötve. A háttér mindenesetre biztosított ehhez, és ha nem csinál végzetes hibát, akkor a csapat tagjaként ott lesz az összes hátralévő vb-futamon” – mondta Kelemen Krisztián.
 
A sepangi nyolcórás világbajnoki futamot az Eurosport2 élőben közvetíti.
 
Fotó: JK Sportsfoto

Zólyomi Andrea | 2019.12.04, 09:11:00 | Utolsó módosítás: 2019.12.04, 09:11:00

Cimkék:

Györfi Alen számára kezd nagyon komollyá válni a motoros pályafutása az Egyesült Államokban. A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ugyanis több ajánlatot is kapott az amerikai bajnokságban rajthoz álló csapatoktól. A legkomolyabb érdeklődő a volt vb-ezüstérmes Simone Corsit is foglalkoztató istálló.

 

 

A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen és a menedzsmentje még szeptember elején úgy döntött, kiszáll a Supersport vb-ről, és az Egyesült Államokban fog versenyezni. Azóta már be is mutatkozott Daytonában, és a premier ragyogóan sikerült, hiszen valamennyi futamon a mezőny végéről indult, ám kétszer is dobogóra állhatott. Alen többek között azzal a Simone Corsival is versenyben volt – kétszer az olasz, egyszer a magyar motoros volt a jobb –, aki annak idején a Moto3-ban vb-összetett második volt, és a Moto2-ben is több alkalommal dobogóra állhatott. Az október végi viadalt követően felgyorsultak az események, és az olasz világklasszis csapata, a szintén Yamahával versenyző Squid Hunter Racing vezetése ajánlatott tett Alennek, hogy a 2020-as szezonban legyen a pilótájuk, és a bajnoki szezonon kívül a jövő márciusi legendás Daytona 200-on is az ő színeikben álljon rajthoz.
 
 
Györfi Alen motorversenyző: Nem titok, számomra nagyon megtisztelő az, hogy egy ilyen világklasszis versenyző csapattársaként számítanak rám. A Hunteren kívül még két másik megkeresésem is volt, ám ha sikerül Corsi csapatával megegyeznem, akkor náluk folytatom, mégpedig teljes szezont teljesítve. Néhány részlet kidolgozása van hátra, és ha minden a helyére kerül, az sincs kizárva, hogy még az idén újra kiutazom a csapathoz tesztelni. Úgy tűnik, jól döntöttem, amikor az amerikai karrierem felépítése lett a fő célom, és egy jó felkészüléssel sikerülhet a legjobb ötbe bekerülnöm a legendás Daytona 200-on jövőre.”
 
 
fotó: Forty Racing
/ 100 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.