A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 25., csütörtök
Gyorsasági Hírek
/ 152 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.01.02, 09:34:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.02, 09:34:00

Cimkék:

Egy menedzser dolga ugyan más, mint a versenyzőé, ám amíg utóbbi 200-as tempóval száguld a pályán, addig előbbi hasonló tempóban tárgyal a támogatókkal, izgul a pilótájáért. Ha a kémia működik a két ember között, akkor abból nagy eredmények születhetnek. Ez a fajta kémia megvan Kelemen Krisztián a H-Moto Team tulajdonosa és Kovács Bálint között, így nem csoda, hogy évről évre egyre eredményesebb az együttműködék. A 22 éves motoros idén a világ egyik legerősebb bajnokságában, a német IDM-ben szerepelt a BMW gyári pilótájaként, valamint állandó versenyzőként állhatott rajthoz az Endurance-világbajnokság európai futamain. Nézzük miként értékeli a 2023-as szezont Kelemen Krisztián.
 
 
Miután számos lehetőség felmerült már 2022 végén Bálint idei versenyszezonjával kapcsolatban, mégis mi alapján döntött arról, hol és milyen csapattal álljon rajthoz 2023-ban?
Kelemen Krisztián: - Bálint 2023-as programjánál több szempontot is figyelembe vettünk a menedzsmenttel. Mi lenne a legideálisabb fejlődési lehetőség a számára, amivel a karrierje fejlődését tovább tudjuk segíteni. Ezért döntöttünk Rizmayer Gábor sportigazgatóval az IDM legjobb gyári BMW-s csapata mellett és fogadtuk el a szlovák Maco Racing Team ajánlatát az EWC-re.
 
 
Milyen célokat tűztek ki maguk elé az IDM-ben, miután gyári pilótaként a korábbi, sokszoros bajnokcsapatban húzhatta a gázt Bálint?
Kelemen Krisztián: - Az IDM-ben olyan célokat tűztünk ki Bálint számára, amik feszegetik a jelenlegi tudásának határait. Egy ilyen csapatnál sokkal komolyabb szerkezetbe kell beintegrálódni, felvenni a ritmust és dolgozni a sikerért. Az első évben a siker a folyamatos fejlődésben mérhető le. Ettől az évtől dolgozott Bálint fix telemetria mérnökkel, Fekete Bálint személyében, és ennek a munkakapcsolatnak is idő kellett mire összecsiszolódott. A szezon második felében már a tizedek faragásáról szólt. Valamint arról, hogy minél többet tudunk és tapasztalunk annál nehezebb az optimális beállítás megtalálása egy adott pályára. Nagyon sokat segített ebben a munkában, hogy a csapattársak adatait is tudtuk hasznosítani.
 
 
Mi az, ami mindebből megvalósult, illetve mi az, amiben még javulnia kell a versenyzőjének?
Kelemen Krisztián: - Bálint folyamatosan a határait feszegetve motorozott és ez az esésekben csúcsosodott ki, hisz ezek zöme a túlvállalásból adódott. A német bajnokságban induló pilóták és csapatok egy nagyon magas szintet képviselnek a világ motorsport élmezőnyéből, így kijelenthetem, hogy egy hatalmas dolgot vittünk véghez azzal, hogy ebben a mezőnyben a 8.-ik helyet sikerült megszerezni a Superbike kategóriában. Személy szerint én egy részsikernek örültem volna, de nem lehetek elégedetlen, mert Bálint abszolút megtalálta a helyét a csapatban, valamint a hangot a szerelőkkel és a mérnökével. Így az eredmények is jönni fognak, ha a következő évben is egy hasonló előrelépésre lesz képes, mert bizony, még fejlődnie kell. Viszont teljesen jó úton jár.
 
 
Az igazi próbatétel azonban az Endurance-világbajnokság volt idén, ráadásul ezúttal már nem beugró, hanem állandó versenyzőként…
Kelemen Krisztián: - Az idei EWC sorozatban az volt a cél, hogy fix helyet szerezzünk Bálintnak, lehetőleg egy minél jobb csapatban. Ehhez meg is kaptuk a Maco Racing csapatától a lehetőséget. Róluk tudni kell, hogy huszonöt éve vannak jelen a hosszútávú világbajnokságban. A Yamaha és a Dunlop támogatásával szerepelnek. Nagymúltú, rengeteg tapasztalattal rendelkező csapattulajdonos irányítja a csapatot, akit mindenki ismer és elismer a paddockban. Így pozitívan tekintettünk erre a szezonra, hisz nem kell a helyért küzdeni stresszelve, hanem mint biztos résztvevő „csak” készülni kellett a futamokra.
 
Pár szóban ismertesse, mi a fő különbség a sprint és az EWC futamok között.
Kelemen Krisztián: - Ez a szakág teljesen más, mint a sprint futamok. Itt nem csak az erő, a gyorsaság vagy a gumiabroncs számít, hanem az összhang a csapat és a versenyző között, valamint a megfelelő felkészítése a motornak. A fentiekből adódik, hogy a csapat mindenben jól teljesített, hisz ha baj volt, a lehető legrövidebb idő alatt megoldották és folytatódhatott a száguldás.
 
 
Melyek voltak az idei 24 órás vb-futamok legemlékezetesebb pillanatai? Már, ha sikerül kiemelni ilyet…
Kelemen Krisztián: - A legendás Le Mans-i futam egy hihetetlen hideg és esős hét volt. Hajnalban 3 fokban rótták a köröket a pilóták, a jó szereplés nekünk ekkor repült” el szó szerint, Enzo Boulom szenvedett balesetet és onnantól a célba érkezés, vagyis inkább a túlélés volt a cél. A spa-i futam nem kezdődött jó előjellel, hisz Bálint itt indult életében először rajtversenyzőként, de a motor nem indult be, és az első kört az utolsó helyen tudta megkezdeni. A folytatás is rélomba illően alakult, hisz hajnal két óra körül egy irgalmatlan nagyot esett. Használt gumikkal engedték ki, hogy időt nyerjünk, és lehet ez okozta a vesztét a jó helyezésnek, hisz elment a motor hátulja és szinte megsemmisült a motor. Nekem Bálint volt a fontos, és szerencsére mire bejutottam a medical centerbe, már minden rendben volt vele. Hihetetlen, mert szinte karcolások nélkül megúszta élete legnagyobb esését. A motort a csapat összerakta, csak a váz maradt ép meg a blokk, emberfeletti munkát végeztek a szerelők. A baleset után 4 óval már Bálint is újra a pályán körözött. Az utolsó futamon volt a legkevesebb hiba, így egy fantasztikus 6. helyet sikerült szerezni, amivel mindenki elégedett lehetett, mert ezt a viszontagságos szezont egy kimagasló eredménnyel fejelte meg a csapat és privátként a superbike kategóriába ennyire elöl végezni az nagyon ritka. Összegezve rengeteg tapasztalatot gyűjtött Bálint az idei EWC szezonban, és ami a leglényegesebb, újabb 3 futamot fejezett be. Ezekre lehet építeni a jövő évi szereplést.
 
De milyen szereplést? Hol folytatja Bálint?
Kelemen Krisztián: - Folyamatosan tárgyalunk a 2024-es évről, a cél a következő fejlődési lépcsőfok megmászása, de a két sorozatban jó lenne azonos márkával szerepelni. Beszereztünk egy BMW edzőmotort Bálintnak, így azért könnyebb lesz a versenyek közötti holtidőt áthidalni. Január végére meglesznek a szerződések, és a február eleji hagyományos sajtótájékoztatón jelentjük majd be a 2024-es terveinket. Nagyon köszönöm annak a rengeteg embernek, akik a munkájukkal segítik Bálintot, hisz nélkülük nem tartanánk itt. Boldog Új Évet Kívánok minden motoros barátunknak!
 
szöveg és  fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2023.12.15, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2023.12.15, 12:02:00

Cimkék:

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett. Az IDM egyik legjobb csapata, a BCC Alpha Van Zon BMW szerződtette le: a 22 éves motoros a gyári BMW nyergében a világ egyik legerősebb bajnokságának Superbike kategóriájában végül első évében a legjobb 10 között zárt összetettben. Hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát. Kovács Bálint szezonértékelésében elmondta, az idei esztendőt a tanulásnak szánta, és ehhez képest elégedett lehet az elért eredményeivel. A jövőjével kapcsolatban csak annyit árult el, jó irányban haladnak a tárgyalások.
 
 
Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?
Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.
 
Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?
Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb, belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.
 
 
Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?
Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt, vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.
 
 
Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál…
Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem tartalék vagy éppenséggel beugró pilóta voltam, hanem állandó versenyzője voltam a szlovák Maco Racingnek. Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani, jobb versenyzővé ltam.
 
 
Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől. Tudod ennek az okát?
Az EWC-ben nemcsak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy, a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.
 
 
Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?
Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni az ideieknél, akkor még több munkára lesz szükségem. Mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé.
 
 
szöveg és fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2023.12.07, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2023.12.07, 09:20:00

Cimkék:

A MAMS iroda a karácsonyi ünnepek alatt az alábbiak szerint lesz zárva:

 

2023. december 20. (szerda) és 2024. január 1. (hétfő) között ZÁRVA

 

2024. január 2-től a szokásos ügyfélfogadási rend szerint leszünk nyitva.

 

Mindenkinek nagyon kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánunk!

 

 

 

 

 

Zólyomi Andrea | 2023.11.16, 13:56:00 | Utolsó módosítás: 2023.11.16, 13:56:00

Cimkék:

A H-Moto Team pilótája, Kovács Bálint ezúttal Barcelonában áll rajthoz a spanyol bajnokság Stock 1000-es kategóriájában: a 22 éves motoros ezzel a hétvégével zárja le a versenyekben igencsak bővelkedő 2023-as szezonját. Az ifjú magyar tehetség reménykedik, hogy a katalán ringen mindezt egy emlékezetes teljesítménnyel teheti meg.
 
 
A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint a spanyolországi Jerezben már bemutatkozott az ESBK idei szezonjában. A spanyol bajnokság záró fordulójában az easyRace Team tagjaként ezúttal is a Stock 1000-es kategóriában áll rajthoz. A záró viadalon, azaz Barcelonában Kovács Bálint a Jerezben már megismert BMW nyergében lesz ott a rajtrácson. A 22 éves motoros legutóbb 2021-ben versenyzett a spanyol bajnokságban, ami legalább olyan, ha nem erősebb bajnokság, mint a német pontvadászat, ahol Kovács Bálint idén teljes szezont teljesített. Bálint abban bízik, hogy Jerezzel ellentétben a katalán aszfaltcsíkon képes lesz egy emlékezetes teljesítménnyel elköszönni a 2023-as szezontól.
 
 
„Egy biztos, alaposan felkészültem a spanyol bajnokság barcelonai záró hétvégéjére, sokkal jobb formában érzem magam, mint legutóbb Jerezben. Ráadásul most már minden ismerős lesz a számomra: a csapat, a motor, a gumi és az ellenfelek. Nagyon kedvelem a barcelonai pályát, és ha a csütörtöki teszten elkerülnek a technikai gondok, akkor egy nagyon szép hétvége várhat ránk. Elsősorban élvezni akarom az idei év utolsó versenyét, melyen szeretnék egy jó eredménnyel búcsúzni a 2023-as esztendőtől” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
 
szöveg: H-Moto Team
fotó: Kezman Ferreira

Zólyomi Andrea | 2023.11.15, 12:58:00 | Utolsó módosítás: 2023.11.15, 12:58:00

Cimkék:

A Honvédelmi Minisztérium Sportért Felelős Államtitkársága és a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. pályázati felhívást tett közzé a Magyar Honvédség 2. Sportszázadába történő felvételhez.
 

 

 

 

 

A pályázatra minden 18. életévét betöltött sportoló jelentkezését várjuk, aki a tárgyévben és az elmúlt két évben sportága hazai bajnokságán érmet szerzett. A 2017-ben újjáalakult Sportszázad a jelentkezők számára kettős életpályát biztosít: a versenysport mellett lehetőséget ad arra, hogy megalapozzák a sport utáni életüket is. A Sportszázadban a legjobb magyar sportolóknak lehetőségük van arra, hogy nemcsak a pályán, hanem a Magyar Honvédség keretei között is szolgálják hazájukat. A Sportszázad az egész országban jelen van, így a sportolók a csatlakozás után is az eddig megszokott lakóhelyükön és egyesületükben folytathatják sportpályafutásukat.
 

 
 
 
 
A 2. Sportszázad pályázati felhívás az alábbi linken érhető el:
 
 
Pályázni 2023. november 30-ig lehet.
/ 152 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.