A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. május 07., péntek
Gyorsasági Hírek
/ 115 oldal

A H-Moto Team élversenyzője két napon keresztül tesztelt Navarrában, az ESBK következő versenyhétvégéjének helyszínén

Zólyomi Andrea | 2021.05.03, 11:06:00 | Utolsó módosítás: 2021.05.03, 11:06:00

Cimkék:

A lehető legeredményesebben kezdte meg, és a köridők alapján legalább ilyen szinten folytatta a 2021-es szezont a H-Moto Team élversenyzője. Kovács Bálint a cseh New2Project csapat vadonatúj Yamaha R1-esének nyergében két napon keresztül tesztelt azon a navarrai pályán, ahol május 15-16-án áll ismét rajthoz a Spanyol Superbike Bajnokság Open 1000 kategóriájában. A mostani edzéseknek köszönhetően minden esély megvan arra, hogy a jerezi kettős győzelem után ismét ott legyen a legjobbak között.

 

 
Ennél jobban nem is kezdhette volna a 2021-es idényt Kovács Bálint, ugyanis a jerezi szezonnyitón a H-Moto Team 19 éves versenyzője mindkét futamot megnyerte a Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) Open 1000 kategóriában. Bálint – aki idén teljes szezont teljesít a cseh New2Project által felkészített vadonatúj R1-es Yamahával – remek szereplésével máris 14 pontos előnyre tett szert összetettben. A 19 éves motoros igencsak bizakodva várja a május 15-16-i navarrai folytatást. Mindez nem véletlen, hisz Bálint éppen Navarrában tesztelt két napon keresztül, és az ott elért köridők alapján a lehető legpozitívabban várhatja az ESBK következő versenyhétvégéjét.
 
 
Miután ezelőtt sosem köröztem a navarrai aszfaltcsíkon, így a csapatommal egyeztetve részt vettünk egy kétnapos teszten. Miután itt lesz az ESBK következő versenyhétvégéje, fontos volt az, hogy ne a hivatalos szabadedzéseken kelljen megismernem a pályát, illetve ne ott keresgéljük a motor alapbeállításait. Utólag csak azt mondhatom, a lehető legjobb döntést hoztuk, ugyanis egyrészt az időjárás is kedvezett nekünk, másrészt sikerült egyre jobb és jobb köröket teljesítenem. Megvan a jó tempóm immár erre a pályára, ráadásul sikerült egy olyan beállítást találnunk, amire a körideimmel együtt már bőven alapozhatok majd nem egészen két hét múlva. Mondhatni, megtaláltuk a tökéletes alapot a folytatásra, a szabadedzéseken már csak a finomításokon lesz a hangsúly. A legjobb köridőm nagyon közel van a tavalyi dobogósok idejéhez, így nem titkolom, igencsak bizakodva várom a navarrai versenyhétvégét” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A Spanyol Superbike Bajnokság pontversenyének állása
 
Open 1000 kategória
 
1. Kovács Bálint 50 pont, 2. Ville Valtonen (finn, BMW) 36 pont, 3. Roberto Blazquez (spanyol, BMW) 29 pont, 4. Francisco Alonso (spanyol, Kawasaki) 22 pont, 5. Marc Miralles (spanyol, BMW) 20 pont, 6. André Pires (portugál, Yamaha) 20 pont.
 
 
fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2021.04.29, 11:30:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.29, 11:30:00

Cimkék:

A Hungarian Racing Engineering Team sikeres téli felkészülést tudhat a háta mögött, ezt a tesztjeik eredményei is alátámasztják. Innen már nincs megállás, 2021-ben a négy fiatal versenyzővel az IDM, azaz a Nemzetközi Német Motoros Bajnokság Supersport 300-as kategóriájában állnak rajthoz április végétől.
 
fotó: Kőházy Tamás
 
A magyar versenycsapat nevezése nem csak azért komoly hír, mert egyszerre négy versenyzőt is indítanak, hanem mert a csapat mérnöki- és szerelőbázisának jelentős hányadát teszik ki a MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola versenyszerelő diákjai és a Győri Széchenyi István Egyetem versenyszakmérnök képzés hallgatói. A HRE Team ugyanis egy oktatócsapat, ahol a diákok tényleges versenyhelyzetben mélyíthetik el a tudásukat, természetesen folyamatos tanári irányítással. A csapat négy versenyzője is a MAMI Technikum tanulója. Céljuk tehát, hogy ne csak gyors utánpótlásversenyzőket neveljenek a magyar motorsport számára, hanem olyan képzett szakembereket (versenymérnököket és versenyszerelőket) is, akik a pályájukat már versenyhelyzetben gyűjtött tapasztalattal kezdhetik meg.
 
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy itt tartunk. Csapat-szinten és a versenyzők edzettségét tekintve is elértük azt, hogy bártan mertünk nevezni egy nívós nemzetközi bajnokságba. Kihívás lesz, ez nem kérdés, de készek vagyunk a legjobbat nyújtani és biztos vagyok benne, hogy meg fogunk felelni az elvárásoknak. – mondta Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke. – Nagy eredmény volt már az is, múlt ősszel, hogy egy Hungaroring-i pályanapra egy olyan stábbal állhattunk ki, ahol összesen három gyakorlott versenyszerelő, szakmérnök segített, a többiek mind a versenymérnöki és a technikusi képzés hallgatói voltak. Közösen biztosítottuk a hat motor felügyeletét, sőt, kivétel nélkül az összes versenyzőnk meg is döntötte a saját pályarekordját aznap.”
A csapat négy, tizenöt éves versenyzőt indít az IDM-ben; Kardos Gergőt, Oláh Barnabást, Surányi Balázst és Számadó Mátét, akik a mezőny legfiatalabbjai között lesznek. Mindannyian Kawasaki Ninja 400 nyergében állnak rajthoz a bajnokság SSP 300-as kategóriájában, 27 másik induló ellen.
 
fotó: kőházy Tamás
 
A fiúk téli felkészülését és erőnléti edzéseit Máriás Bence, erőnléti edző és egészségfejlesztő vezette, aki egyaránt hangsúlyt fektetett az kondicionális és a mentális készségek fejlesztésére is. Az edzőtermi edzések mellett a MAMI Technikum profi versenyszimulátorán élesítették a versenyzők reflexeit, de ha a vírushelyzet úgy kívánta, kreatívan, például teljesítménytúrázással javítottak az állóképességen és a kitartáson. „A sok nehézség ellenére sikerült a tervezett felkészülési programunk szerint haladni, ami egyaránt tartalmazott fizikális és mentális felkészítést. Rengeteg munka áll mögöttünk, úgy gondolom a versenyzők felvették a nemzetközi elit színvonalat fizikális szempontból. Izgatottan várjuk a versenyeket, amik nagyon jó fejlődési lehetőséget biztosítanak majd. Én azt várom, hogy nyitottak legyenek, építsék magukat folyamatosan minden helyzetben, ne az eredményre koncentráljanak hanem a teljesítményükre, próbálják kihozni magukból a legtöbbet, mert nagyon sok van bennük, végül pedig meglátjuk ez mire lesz elég. A versenyzőknek gratulálok az eddigi munkájához, nagyon jó úton haladunk.” – foglalta össze a fiúk edzője.
 
fotó: HRE Média
 
Az év legelejétől kezdve a versenyzőknek Zsigovits Norbert (SuperEnduro VB futam győztes, német bajnok) tartotta az offroad edzéseket. Itt fejlesztették az egyensúly-érzéküket, gyakorolták a precíz, pontos motorkezelést, megtanultak alkalmazkodni a változó időjárási és tapadási viszonyokhoz. Az ügy szinergiáját jelzi, hogy „Zsigó” jelenleg a MAMI Technikum végzős tanulója!
 
A HRE Team március utolsó hetében a RabócsiRingen, Kawasaki SSP300 versenymotorokkal tartott tréninget. A versenyzők felkészítésébe itt már Sebestyén Péter (WSBK SSP600) is segítette a csapat munkáját. Peti nagyszerű munkát végzett, igazi profi mentorként hamar megtalálta a közös hangot az ifjakkal. Közreműködésével a versenyzők könnyebben találták meg az ideális íveket, sorra javították a legjobb köridőket. Peti a motorokat is tesztelte, tapasztalatával segített megtalálni, hogy milyen beállításokkal érdemes gyakorolniuk. Emellett számára is jó edzés volt ez a kétnapos motorozás.
 
fotó: HRE Média
 
Néhány fontos alkatrész viszont csak április végére érkezett meg a csapathoz, ezek megismeréséhez a gyors szerelések után az EuroRingen fogtak neki. A csapat beszámolója alapján egyértelmű, hogy a szezonban rengeteget fog segíteni nekik a vb-s elektronika és a versenyzőiknek is hasznos, hogy megtapasztalják, milyen hatása van a motorokon történő változtatásoknak. A tesztnapokon értékelték a téli felkészülésüket, és, mint Lévay Károly elmondta nagyon elégedettek. „A teszek egyértelműen megmutatták, hogy jó irányba haladtunk a tél során, rengeteget fejlődtünk, de természetesen még bőven van fejlődési lehetőség előttünk. – foglalta össze a csapatfőnök. – Ahogy mindenkit, minket is hátráltatott a járvány. Máriapócson sem tudtunk teljes létszámmal megjelenni, versenymérnökeink betegsége és a speciális versenyalkatrészek beszerzésének lassúsága pedig a motorok felkészítését is megnehezítette. Ennek ellenére, vagy pont emiatt vagyunk nagyon büszkék a csapat eddigi teljesítményére és bizakodunk a továbbiak tekintetében. A céljainkra fókuszálva tudjuk folytatni a felkészülést és edzéseinket a versenyszezon megkezdéséig.”
 
fotó: HRE Média
 
A HRE Team az IDM futamai előtt további tesztnapokkal készül, főleg úgy, hogy a május első hétvégéjére tervezett első futam a járványhelyzet miatt törlésre került a versenynaptárból. Az első versenyre így május a németországi Oschersleben kerül sor május 20.-23., ezt követően pedig négy ország versenypályáin követhetik őket figyelemmel a magyar szurkolók.
 
Az IDM versenynaptára az idei évben a következőképpen alakul:
04.30 - 05.02. Lausitzring - ELMARAD
05.20 - 23.      Oschersleben
06.11 - 13.      Most
07.23 - 25.      Schleiz-Dreieck
08.13 - 15.      Assen
08.27 - 29.      Red Bull Ring
09.24 - 26.      Hockenheim

A New Times Racing versenyzője, Kecskés Bence a 2021-es szezon első versenyhétvégéjéről bizakodóan tért haza

Zólyomi Andrea | 2021.04.20, 11:59:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.20, 11:59:00

Cimkék:

A magyar versenyző és családja szerdán megérkeztek Mugellóba, ahol a csütörtöki szabadedzéseken már nyeregbe is pattant. Csapatával igyekezett megtalálni a legideálisabb beállításokat. Bence folyamatosan egy technikai hibára panaszkodott, ami nem volt látható a telemetriában, így csak egy szakavatott szem szúrhatta ki, hogy a problémát a kuplungszerkezet két tárcsájának anyagminőségbeli különbözősége okozza. Sajnos csak a két időmérő után lett meg a probléma forrása, így a mért edzéseken a 23. helyen végzett.
 


Szombaton a tavaszinak mondható 13 Celsius fok mellé hideg szél társul. Az NTR pilótája az első versenyen javított az időmérős körén, ráadásul 8 helyet előzve, a 15. pontszerző helyen intette le a kockás zászló.
 


A vasárnapi warm up-on Bence folyamatosan gyorsult. Az ottani jó ritmust sikerült átvinnie a futamra is, ahol már olyan jól ki tudta motorozni a technikát, hogy a váltó végáttétele rövidnek bizonyult. Ráadásul a hűvös miatt le kellett ragasztani a hűtőrács egy részét, ennek eredményeképp viszont elkezdett túlmelegedni a motor, így arra is figyelnie kellett, hogy ne érje el a kritikus tartományt a hőfok. Bence megfontolt motorozással is hatalmas csatákban vett részt. Az egyenesekben elvesztett időt próbálta visszahozni a kanyarokban. Végül pedig a 18. helyen ért célba.
 


Kecskés Bencének sikerült felemelkednie korábbi felelmein, melyet a pálya egyedi furcsaságai ültettek el benne. Ennek köszönhetően pontszerző helyen végzett, a népes, 35 fős mezőnyben. A csapata elégedett a teljesítményével. Nincs megállás, hiszen a következő fordulót május 15-16-án rendezik Misanóban.

Írta: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

Hamarosan még eddiginél is kövérebb gázzal indul a Northern Talent Cup

Zólyomi Andrea | 2021.04.19, 10:18:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.19, 10:18:00

Cimkék:

Megkezdődött a visszaszámlálás!

 
Hamarosan indul a Dorna Road To MotoGP program keretein belül megszervezett Northern Talent Cup tehetséggondozó versenysorozata.
 
Az itt induló pilótáknak az ezen a versenyen való részvétel egy igazi úgródeszka ahhoz, hogy igazi versenypilótákká váljanak, és később a MotoGP Moto3 as kategóriájában folytassák a versenyzést.
 
 
Április 16-18 i hétvégén minden versenyző a Németországi Oshersleben pályáján teszteli a KTM 250 es standard motorjait, hogy minél jobban fel tudjon készülni a május 14-én Le Mans -ban kezdődő versenysorozatra.
Itt egyébként a futam egyidőben lesz a Le Mans-i MototGP futammal.
 
A Fairium Next Generation Riders Team pilótái iszonyat dögös designnal rendelkező motorrokkal álnak majd rajthoz. A motor designt Kiss Péter, a BÉGÉ Design Kft ügyvezetője és tulajdonosa tervezte és készítette el.
Rossi Moor és Farkas Kevin új versenyruhája is nagyon feltűnőre sikerült.
 
 
A teszt alatt a pilóták, profi pályán tesztelhetik a motorokat, és ráhangolódhatnak az 1 hónap múlva induló versenyekre.
 
A 26 pilótából 4 magyar versenyzőnek is drukkolhatunk:
Farkas Kevin és Rossi Moor a Fairium Next Generation Riders Team tagjaként, míg Varga Tibor A Forty Racing pilótája és Vincze Martin Chobák Motorspot egyesület pilótája képviseli hazánkat a versenyeken.
 
A boxokban nagyon jó a hangulat, a pilóták együtt bandáznak a boxok előtt, már csak a tavaszt várjuk, de nagyon.
    
Hivatalos versenykalendárium: 
 
 
 

A FAIRIUM NEXT GENERATION RIDERS TEAM versenyzői

 
                       https://www.facebook.com/TheSamurai92
 
Igazi őstehetség. Az Amerikában született Rossi 3 éve költözött haza, hogy a csapat tagjaként folytassa a versenyzést. 
 
Eredményei:
2020-ban megnyert versenyek: 
·         MotoAmerica Ohvale MiniCup (USA)
·         MiniGP European Championship
·         Ohvale World Final 2020
2019-ben megnyert versenyek
·         MotoAmerica Ohvale MiniCup (USA)
·         American Ohvale Talent Cup Premier Class
 
 
                       https://www.facebook.com/FarkasKevin28
 
A Kevin 2019-ben csatlakozott a csapathoz, mint Rossi Moor csapattársa. 6 éves kora óta versenyzik.
Eredményei:
Az Ohvale világbajnokság 4. helyezettje.
• Italian Vice-Champion CIV JUNIOR 2020
• European Vice-Champion 2020
• CNV Italy Vice Champion
 
 
                             https://www.facebook.com/Tamas-Lukacs-102892275121760
 
 
A mindössze 10 éves pilóta 8 évesen már gyorsasági motoron ült, amiről azóta sem szállt le.
Az Ohvale-val versenyző Tamás tavaly két szériában is részt vett köztük az Europa Bajnokságban, ahol a legjobb eredményeket akkor motorozta, amikor esett az eső. Tehát a java még hátravan biztos, hogy nagyon sokat fogunk még róla hallani.
 
 
 
 
 
                             https://www.facebook.com/ttnsport46
 
 
A Titino becenévre hallgató olasz pilóta 5 éves korától rabja a motorok iránti szenvedélyének. A Szardínia szigetén lévő Chicho Lorenzo (Jorge Lorenzo édesapja) által alapított motoros iskolában Mario Cuccu edző irányelvei alapján hozza az egyre jobb eredményeket.
Tavaly 12 győzelem, 9 második és 11 harmadik helyezetet gyűjtött be az Olasz Junior és a MiniGp bajnokságokban.
 

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 12:13:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 12:13:00

Cimkék:

Az előttünk álló hétvégén kerül megrendezésre az Elf CIV, vagyis az Olasz Gyorsasági Bajnokság idei első fordulója Mugellóban.
 


A New Times Racing versenyzője, Kecskés Bence vegyes érzelmekkel várja a 2021-es szezon első versenyhétvégéjét, mivel a mugellói aszfaltcsíkról már tért haza pozitív, illetve negatív érzelmekkel is. Bence úgy érzi, hogy minden tőle telhetőt megtett a felkészülési időszakban, így magabiztosan áll majd fel a rajtrácsra, akárcsak a csapat.
 
A meteorológusok tavaszi időjárást ígérnek a hétvégére, szóval az eddigiek alapján mindenre fel kell készülni, hóeséstől a verőfényes napsütésig.
 
 
A Premoto3-as kategória nevezési listáján 37 pilóta neve olvasható, reméljük, hogy a jelenlegi helyzet ellenére is minél többen el tudnak menni a verseny helyszínére... Az előzetes időterv alapján Bence első időmérője pénteken 15:55-kor veszi kezdetét, míg a második kvalifikációt szombaton reggel 9:30-kor tartják majd.

Az első verseny szombaton 15:40-kor, a második pedig vasárnap 17:15-kor rajtol. Elvileg lesz élő közvetítés is, de erről még egyelőre nem tudunk pontos információkat. Érdemes követni a New Times Racing Facebook oldalát, ahol a live stream linkje is megtalálható lesz.
 
Írta: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország
 
/ 115 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.