A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. január 22., szombat
Gyorsasági Hírek
/ 126 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.01.13, 13:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.13, 13:55:00

Cimkék:

Tisztelt Címzettek!
 
A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2022. február 27. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: online, Zoom értekezlet formájában
 
A részvétel a 2022-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A Zoom linket és az időtervet egy későbbi időpontban fogjuk kiküldeni.
 
Sportbaráti üdvözlettel
Hermann Henrik
elnök

Zólyomi Andrea | 2022.01.13, 12:13:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.13, 12:13:00

Cimkék:

Január 31.-ig lehet jelentkezni a Széchenyi István Egyetem Integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök képzésére, ahol az elméleti tudást az egyetem oktatói mellett a motorsportban nagy tapasztalatot szerzett szakemberektől sajátíthatod el, míg gyakorlati tapasztalatokat a Hungarian Racing Engineering Team csapatában, teszteken és versenyeken szerezhetsz a képzés keretein belül.
 
 
A televíziós közvetítések és az újsághírek is leggyakrabban a motorversenyzőket emelik ki, esetleg a csapatfőnököket szólaltatják meg. Talmácsi Gábor - aki a világbajnoki címe mellett megszerzett szakmai tudását és tapasztalatait igyekszik átadni a magyar mérnökhallgatóknak a képzés során – úgy véli a megfelelő szakembergárda meghatározó egy-egy csapatnál és a versenyző pályafutását befolyásolhatja, ha a legjobb tudású szakemberek veszik körbe és segítik a munkáját. „A technikai sportok esetén kulcsfontosságú kérdés a versenyzőt segítő mérnökök szakértelme és tapasztalata. Habár a motorsportot és az autósportot is gyakran sorolják az egyéni sportok közé, mivel a versenyzők vannak a végső megmérettetések középpontjában, azonban ez egy csapatsport, mert a háttérben rengeteg ember munkájára és szakértelmére van szükség. A versenymérnökök azok a szakemberek, akik el tudják látni a versenyző körüli feladatokat, a motor beállítását, a fejlesztéseket. A versenysportban pedig nincs megállás, mindig újabb kihívások vannak, óriási a verseny nemcsak a versenyzők között, hanem a motorgyárak között és az alkatrész fejlesztésekben is. Ezért is fontos ez a képzés, hogy a magyar utánpótlás sportban tudjunk olyan mérnököket adni a piacnak, akik segítik a versenyzők munkáját.” Talmácsi kiemelte, hogy jó versenymérnököt csak az iskolapadban képezni lehetetlenség, ezért is örül, hogy a Széchenyi István Egyetem mérnökképzésének jelentős részét töltik a hallgatók az ország és Európa különböző versenypályáin, hiszen részben ebből a célból jött létre a Hungarian Racing Engineering Team.
 
A HRE Team, bár legtöbben „csak” versenycsapatként ismerik, valójában egy oktatás céljából létrehozott versenycsapat. A tesztek, edzések és versenyek során a győri Széchenyi István Egyetem versenymérnök hallgatói is aktívan kiveszik a részüket a munkából, valós helyzetek adják az esettanulmányok alapját és a szakdolgozatukban is egy-egy, a versenycsapatnál ténylegesen felmerülő problémát fejtenek ki részletesen.
 
„Itt mindent el kell felejteni, amit a felsőoktatásban eddig tapasztalt. Hagyományos frontális oktatás csak elvétve akad, és nem csak most, a koronavírus miatt, hanem „normál üzemmódban” is.” – foglalta össze röviden az oktatási ritmust Máthé István, a képzés és a HRE Team oktatási igazgatója, a csapat egyik tulajdonosa. – „Az ismeretátadás túlnyomó része versenypályákon történik, edzés illetve versenynapokon, ahol a mélyvízbe dobás mellett, a tényleges fizikai szerelői és versenymérnöki munka mellett workshopok keretében beszéljük meg, hogy mi miért történik, mi a célja, milyen eszközökkel végezzük és különböző problémákra milyen megoldásokat találtuk. Ennek helyszíne lehet a Hungaroring, Pannóniaring, Euroring, Kakucs, vírusmentes időben Horvátország, Németország, Szlovákia, Belgium, Spanyolország, Csehország versenypályái. Szerencsére már a 2021-es versenyszezonban is több tehetséges és szorgalmas hallgató volt a csapat segítségére például a Red Bull Ringen, vagy a motorversenyek körében kuriózumnak számító Scheizer Dreieck utcai pályán Németországban.”
Nem véletlen Máthé szerepvállalása a képzésben, hiszen rajta kívül számos egyéb kapcsolódási pont van a HRE és a MAMI Technikum (Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola) között. A képzés igazgatója és másik csapattulajdonos Lévai Károly, a Mami Technikum igazgatója, valamint számos szaktanár segíti a versenymérnök hallgatókat, hogy versenyzés és a szakma minden apró fortélyát megismerhessék.
A képzés céljáról Lávai Károly elmondta, hogy a technika fejlődésével szükség van magasabb és összetettebb tudásra a verseny-boxban, mint ezt megelőzően. „Például a motorelektronika programozása, a rajtelektronika, kipörgéselektronika, egyéb versenyzőtámogató rendszerek ismerete, ezek összehangolása. Emellett már a gyári motorok is alkalmasak lettek a járműdinamikai adatelemzésre (népszerű nevén telemetria), amit szintén ismerni kell. További igényként fogalmazódott meg, hogy a járművek beállításánál, pályáról-pályára, körülményről-körülményre változó beállításokat lehessen eszközölni. Ezeket az újdonságokat ismerő, új kihívásokkal könnyen szembenéző szakembereket képzünk.” – fejtette ki, hogy miért is indították el 2019-ben a szakmai továbbképzést. – „Nagyon fontos kapcsolódási pont, hogy egy jó versenymérnök, a járműfejlesztésbe bekapcsolódva egy gyorsreagálású tesztmérnök feladatait tudja elvégezni. Célunk tehát, hogy a versenysportban, de a járműfejlesztéshez kapcsolódó tesztek során is magabiztos tudással rendelkező szakmérnököket képezzünk, akik átlátják a feladatok sokszínűségét és gyakorlati tapasztalatokkal felvértezve tudják megoldani a felmerülő problémákat.”
 
A HRE csapat idén a német IDM bajnokságban indult, négy versenyzővel. A versenymérnök hallgatók a magyarországi teszt- és edzésnapok mellett a külföldi versenypályákra is elkísérhették őket, ha az egészségügyi rendelkezések engedték. „Óriási élmény volt ebben versenymérnök hallgatóként részt venni. Különösen élveztem az adatrögzítéssel és adatelemzéssel kapcsolatos feladataimat, valamint azt, hogy hogyan tudunk ezek alapján folyamatosan javulni.” – Ezt már Keszthelyi Gábor, a képzés egyik hallgatója meséli nekünk. – „Ez persze nem jelenti azt, hogy sétagalopp lett volna a szezon, technikailag, fizikailag és szellemileg is adódtak kihívások. Számomra maguk a helyszínek is nagyon sokat jelentettek, a legendás Hockenheimring hangulata abszolút a technikai sportok aranykorát idézte, mellette pedig volt szerencsém a Red Bull Ringet is meglátogatni a HRE tagjaként, ami a modern versenyzés egyik legikonikusabb helyszíne.”
 
Ebből is látható, hogy a hallgatók aktívan közreműködhetnek a csapatban, természetesen a megfelelő tudás birtokában, állandó felügyelettel, támogatással. Kutrik Zsombor is oktatója a versenymérnök képzésnek, igyekszik a szaktudásával egyszerre segíteni a csapatot és a jelen lévő hallgatókat. „Egy „átlagos edzésnapon” szinte minden témát érintünk, ami a versenyzéssel kapcsolatos és persze minden újonnan érintett témát részletesen átbeszélünk. Legyen az a motor állványra tétele, vagy akár egy data-recording által rögzített adat elemzése. Közben a versenyzővel egyeztetünk és az esetleges állításokat is a diákokkal közösen végezzük, elmagyarázva a miérteket. 2-3 ilyen alkalom után már a diákokra bízzuk a feladatot, természetesen felügyelet mellett, de a szerszám addigra már az ő kezükben van és nekik is kell kiválasztani azt.” A szaktudás mellett a legfontosabb a motorsport szeretete és az elhivatottság, ezt emelték ki az oktatók, hiszen ez egy komoly, koncentrációt igénylő munka, nem lehet félszívvel csinálni.
 
„Nagyon tetszett az a személyes hozzáállás a versenypályákon, hogy bátran kérdezhetünk, megbeszélünk egy adott problémát és hozzányúlunk közösen a dolgokhoz. Ha kell alkatrészt cserélünk vagy beállítjuk, újra kalibráljuk stb. Továbbá az a tény, hogy egy elért siker érdekében sok embernek ott kell lenni és mindenkinek a legjobb oldalát és a legjobb hozzáállást kell nyújtani. Tehát az atmoszféra az nagyon jó volt a versenypályákon. Teamwork.” – Keresztes Benő, a képzés elsőéves hallgatója szerint tehát egyaránt kell szakmailag, mérnöki tudásukban és a csapatmunkában is fejlődni az oktatás során és ebben a csapattagok igyekeznek a legjobban a segítségükre lenni.
 
A képzés keresztféléves, tehát 2022 februárjában indul a következő évfolyam és január 31.-ig lehet rá jelentkezni. Fontos, hogy a képzésben azok is részt tudnak venni, akik nem rendelkeznek a bemeneti feltételeknek megfelelő alapdiplomával! Ők a szakdolgozat leadása és megvédése után egy, az egyetem által kiállított oklevelet kapnak, mely igazolja a képzésben való részvételüket és az elért eredményeiket. Amennyiben a későbbiekben megszerzik a szükséges alapdiplomát, úgy elég a záróvizsgát letenniük, és kiállításra kerül a versenyszakmérnöki diplomájuk is.
 
Az képzéssel a január 13.-15. között a Hungexpon megrendezett Educatio Kiállításon személyesen is meg lehet ismerkedni, hiszen a Szent István Egyetem standjánál oktatókkal, hallgatókkal, sőt a versenymotorokkal is találkozhatnak az érdeklődők. Az egyéni kérdezési lehetőségek mellett csütörtök délelőtt Talmácsi Gábor is tart a helyszínen egy rövidített, úgymond bemutató órát, hogy ízelítőt mutasson abból, milyen témákat érinthet a tanórája során egy világbajnok.

A lengyel Wójcik Racing Team vezetőségét a H-Moto Team versenyzőjének idei, Le Mans-ban nyújtott teljesítménye győzte meg arról, hogy komoly feladatokra is alkalmas a magyar motoros

Zólyomi Andrea | 2022.01.03, 09:47:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.03, 09:47:00

Cimkék:

Noha idén felemás szezont hagyott maga mögött Kovács Bálint, ám amíg nem sérült meg, addig olyan teljesítményt nyújtott, amire a nemzetközi élmezőny is felfigyelt. Ennek most meglett az eredménye, ugyanis a lengyel Wójcik Racing Team szerződtette a H-Moto Team motorosát az Endurance-világbajnokság teljes 2022-es idényére.
 
 
Ennél szebb karácsonyi ajándékot vélhetően nem is tudott volna elképzelni Kovács Bálint. A H-Moto Team élversenyzője ugyanis egy teljes szezonra szóló vb-szereplést talált a csapat képletes fenyőfája alatt. Bálintot az a lengyel Wójcik Racing Team szerződtette le a 2022-es Endurance-világbajnokságra, amelynek színeiben idén egészen fantasztikus teljesítményt nyújtott a legendás Le Mans-i 24 óráson: Bálint a távot Artur Wielebskivel párban teljesítette, ráadásul a kategóriájukban a TOP 10-ben végeztek. Jövőre tehát minimum három 24 órás (Le Mans, Spa, Bol d’Or), valamint egy nyolcórás vb-futamon (Suzuka) indul majd – még nincs végleges versenynaptár – a H-Moto Team versenyzője, aki a sportág történetének első magyar versenyzője, aki a hosszútávú-világbajnokságon egy teljes idényt teljesíthet.
 
 
„Nagyon boldog vagyok, hiszen a pályafutásom egyik csúcsa lehet a 2022-es szezon. Azt már az idei, Le Mans-i verseny után tudtam, hogy a Wójcik Racing Team szívesen dolgozna velem tovább, hiszen mindenben megtaláltuk a közös hangot, és úgy érzem, nekem is sikerült bizonyítanom. Sajnos idén már nem tudtam indulni más vb-futamon a sérülésem miatt, de titkon bíztam a folytatásban. Az első pillanattól kezdve otthon éreztem magam a csapatban, az a profizmus, amivel itt találkoztam, egyszerűen lenyűgöző. Az Endurance-vb-n a világ élmezőnyéhez tartozó motorosok versenyeznek, így igazán ki kell hoznom magamból a maximumot, ha ebben a mezőnyben is eredményes szeretnék lenni. A felkészülésem jól halad, a vállam és a kezem erősítése jól áll, így minden adva lesz ahhoz, hogy éljek ezzel a nagy lehetőséggel” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
A Wójcik Racing Team nem titkolja, a magyar motoros Le Mans-ban nyújtott teljesítménye döntő volt abban, hogy 2022-ben a csapat teljesjogú tagja lesz az Endurance-világbajnokságon.
 
„Bálint nemcsak tehetségével és gyorsaságával, hanem küzdeni akarásával és elszántságával is nagy benyomást tett ránk Le Mans-ban. A küldetésünk a kezdetektől az, hogy lehetőséget adjunk a fiatal, tehetséges motorosoknak, és lehetővé tegyük számukra, hogy a sorozatban a legmagasabb szinten fejlődjenek. Bálint kétségtelenül Európa egyik legígéretesebb és legizgalmasabb tehetsége, éppen ezért tökéletes tagja lesz a 2022-es szezonban a Wójcik Racing Teamnek” – jelentette ki Grzegorz Wójcik csapatfőnök.
 
 
Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa nagyon büszke a versenyzőjére, hiszen a teljesítményével érdemelte ki ezt a lehetőséget, nem pedig azért, mert befizették őt a lengyel csapatba. Kijelentette, biztos abban, hogy Bálint bizonyítani fogja, megérett a nagy feladatra.
 
 
„Bálint az idei Le Mans-i teljesítményével kiharcolta, hogy a lengyel csapat újra bizonyítási lehetőséget biztosítson a számára, ám ezúttal már nem beugróként számolnak vele, hanem a teljes idényre állandó versenyzőként. Komoly siker ez nem csak az ő számára, hanem a magyar gyorsasági motorsportnak is, ugyanis hazai versenyző még nem szerepelt egész szezonban az Endurance-világbajnokságon. A Wójcik Racing Team egy profi csapat, ezt bizonyítja a szerződtetett versenyzőinek eddigi teljesítménye is. Óriási fejlődési lehetőség rejlik Bálint számára a következő évben, és hiszem, hogy képes lesz kihozni magából a maximumot. Kemény lesz, de a következő szintlépéshez ilyen erőpróbák kellenek. Köszönjük a lengyel csapatnak a bizalmat, és azon fogunk dolgozni, hogy együtt sikeresek legyünk” – mondta Kelemen Krisztián.
 
fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2021.12.16, 10:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.16, 10:20:00

Cimkék:

A MAMS iroda 2021. december 22. és 2022. január 2. között zárva tart.

Mivel az év vége miatt sok ügyet kell lezárnunk, kérünk mindenkit, hogy a hátralévő ügyintézést még a mai és a holnapi napon tegye meg. Hétfőn és kedden csak a legszükségesebb esetben tartunk személyes ügyintézést.

 

Megragadnánk az alkalmat, hogy ezúton kívánjunk minden kedves tagszervezetünknek, versenyzőnknek és tisztségviselőnknek nagyon kellemes ünnepeket!

 

A Magyar Motorsport Szövetség gyorsasági szakága hagyományt teremtene az általa szervezett 2021. évi díjátadó gálából, ahol nemcsak a hazai bajnok-ságban szereplő legjobbakat, hanem a külföldön versenyzők teljesítményét is elismerté

Zólyomi Andrea | 2021.12.06, 09:22:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.06, 09:22:00

Cimkék:

Komoly elismerésben részesült a H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint, aki az idei évben súlyos sérülést szenvedett és így nem tudta azt befejezni. A fiatal tehetség ennek ellenére az év végi díjátadón megkapta először a magánkezdeményezésből létrehozott Király Kupát, melyet az a magyar motorversenyző őrizhet egy évig, aki az adott évben a legtöbbet tette azért, hogy a magyar motorsport minél jobb hírnévnek örvendjen.

 

 
Kovács Bálintnak egy darabig úgy tűnt, hogy a 2021-es idény lesz pályafutása eddigi legjobb éve. Egyrészt ragyogó teljesítményt nyújtva teljesítette a legendás Le Mans-i 24 órás endurance vb-futamát, illetve a sérüléséig jó esélye volt arra, hogy idén elnyerje a bajnoki címet a Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) Open 1000 kategóriájában. Sajnos a H-Moto Team versenyzője előbb kéz-, és lábtörést szenvedett egy bukás következtében, majd meg kellett műteni a vállát. Szerencsére már teljes értékű munkát végez, és tökéletesen felkészülten megy neki a 2022-es idénynek.
 
 
Ám Bálint így sem maradt trófea nélkül. Ahogy a H-Moto Team tehetsége, úgy a hazai motorsport krémje is hivatalos volt a Magyar Motorsport Szövetség gyorsasági szakágának díjátadó gálájára. Minden korosztály, valamennyi kategória legjobbjai ott voltak az ünnepségen, ahol a megérdemelt díjak és trófeák átadásán kívül a sportág legjobbjai közösen eleveníthették fel a 2021-es szezon legszebb, legemlékezetesebb pillanatait. A szakág szeretne ebből a gálából hagyományt teremteni, és a szervezők azokról sem feledkezett meg, akik külföldön öregbítették teljesítményükkel a magyar motorsport hírnevét.
 
 
Ezekből a különdíjakból kiemelkedik egy magánkezdeményezésből létrehozott Király Kupa, melyet minden év végén annak adnak át, aki az adott esztendőben a legtöbbet tette, hogy a magyar motorsport minél szélesebb körben ismert legyen. A vándorserleget első alkalommal Kovács Bálint őrizheti egy esztendőn keresztül, mégpedig a Le Mans-ban, illetve a Spanyol Superbike Bajnokságban nyújtott teljesítményéért.
 
 
„Fantasztikus érzés, hogy én kaptam meg ezt az elismerést, a versenyeken felmutatott teljesítményemért, a magyar motorsport hírnevének nemzetközi öregbítéséért. Szeretném megköszönni a csapatomnak, hogy mindezt megkaphattam, nélkülük ez nem ment volna. Számomra nagy büszkeség, hogy komoly nemzetközi versenyeken a hazámat képviselhetem, és minden alkalommal, amikor kifutok a pályára, a csapatért, a családomért, és az országomért is húzom a gázt. Alig várom már a jövő évet, és hiszem, hogy még jobb teljesítményre leszek képes, mint 2021-ben” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
fotó: H-Moto Team
/ 126 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.