A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. október 20., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 110 oldal

A New Times Racing versenyzője a rehabilitációt követően visszatér a versenypályára, ráadásul a vallelungai szezonzáróra.

Zólyomi Andrea | 2020.10.15, 09:16:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:33:00

Cimkék:

Kecskés Bence korábban, a Pre MiniGP kategória 2. helyén végzett itt, így ez egy jelentőségteljes helyszín számára. Ezúttal a teljes nyomvonalat használják majd, amelyen több, ovál jellegű, döntött kanyar is található. Ezek egyfajta katapultként plusz lendületet adnak a következő egyenesre, ha jól van beállítva a motor és a versenyző ki tudja használni a pálya adta lehetőségeket. Az ideális konfiguráció megtalálására a csütörtöki, illetve a pénteki edzések állnak rendelkezésre, amelyeken a csapata mindent meg fog tenni.
 
 

Bence, legutóbbi esését követő rehabilitáció befejeztével többször edzett a Hungaroringen, az Euroringen és a Kakucs Ringen is. Tehát, alaposan felkészült a 2020-as csonka szezon utolsó megmérettetésére, melyre barátságtalan időjárást jósolnak a szakemberek. A csapat azonban bízik abban, hogy a vasárnapi futamokra elállhat majd az eső.
 


Ezen az ominózus helyszínen Kecskés Bence új sisakfestéssel áll majd rajthoz, melyet édesanyja tervezett és Mike Tamás festett meg. Csapattársa, Maxwell Toth sajnos a vírushelyzet miatti szigorítások miatt nem tud Amerikából az olaszországi helyszínre utazni.
 
 

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország 

Zólyomi Andrea | 2020.10.14, 11:09:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:33:00

Cimkék:

A Dorna által életre hívott tehetségkutató sorozat, amely főként az észak, és közép-európai országok motorosainak adott lehetőséget, hogy megcsillantsák képességeiket. Sajnálatos módon, a COVID-19 itt is mindent fölülírt. Az eredetileg áprilisban kezdődő sorozat nyitányára egészen augusztusig kellett várni. Az egy hónapra besűrített bajnokság nehéz feladat elé állított bennünket. Úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatunk ,hogy két verseny között hazajövünk, nehogy aztán ne tudjunk visszamenni. Így viszont magunkra nem volt elvárható egyik segítő szerelőnktől sem, hogy ilyen hosszú időre velünk tartson. Az egy főre zsugorodott csapatunkkal vágtunk neki a feladatnak. A viszontagságokra most nem is térnék ki, hisz bőven kijutott belőle. A lényeg, hogy az összesen 8 futamból Soma 4-et megnyert, összesen 5 alkalommal állt dobogón, és a technikai hiba miatt elszenvedett bukását kivéve, nem végzett az 5. helynél rosszabb pozícióban. Mindamellett, hogy Soma bezsebelte a bajnoki trófeát, még az egy fős csapat is elhozta a legjobb csapatnak járó díjat.
 
 
 
Nagyon nehéz volt mentálisan ez az egy hónap, messze a családtól, de próbáltam a javamra fordítani a nehézségeket, és koncentráltnak maradni. Boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem a bajnokságot!
 

Külön köszönet a támogatóimnak, akik hittek benne, hogy lehet még a magyar motorsportban nemzetközi szinten jó eredmény elérni. A mentoromnak, Csépes Györgynek, aki hosszú évek óta mellettem áll, valamint a Virabel Kft, az X-ballon kft,a First 2008Kft. A Fokt-Motor Kft. a Kékhold SE, a MugenRace,és a Beremendi motorosoknak. Valamint azoknak a barátoknak, akik lehetőségeikhez képest próbáltak segíteni nekem.-mondta Görbe Soma. 

Zólyomi Andrea | 2020.10.14, 11:07:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.15, 09:33:00

Cimkék:

Kecskés Tamás a New Times Racing pilótája visszatért az Adria Raceway-re, a korábbi Európa-bajnoki szereplésének helyszínére, ahonnan az NSF100-as kategória ezüstjével tért haza.
 
 
 
Ezúttal egy másik nyomvonalon kellett teljesítenie, azonban most nem ment minden olyan simán... Szombaton már kicsit erőlködött az időjárás, ennek ellenére a szabadedzések alkalmával ügyesen motorozott, majd vasárnap reggelre sok csapadék esett, bár fújt a szél, nem száradt fel a nyomvonal. Emiatt megváltoztatták az időtervet, beraktak egy warm up-ot a 2 időmérő elé, amin Tamás nem tudott részt venni, mivel nem indult be a motorja. A csapata mindent megtett a hiba detektálásáért, amit látszólag az időmérőre sikerült is orvosolni.
 


A Q1-ben állt a víz a pályán, így nem meglepő, hogy a reggeli, kihagyott felmenetel után nem jött az elvárt eredmény. Ellenben a Q2-vel, ahol szépen motorozott, bár Tamás érezte, hogy nincs minden rendben.

Az első verseny előtt a szerelők szétszedték a pocketbike-ot, de nem találtak semmit, így teljes nyugalomban állt oda a rajtrácsra. A lámpák kialvását követően két versenytársát is megelőzte, nem sokkal később azonban elfogyott a motorerő, végül ki is kellett állnia. Az időjárás miatt a második futamot nem is engedték elrajtolni.
 
 
Kecskés Tamás ismét sokat fejlődött és jó tempót motorozott, de az időjárás és a technika meghibásodása keresztülhúzta a számításait.

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország

    

Zólyomi Andrea | 2020.10.09, 09:26:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.12, 09:24:00

Cimkék:

Varga Tibike, a Forty Racing 13 éves versenyzője sikeresen teljesítette a DORNA által szervezett Northern Talent Cup első szezonját és 26 versenyző közül a 13. helyen zárta a szezont. Ugyan nem így szerette volna a csapat befejezni az NTC nyitó szezonját, de így is büszkén és ambíciókkal teli nézünk a 2021-es szezon elé!

 

 

Tibikét az utolsó, Csehországban megrendezett versenyre elkísérte Győrfi Alen, mentora és csapatfőnöke is.  A csapat már nagyon várta ezt a versenyt, mivel ezen a pályán Tibike már ment előzőleg. Viszont az előző hétvégi hideg és esős hockenheimi versenyen Tibike csúnyán megfázott és az egész hétvégét lázasan teljesítette. Sajnos az egyhetes láz végigkísérte a versenyt követő héten is, így a szezonzáró Brno-i futamra teljesen kimerülten, de rendkívül elszántan érkezett. Szerencsére az első szabadedzésre elmúltak a tünetek. Korábban már ment ezen a pályan, így a csapat joggal gondolta, hogy ez az előnyére fog válni. A láz elmúlt, így biztosak voltunk a jó szereplésben. Az első szabadedzés után aztán jött a hidegzuhanyként érkező valóság. Tibikének semmi energiája nem maradt, és rettenetesen elfáradt motorozás közben, igy csak a 14. helyre tudta kvalifikálni magát.

 

 
 
Győrfi Alen csapatfőnök: “Egy igazán nehéz hétvégén vagyunk túl minden szempontból, Tibikének is igazán nehéz dolga volt hiszen az időjárás sem kedvezett, de egy másik szempontból is nagy lépést tett előre. Büszke vagyok rá hogy ezt a lépést sikerült megtennie hiszen egy motorversenyző életében muszáj átélnie ezeket ha egyről a kettőre akar jutni. Sajnos az első versenyen egy technikai hiba végett nem tudott indulni, de a második versenyen már egy hatalmas felzárkózást tudott mutatni és a boly élén végezni. Nagyon nagy csatákat vívott és büszkék vagyunk rá, hogy ezekből győztesen jött ki. Remélem jövőre innen folytatjuk.”
 
 
Varga Tibike: “A totális kimerültség mellet más megpróbáltatások is hátráltattak, hogy úgy teljesitsem ezt a hétvégét ahogy szerettem volna. Az első verseny felvezető körén leesett a kuplung kar. A rajtrácson sajnos nem tudtuk megcsinalni így nem indulhattam el az első versenyen. A második versenyen már elindultam és egy borzasztó rajtot követően a 19. helyen találtam magam. 10 köröm volt, hogy feljebb zárkózzak ami többé-kevésbé sikerült, ugyanis a 11. helyen intettek le! Az utolsó két körre a motorom is teljesen elerőtlenedett. A benne lévő 40 üzemóra alatt komoly megpróbáltatások érték. Az utolsó köreimben 10km/órával kevesebbet tudott, de szerencsére ki bírta a versenyt.. A csapat és én is elégedettek vagyunk az előzményeket tekintve. Nagyon nehéz volt ez a hétvége és köszönöm mindenkinek aki értem szurkolt!
Rendkívül várom már a következő szezont amire még jobban koncentrálva, komoly téli edzések után fogok érkezni.”
 
Fotók: NTC

  

A New Times Racing fiatal pilótája az Európa-bajnokság után visszaült a pocketbike-ra.

Zólyomi Andrea | 2020.10.07, 09:13:00 | Utolsó módosítás: 2020.10.07, 09:13:00

Cimkék:

A jesolói aszfaltcsík gyors és dinamikus, ahol minden apróság számít, az időjárás pedig a barátságtalanabb arcát mutatta, ezért új technikai elemek elsajátítására volt szüksége.  
 

Már a pénteki első felmenetelt elmosta az eső, utána viszont a nap további 5 edzését megtartották. Tamás ezek alkalmával folyamatosan gyorsult, már amennyire ez lehetséges volt a zord körülmények között. Ugyanis a magas páratartalom mellett a pálya csúszós jellege is nehezítette a stopperrel való harcot. Ennek ellenére szép, intenzív fejlődést mutatott és sikerült felzárkóznia a középmezőnyhöz.
 
 
A versenyek napján szép napsütéses, de szeles időjárás köszöntötte a pályára érkezőket. Tamás az időmérő edzés alkalmával sajnos nem tudott tiszta kört menni, így a mezőny végéről várta a rajtot. Ez azért is bosszantó, mert a potenciál megvolt benne, ugyanis az  előző napi köridejeihez képest 2,5 másodpercet javított.
 
Mind a két futamon a 14. rajtkockát foglalta el. Az első megmérettetésen végül a 12. helyen ért célba, míg a délután második futamát pontszerzőként fejezte be.
 
 
 

Forrás: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország 

/ 110 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.