A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. március 31., kedd
Gyorsasági Hírek
/ 102 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.03.25, 12:48:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.25, 12:48:00

Cimkék:

Tisztelt Tisztségviselők, Tagok, Versenyzők!
 
A kormányfő 2020. március 16-án tett bejelentése alapján hozott intézkedés a MAMS engedélyezési jogkörébe tartozó sportrendezvények felfüggesztéséről továbbra is hatályban van. A felfüggesztés időtartama jelen pillanatban még ismeretlen. A Magyar Motorsport Szövetség sportszakmai szervezetei (szakágak, kollégiumok) folyamatos egyeztetésben mérlegelik a kialakult helyzetet és számba veszik a lehetőségeket, azonban pontos információk közlésére csak a kormánydöntés alapján lesz lehetőség.
Addig is kérünk mindenkit, hogy igyekezzen a minimálisra csökkenteni a fertőzés esélyét azzal, hogy lehetőség szerint otthon marad, kerüli a tömegközlekedést és a szabadban tartott, csoportos edzések helyett otthon végezhető gyakorlatokat végez. Ne feledjük, hogy egy esetleges sportsérülés esetén az ellátás gyorsasága, minősége az egészségügy túlterheltsége miatt jelentősen csökkenhet.
 
Ezúton is köszönjük mindenki szíves türelmét és közreműködését. Ha számottevő elmozdulás van a jelen állapothoz képest, jelezni fogjuk.
 
Sportbaráti üdvözlettel
 
Hermann Henrik
elnök
Magyar Motorsport Szövetség
 

Zólyomi Andrea | 2020.03.25, 09:51:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.25, 09:51:00

Cimkék:

Györfi Alen egyáltalán nem így képzelte a 2020-as esztendőt. A 2007-es Európa-bajnok itthon és spanyol edzőtáborban készült az idei megmérettetésekre, ám eddig semmi sem valósult meg a terveiből. A Daytona 200-at lefújták, és egyelőre az sem biztos, hogy bármelyik európai sorozat el tud indulni a koronavírus miatt.
 
 
A Györfi Alen alapította Forty Racing számára a 2020-as esztendő is tele lett volna kihívásokkal, amely a csapat mindkét versenyzőjének, a 2007-es Európa-bajnoknak és tanítványának, Varga Tibinek is alaposan feladta volna a leckét. Azonban a koronavírus közbeszólt, és a világjárvány egyelőre megszüntette a sportot, így a motorversenyzést is világszerte. Holott a két motorversenyző semmit sem bízott a véletlenre, és felkészülésük során még egy komoly spanyolországi edzőtáborban is részt vettek.
 
 
Azonban úgy tűnik, a járvány teljesen átírja a versenynaptárjukat. Tibi a DORNA által szervezett Northern Talent Cup (NTC) mezőnyében versenyezne 2020-ban, ám egyelőre semmi hír arról, hogy a sorozatban rajthoz álló 24 ifjú tehetség mire számítson idén. Alen pedig – akárcsak tavaly – idén is a legendás Daytona 200-on kezdte volna meg az idei szezonját. Ám hiába utazott ki szerelőivel az Egyesült Államokba, az első időmérőt követően lefújták a legendás versenyt, és a szervezők szerint októberben rendezhetik meg idén március helyett. A Forty Racing tulajdonosa és csapatfőnöke mindenképpen nekiindul ősszel az újabb nagy útnak, feltéve, ha tényleg zöld utat kap a Daytona 200.
 
 
Györfi Alen csapatfőnök: „Így, utólag bevallom, már a kiutazásunk is kritikus volt, de az utolsó, Egyesült Államokba induló gépek egyikén végül sikerült kiutaznunk. A motorom is szerencsésen kiért, sőt, az első szabadedzéseken minden az elképzelt forgatókönyv alapján zajlott. A csapattal együtt úgy döntöttünk, hogy az első időmérőn a még jobb beállítások érdekében használt gumikat rakunk fel, és a 76 fős mezőnyből így is sikerült a 18. időt motoroznom, ráadásul a tavalyi legjobb köridőmnél ez másfél másodperccel jobb volt. Nagyon vártuk a folytatást, hiszen jöhettek az új abroncsok, és az időkülönbségeket nézve biztosak voltunk abban, hogy a legjobb tíz közé odaérhetek. Ám edzés helyett összehívták a versenyzőket, és közölték, hogy megszakítják a versenyhétvégét a koronavírus miatt, és amennyiben az egészségügyi helyzet ezt lehetővé teszi, akkor októberben rendezik meg a legendás futamot. Természetesen mindenki megértette a döntést, hiszen az emberek biztonságánál és egészségénél nincs fontosabb. Mindenesetre nagyon köszönöm a csapatomnak, a kint élő magyaroknak, és név szerint Király Lacinak, aki végig tudósította ezt a pár napot rólunk, hogy mellettem voltak, és önzetlenül segítettek a nagy cél, a legjobb tízbe kerülés elérésében. Ha most nem is sikerült, majd októberben, a világjárvány elmúlását követően visszatérünk, és valóra váltjuk az álmainkat. Mindenesetre a hazautazás sem ment egyszerűen, az eredetileg kinézett repülőnk már nem szállhatott fel, ám egy nappal előrébb hozva az utazást, végül hazajutottunk. Nehéz mit mondani az idei szezonomról, hiszen jelenleg azt sem tudható, vajon mikor indulhatnak el a különböző bajnokságok. Ha ez a mostani veszélyhelyzet elmúlik, majd eldől, melyik sorozatban állok rajthoz. Addig is a lehetőségeimhez képest edzek, hogy formában tartsam magam. Mindenki vigyázzon magára és a szeretteire. Aki csak teheti, maradjon otthon!”
 
 
fotó: Forty Racing

Zólyomi Andrea | 2020.03.16, 20:20:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.24, 22:15:00

Cimkék:

 

Tisztelt Tagok, Versenyzők!
 
A kormányfő mai bejelentése szerint 2020. március 17-én, kedden 0:00 órától semmiféle magyarországi nyilvános rendezvényt nem lehet megtartani. Ennek következtében a Magyar Motorsport Szövetség engedélyezési jogkörébe tartozó mindennemű sportrendezvény határozatlan időre felfüggesztésre kerül.
 
A felfüggesztés vonatkozik minden jóváhagyott és még függőben lévő versenykiírás szerinti helyszínre, valamint az elfogadott szakági versenynaptárakban szereplő sportrendezvényekre is.
 
Az elmaradt versenyek pótlásáról vagy végleges törléséről a későbbiekben dönt a MAMS Elnöksége.
 
Megértésüket ezúton is köszönjük!

Zólyomi Andrea | 2020.03.16, 09:34:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.16, 09:34:00

Cimkék:

A koronavírus kapcsán elrendelt veszélyhelyzet miatt a MAMS titkárság 2020. március 16-tól bizonytalan ideig zárva tart.
Emailben és telefonon elérhetőek vagyunk munkaidőben az alábbi elérhetőségeken:
 
+36306037106 (Zólyomi Andrea)

A H-Moto Team versenyzője Katar helyett ezúttal Spanyolországban készült az Endurance-világbajnokság következő futamára, a legendás Le Mans-i 24 órás versenyre

Zólyomi Andrea | 2020.03.04, 09:05:00 | Utolsó módosítás: 2020.03.04, 09:05:00

Cimkék:

A H-Moto Team 18 éves motorosa Spanyolországban folytatta a felkészülését az Endurance-világbajnokság idei futamaira. Az IDM Suzuki Cup sorozat tavalyi kiírását megnyerő Kovács Bálint egy cseh csapat tesztpilótájaként egy Yamaha R1-essel szelte a kilométereket Cartagenában és Almeriában. Szükség is van a rengeteg motoron töltött időre, ugyanis a fiatal tehetség áprilisban rajthoz áll a legendás Le Mans-i 24 órás vb-futamon.
 
 
Komolyra fordult az idei felkészülése a H-Moto Team élversenyzőjének. Kovács Bálint immár minden idegszálával arra koncentrál, hogy minél jobb formába lendüljön, hiszen ebben az esztendőben rajthoz áll az Endurance-világbajnokság hátralévő futamain. Persze nem lesz idegen számára a közeg, hiszen tavaly a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán. A 18 éves magyar versenyző tökéletesen meggyőzte a csapatvezetést a teljesítményével, akik bejelentették, további lehetőséget adnak az idei szezonban Bálintnak, aki áprilisban a legendás Le Mans-i pályán ismét aszfaltra gurul a hosszútávú világbajnokságon.
 
 
Nem véletlen, hogy a H-Moto Team teljesen átszervezte Bálint felkészülését annak érdekében, hogy a legismertebb 24 órás viadalra tökéletes állapotban érkezzen. Ennek megfelelően idén nem indult a katari bajnokságban, hanem végig az áprilisi versenyt szem előtt tartva ezres motorokkal készül. Nemrég érkezett haza Spanyolországból, ahol egy másik cseh csapat meghívására több napon keresztül egy Yamaha R1-es nyergében száguldott és gyűjtötte a kilométereket.
 
„A korábbi évekkel ellentétben idén nem Katarban készültem a szezonra, hanem Spanyolországban motoroztam. A helyszín mellett az jelentette a fő különbséget, hogy ezúttal nem versenykörülmények között hatszázas motoron ültem, hanem végre már ebben az időszakban is ezres motorral tehettem meg az idei első köreimet. Úgy érzem, a lehető legjobb döntést hoztuk annak tükrében, hogy áprilisban mi vár rám, hiszen most minden ezres motoron megtett méterre szükségem van a tökéletes felkészülés érdekében. Egy cseh csapat pilótájaként róhattam a köröket, ám nem a megszokott Suzuki nyergében, hanem ezúttal egy Yamaha R1-essel tesztelhettem. A spanyol napok rendkívül hasznosan teltek a számomra, hiszen a kintlétem alatt majd ezer kilométert tehettem meg. Karakterisztikában egy teljesen más motort ismerhettem meg, mint amilyen a Suzuki. Alulról, nyomatékból rendkívül gyors motor, nagyon könnyen kezelhető, könnyen fordul. A tesztlehetőségnek köszönhetően megismerhettem egy újabb márkát, és így könnyebb lesz a dolgom később, ha megint modellváltásra kerül majd a sor, már lesz tapasztalatom. Hogy mi a legnagyobb különbség a Suzuki és a Yamaha között? Nos, míg a Suzukival nagyon rá kellett mennem a minél háromszögesebb kanyarvételre a kigyorsítás végett, addig a Yamaha majdnem hatszázasként viselkedve, bármilyen kis helyre betehető volt a kanyarokban, és ugyanilyen könnyű volt a kigyorsítás is. Ugyanakkor az is tény, a végsebesség tekintetében a Suzuki a jobb. Az enyhe időjárás miatt otthon folytatom a felkészülést, és a krosszozás, valamint az erőnléti edzések mellett rövidesen jöhet az első hazai teszt” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
A 18 éves magyar motoros teljesítményével elégedett cseh csapat vezetői nem zárják ki annak a lehetőségét, hogy a H-Moto Team versenyzője az Endurance-vb mellett egy másik nemzetközi sorozatban náluk versenyezzen az idei szezonban.
 
fotó: H-Moto Team
 
/ 102 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.