Zólyomi Andrea | 2024.09.04, 15:30:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.04, 15:30:00
Cimkék:
Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 23 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint ismételten bizonyítani szeretné, hogy idén az IDM legszűkebb elitjéhez tartozik. A Nürburgringen rendezett hétvégén a gyári BMW nyergében ismét az élmezőnyben végzett – az első futamon a 8., míg a másodikon a 7. helyen intették le, ezzel megerősítette a helyét összetettben a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában.
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team: a rendkívül erős német bajnokságban (IDM) Kovács Bálint abszolút újoncként egy gyári BMW nyergében összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. 2024-ben ezt az eredményét túl akarja szárnyalni, amire jó esélye is van, hiszen az egyik kedvenc pályáján, Oscherslebenben Bálint végre megszerezte az első IDM-es pódiumait, miután kétszer is a harmadik helyen végzett.
A 23 éves motoros ezúttal az általa egyáltalán nem ismert nürburgringi pályán folytatta idei szereplését az IDM 6. versenyhétvégéjén. Bálint a világ egyik legerősebb bajnokságának királykategóriájában a 11. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, majd a futamokon több helyet is előrelépve az első futamon a 8. lett, majd a másodikon még ezen a pozíción is tudott javítani és hetedikként zárt. Az újabb két TOP 10-es eredményének köszönhetően összetettben a hetedik helyen áll az eddig megszerzett 99 pontjával.
“Elégedett vagyok az elért eredményekkel, hiszen egy olyan pályán értem el a két TOP 10-es helyezést, amelyen előtte egyetlen centit sem motoroztam. Ami számomra a helyezéseknél is fontosabb, hogy megint nagyon közel volt a tempóm a legelejéhez. Az időmérőn úgy szereztem meg a 11. rajtkockát, hogy a kvalifikáció elején buktam, de így is csak hét tizeddel maradtam el a pole pozíciós időtől. Első futamon átlagos rajt után verekedtem magam előre a 8. helyig, és mindössze 10 másodpercet kaptam a győztestől. A második versenyen egy jó rajtot követően már az első körben a 8. helyen voltam, és onnan meneteltem előre, a futam közepére egészen a 6. helyig. Sajnos az első gumi tapadása már nem volt az igazi, így végül a 7. helyen értem célba. Kifejezetten jól éreztem magam a motoron, összetettben is sikerült előrébb lépnem. Nagyon várom már az idényzáró futamot, amelyet Hockenheimben rendeznek. Szeretem azt a pályát, így minden esély megvan arra, hogy egy igazán jó eredménnyel zárhassam a szezont” – fogalmazott Kovács Bálint.
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Racing Passion Photography - Damon Teerink
Augusztus 9-11. között rendezték a Magyar Bajnokság IV. fordulóját a horvátországi Grobnik pályán. Az esemény izgalmas versenyeket és emlékezetes pillanatokat hozott a motorsport szerelmeseinek
Zólyomi Andrea | 2024.09.03, 10:27:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.03, 10:35:00
Cimkék:
A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága 2024-ben pénzdíjas bajnokságot szervezett, amelynek legutóbbi állomása a Grobnik versenypálya volt.
A hétvége során a pilóták fantasztikus teljesítményt nyújtottak az egyedi karakterisztikájú versenypályán. Az időjárás kedvező volt, ami lehetővé tette, hogy minden futamot száraz pályán rendezzenek meg. A versenyzők között szoros küzdelmek alakultak ki, ami hatással volt a magyar bajnokság pontversenyére. Egyes kategóriákban az utolsó forduló előtt szorosabb a pontverseny, így az V. fordulóban minden egyes megszerzett pont kulcsfontosságú lehet a bajnoki cím szempontjából.
A hétvége legsikeresebb Magyar Kupa résztvevője 600-as kategóriában Kun Csaba lett. Jelenleg a 600-as kupa pontállást vezeti, Grobnikban mindkét Magyar Kupa Futamot megnyerte. Ez az első éve 600-as motoron, korábban a 300-as sorozatban versenyzett.
„Nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén, minden rendben ment. Sikerült a motor beállításokat már a csütörtöki szabad edzéseken eltalálni, pénteken még finomíttattunk az áttételen, hiszen erre a pályára nagyon nehéz eltalálni, mivel szinte minden második kanyar eszméletlenül tempós.” – árulta el Csaba.
„Szombaton már magabiztosan keltünk fel, de már az adrenalin az egekbe volt hiszen korán reggel időmérő volt. Összeállt teljesen a kép, a pálya, a motor, minden rendben ment és a szokásos SC-X gumi keverékkel mentem egész hétvégén, ami mindig beválik.” - mondta el a hétvége egyik legeredményesebb magyar résztvevője.
„A versenyen csak a saját tempómat motoroztam, nem kockáztattam semmit, nem mentem bele hülyeségbe, ez volt a cél és meg is lett az eredménye! A legjobb tanács, amit kaphattam valaha hogy "az időmérő nyeri meg a versenyt", óriási előny jó pozícióból rajtolni, így végül ezzel a stratégiával mind a kettő versenyt el tudtuk hozni a Magyar Kupában!” - fejezte be a forduló értékelését.
További eredmények
Magyar Kupa 600 RACE 1:
1. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Gyigor József (199) / YAMAHA / SB Racing Team MSE
3. Ginzer Attila (44) / YAMAHA / Tomracing Kft.
Magyar Kupa 600 RACE 2:
1. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Gyigor József (199) / YAMAHA / SB Racing Team MSE
3. Ginzer Attila (44) / YAMAHA / Tomracing Kft.
Magyar Kupa 1000 RACE 1:
1. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
2. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
3. Miladinovic Zivorad (312) / TRIUMPH / AAMS
Magyar Kupa 1000 RACE 2:
1. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.
2. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
3. Miladinovic Zivorad (312) / TRIUMPH / AAMS
Magyar Bajnokság 300 RACE 1:
1. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
2. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI
3. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
Magyar Bajnokság 300 RACE 2:
1. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI
2. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
3. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
- Díjkiosztó Magyar Kupa 1000 -
Magyar Bajnokság 600 RACE 1:
1. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
2. Ciko Antonio (98) / YAMAHA / HMS
3. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobak Motorsport Egyesület
Magyar Bajnokság 600 RACE 2:
1. Ciko Antonio (98) / YAMAHA / HMS
2. Füleki Ádám (17) / YAMAHA / Bódis Formation SE
3. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobak Motorsport Egyesület
Magyar Bajnokság 1000 RACE 1:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Ciko Antonio (198) / YAMAHA / HMS
3. Menito Heros (411) / APRILIA / FMI
Magyar Bajnokság 1000 RACE 2:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Ciko Antonio (198) / YAMAHA / HMS
3. Menito Heros (411) / APRILIA / FMI
A hétvége legeredményesebb magyar sportolói, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág pénzdíjazásának
nyertesei:
Füleki Ádám - OB 600 - 200.000 Ft támogatás
Számadó Máté - OB 1000 - 200.000 Ft támogatás
Kun Csaba - MK 600 - 100.000 Ft támogatás
Németh Kristóf - MK 1000 - 100.000 Ft támogatás
További információ:
fotó: Izsó Krisztián
Zólyomi Andrea | 2024.09.03, 10:15:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.03, 10:17:00
Cimkék:
Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 18 éves Görbe Soma megcsinálta azt, amire nagyon kevesen képesek: már az első évében megszerezte a IDM Pro Superstock 1000 bajnoki címét! Soma a Nürburgringen rendezett futamokon egy első és egy második helyet szerzett, így a szezon vége előtt egy fordulóval már bebiztosította első helyét a világ egyik legerősebb bajnokságának tartott német IDM-ben.
Egészen elképesztő bravúrt hajtott végre Görbe Soma, aki idén először állt rajthoz a világ legerősebb bajnokságának tartott német IDM-ben. A Northen Talent Cup sorozat 2020-as szezonjában bajnoki címet szerző motoros pontosan ott folytatta Nürburgringen a versenyzést, ahol az első három versenyhétvégén abbahagyta: a pole pozíció megszerzése után az első futamot megnyerte, majd a második futamon végül másodikként intették le, így a 18 éves motors rögtön az első IDM-es szezonjában már szeptember első napján a Pro Superstock 1000 bajnokának vallhatja magát.
Pedig a hétvége nem úgy indult, ahogy azt Soma eltervezte. Esős, ködös, hideg napot hagyott maga mögött a teljes mezőny, amely motorozni sem igen tudott, előbb délutáni edzéseket törölték, majd utána a Q1-et is, így szombaton csak egy lehetősége volt Somának arra, hogy összerakjon egy jó kört. És megcsinálta, így a pole pozícióból vághatott neki a versenyeknek.
Az első futamon pedig hozta azt, amit már eddig is megszokhattunk tőle. A pole pozícióból indulva megnyerte a 12 körös futamot, talán a legszorosabban az idei viadalok közül, hiszen mindössze 3 tized volt közte és a második között a különbség, de ez semmit sem von le a pazar teljesítményéből. A második futamon végül megszakadt Soma veretlenségi sorozata, hiszen a második helyen ért célba - nyolc futamból hetet nyert meg -, de így is már a hockenheimi záróforduló előtt, az első IDM-ben teljesített szezonjában bajnok lett a Pro Superstock 1000 kategóriában. Halkan tegyük hozzá azt is, hogy ebben az évben ült először ezres motorra – ennek tudatában pedig még nagyobb elismerés illeti Somát.
„Rettentően szeretem az esős körülményeket, de nem itt mivel a rengeteg autós rendezvény miatt a pálya extrém csúszós a sok gumitörmelék miatt, ami ilyen időben nagyon tud csúszni, főleg egy ilyen erős motorral. Az igencsak nehezített körülmények ellenére az időmérőre minden összeállt, és ennek köszönhetően sikerült ismételten megszereznem a pole pozíciót. Az első futamon nagyon elrontottam a rajtomat, visszacsúsztam a hatodik helyre, ám gyorsan sikerült összeszednem magam, és hatalmasat csatázva végül elsőként haladtam át a célvonalon. Ez volt a legszorosabb győzelmem, de meglett, és ez a lényeg. A második futamon aztán már a biztonságra törekedtem, hiszen tudtam, hogy egy második hellyel is megvan a bajnoki cím. Leírhatatlan érzés, hogy első évemben azonnal sikerült ezt elérnem, nagyon boldog vagyok” – fogalmazott az IDM Pro Superstock 1000 idei évének bajnoka, Görbe Soma.
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Racing Passion Photography - Damon Teerink
Nürburgringen nagy bravúrra készülnek a H-Moto UNI Győr Team motorosai az IDM hatodik fordulójában
Zólyomi Andrea | 2024.08.29, 14:16:00 | Utolsó módosítás: 2024.08.29, 14:16:00
Cimkék:
Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 23 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint ezúttal a Nürburgringen célozza meg a dobogót az IDM Superbike kategóriájában. Csapattársa, Görbe Soma ugyanakkor már fel is teheti a koronát az idei szezonjára, ha ismételten megnyeri mindkét futamot a Superstock 1000-ben, akkor megszerzi a kategória bajnoki címét.
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team: a rendkívül erős német bajnokságban (IDM) Kovács Bálint abszolút újoncként egy gyári BMW nyergében összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. 2024-ben ezt az eredményét túl akarja szárnyalni, amire jó esélye is van, hiszen az egyik kedvenc pályáján, Oscherslebenben Bálint végre megszerezte az első IDM-es pódiumait, miután kétszer is a harmadik helyen végzett.
A 23 éves motoros ezúttal az általa egyáltalán nem ismert nürburgringi pályán folytatja idei szereplését az IDM 6. versenyhétvégéjén. Bálint a világ egyik legerősebb bajnokságának királykategóriájában a nyolcadik helyen áll összetettben, az eddig megszerzett 82 pontjával, és ha a hétvégén esetleg meg tudná ismételni az Oscherslebenben elért dupla dobogóját, bizony összetettben is odaérhetne év végéig a TOP5-be.
„Bármilyen hihetetlenül hangzik, de még egyszer sem versenyezhettem ezen a pályán, igaz, 2017-ben a Suzuki Cup-ban már végigmentem az akkori motorommal a bokszutcán, ám a pályára már nem engedtek fel, mert nem töltöttem még be a 16. életévemet. Mindez nem jelenti azt, hogy teljesen ismeretlen lesz az aszfaltcsík, ugyanis on-board videókkal alaposan felkészültem erre a hétvégére is. Pályán is gyakoroltam a nagymotorommal, ami rengeteget jelent egy ilyen kemény verseny előtt. Várom már a hétvégét, és bízom abban, hogy a lehető leghamarabb elsajátítom a pálya nyomvonalát, és fel tudom majd venni az időmérőig a megfelelő tempót is. Természetesen a minimális célom, hogy ott legyek a TOP tízben, de hiszem, hogy képes lehetek ennél jobb eredményre is” – fogalmazott Kovács Bálint.
Görbe Soma viszont amennyiben ott folytatja, ahol az első három versenyhétvégén abbahagyta – hat versenyből hat győzelemnél tart –, akkor a 18 éves fiatalember rögtön az első IDM-es szezonjában már augusztus végére a Superstock 1000 bajnokának vallhatja magát. Igaz, ehhez újra dupláznia kellene, ami az előzmények ismeretében nem lehetetlen feladat Somának. A H-Moto UNI Győr Team versenyzője ugyanis a szezon ezen szakaszában már 51 ponttal (!) vezet a holland Ricardo Brink előtt.
„Na, most tényleg egy olyan pályán fogok versenyezni, amelyet talán életemben, ha egyszer láttam. Kívülről. Persze most, amikor már fél szemmel az összetettet is figyelem, elismerem, nem rossz úgy egy ilyen helyszínre látogatnom, amelynek maximum a hírét hallottam. Mindenesetre én mindig nyitott vagyok az új pályákra. Nem mondom azt, hogy lehetetlen vállalkozás az eddigi menetelésem folytatása, de előbb legyek ott, tegyek meg pár kört ahhoz, hogy láthassam, mire lehetek itt képes” – fogalmazott Görbe Soma.
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Racing Passion Photography - Damon Teerink
Zólyomi Andrea | 2024.08.29, 10:33:00 | Utolsó módosítás: 2024.08.29, 10:33:00
Cimkék:
A H-Moto UNI Győr Team 17 éves motorosának ismét kemény hétvégéje lesz a Red Bull Rookies Cup-sorozat hatodik versenyhétvégéjén. Farkas Kevin még sosem versenyzett Aragónban, ám az összetettben megszerzett 11 pontjával a 18. helyen álló motoros a szimulátor segítségével alaposan feltérképezte a spanyol pályát. Bízik abban, hogy képes lesz megismételni a két hete mutatott teljesítményét, és ha egy kis szerencséje is lesz, akkor végre elérheti a sorozatban idén az első TOP 10-es eredményét.
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült, hiszen a Northen Talent Cup sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin is csatlakozott a csapathoz, aki a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottja, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálnia.
A 17 éves Farkas Kevin idén a juniorok között húzza a gázt, és a hatodik versenyhétvégéjét teljesítia MotoGP előszobájának számító Red Bull Rookies Cup mezőnyében. Előzőleg a Red Bull Ringen összejött számára nemcsak a pontszerzés, hanem egy nagyon jónak mondható 11. hely is. Ezúttal Aragónba látogat a mezőny, ahol Kevin még sosem versenyzett, ám ennek ellenére bízik abban, hogy ismét növelheti majd a pontjainak számát.
A formájával biztosan nem lesz gond: a felkészülés alatt napi két edzést teljesített, és az euroringi teszt alkalmával pályacsúcsot állított fel a 250-esek mezőnyében. Mint mondta, nagyon büszke erre az eredményére, ami lendületet adhat számára az aragóni hétvégéhez.
„Ezen a pályán sosem versenyeztem, így most teljesen más lesz, mint az előző helyszínen, ahol még a fák leveleit is jól ismerem. Persze ettől még a céljaim, a pontszerzés, a legjobb tízbe kerülés abszolút nem változik. Amennyire lehetett felkészültem, hiszen szimulátoron rengeteg kört megtettem már a spanyol pályán, ami ad némi biztonságot a hétvégére. Persze nem lenne csoda, ha még a futamokon is a pálya vonalvezetését gyakorolnám. Amit a szimulátoros felkészülés alapján elmondhatok, hogy nagyon tetszik az aszfaltcsík vonalvezetése, talán Portimaóhoz hasonlít a legjobban, egy igazi hullámvasút. Mivel megtaláltam a lendületemet, így bízom abban, hogy újabb pontokkal gyarapodom majd ezen a hétvégén” – jelentette ki a HMA versenyzője, Farkas Kevin, aki összetettben 11 pontjával a 18. helyen várja a folytatást.
A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti.
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Megyeri Máté