Zólyomi Andrea | 2023.09.20, 09:21:00 | Utolsó módosítás: 2023.09.20, 09:35:00
Cimkék:
2023-ban ünnepelné 70. születésnapját a legendás motocross versenyző, a négyszeres magyar bajnok Czuni László. Sportolói múltja és emléke előtt tisztelegve, hagyományt teremtve ezentúl Kiskunlacházán – ahol 1960 augusztus 20-án rendezték az első versenyt - minden évben egy különleges, családias hangulatú esemény, Emléknap keretében emlékeznek rá.
A Kiskunlacházi Községi Motoros Klub egy retró napra várta szeptember második vasárnapján azokat, akik emlékeznek még a „kötelező” vasárnapi motocross versenyre járásra és azokat, akik szeretnének egy felejthetetlen motocrossos napot eltölteni a pályán, motoros barátok körében.
Szeptember 10-én első alkalommal került megrendezésre a Czuni László Emléknap. A hivatalos program 11h-kor koszorúzással kezdődött a kiskunlacházi motocross pálya bejáratánál található kopjafánál, ahol Kiskunlacháza polgármestere Dr. Répás József mondott köszöntő beszédet és koszorúzott, majd az emlékezés virágait elhelyezték a motoros társadalom szereplői, a Kiskunlacházi Községi Motoros Klub vezetői és tagjai és a Czuni család is.
.jpg&w=650&h=975)
A helyszínen felállított „kiállítási tér”, ezúttal igazi különlegességeket kínált a közönségnek, ritkán látható motorokban gyönyörködhettek és hallgathatták meg a hangjukat is.
A motorok hangját azonban a pályáról is hallotta a közönség, illetve figyelhette a ’96 előtt gyártott motorokkal száguldó sportolókat.
Főzőverseny
Az emléknapra készülő résztvevők az emlékezés részeként főzőversenyen is indulhattak, ahol ezúttal Czuni László kedvenc ízeit keresve készítették el az ebédet. Nehéz dolga volt a zsűrinek! A háromtagú döntőbizottság tagjai ezúttal, a Czuni László Emlékdíjas Balogh László, Szomodi Zsolt Chef és Czuni László özvegye, Irénke voltak.
Négy csapat mérte össze tudását: a Képviselő Testületi Mozgókonyha akik Gulyáslevessel készültek, az 567-es névvel fémjelzett csapat, akik Marhapörköltet főztek, a Győri Tesók akik Pincepörköltet ezúttal vargánya gombával készítettek és végül a Régi lacházi simsonosok, akik Oldalas pörkölttel neveztek. Ez utóbbi – a sokak által teljesen ismeretlen fogás! – olyannyira jól sikerült, hogy Csiki Attila csapata nyerte el a rendkívül szigorú zsűri legtöbb pontszámát és a fődíjat, a Global Hotel 5 fős Wellness belépőjét is.
A második helyezett Pincepörköltet főző csapat, 5 fős SUP-os csapatépítő program lehetőségét nyerte Kácser Zoltán felajánlásának köszönhetően. A harmadik helyezett Marhapörköltet főző csapat színházjegyeket nyert az Aska és a farkasok című előadásra. A Különdíjas, a gulyáslevest készítő Képviselő Testületi Mozgókonyha lett, akik belépőjegyeket nyertek az október 8-i motocross versenyre.
Motocross legendák a színpadon! Talkshow
Ebéd után is a ’96 előtti motoroké és motorosoké volt a pálya, míg a színpadon a motocross első magyar nagyágyúit szólaltatta meg Németh Róbert a korabeli motocross emlékek gyűjtője és koordinátora és Szabó Gabi műsorvezető.
Időutazás volt, a 60-as, 70-es, 80-as évekbe…
Hány éve jártak Kiskunlacházán utoljára? Mikor találkoztak először Czuni Lászlóval és mikor találkoztak egymással ezelőtt utoljára? Hogy emlékeznek vissza erre az időszakra… ? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel indultak a beszélgetések és néhányan könnyes szemmel idézték az emlékeket, az első győzelmet, vagy éppen méltatták Czuni Lászlót!
Az első beszélgetőtársak a színpadon Técsy Sándor, Nátó János, Vörös Pál, Moldvai Tibor és Zsembery Barnabás voltak. A második csapatban Oláh Kálmán, Vesztergom Jenő, Závody István, Szalma Ferenc, Kerekes László szerepeltek. Harmadik körben Paulusz András, Szomor József, Erdős László, Gyurászik László, Tóth József, Gyarmati György, Német Róbert és Czili György léptek színpadra. Végül de nem utolsó sorban Nátó Sándor és Nátó László mesélt nekünk.
A beszélgetés végén minden résztvevő szereplőt Czuni-aranyéremmel tüntetett ki a Czuni család, majd egy közös fotózással zárult a nap.
A jólismert idézettel búcsúztak a szervezők is… „Jövőre, veletek, ugyanitt!”
A H-Moto Team versenyzője kategóriájában hatodik, míg abszolútban a nyolcadik helyen zárt a Maco Racing tagjaként a 101. Bol d’Oron
Zólyomi Andrea | 2023.09.19, 10:30:00 | Utolsó módosítás: 2023.09.19, 11:29:00
Cimkék:
Az elmúlt hétvégén rendezték meg az Endurance világbajnokság 2023-as szezonjának utolsó 24 órás viadalát, a százegyedik Bol d’Ort. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője ismét a TOP10-ben végzett: a Maco Racing pilótájaként Enzo Boulom, valamint Martin Vugrinec csapattársaként megismételte a tavalyi szenzációs hatodik helyét a Superbike kategóriában, míg abszolútban a nyolcadikok lettek 47 csapat közül. A 2023-as világbajnokságot a 8. helyen zárták.

Eddigi EWC-s pályafutása újabb remek hétvégéjén van túl Kovács Bálint: a H-Moto Team motorosa a Maco Racing Team versenyzőjeként újfent ott volt a Superbike mezőnyben az idei Endurance-világbajnokság újabb 24 órás viadalán. A franciaországi Le Castellet-ben, a 101. Bol d’Ort rendezték meg. A Maco Racing a 22. helyről kezdhette meg a maratoni viadalt, aminek végén sikerült odaférkőzniük a mezőny elejéhez, 693 teljesített körrel. Kovács Bálint – aki a HUMDA Academy támogatott pilótája – a 101. Bol d’Ort csapattársaival, a francia Enzo Boulommal – tavaly is már együtt érték el a fantasztikus 6. helyet – és a horvát Martin Vugrineccel megismételték a 2022-es eredményüket. A Superbike kategóriában újfent a hatodik helyen végeztek, míg abszolútban 47 csapat közül a 8. pozícióban látták meg a kockás zászlót. Ezzel az eredménnyel a 2023-as szezont a 8. helyen zárta a Maco Racing.

„Nem titok, nehéz volt az edzéseken és a kvalifikáción elfogadni azt, hogy ott a helyünk, amit elértünk, vagyis a 22. helyen. Le Mans-ban és Spa-ban is sokkal jobb volt az egykörös tempónk, mint itt, ráadásul a motorerő terén is volt lemaradásunk, a tavalyi időktől is elmaradtunk. Az sem segített sokat, hogy a rajt előtt úgy két órával leszakadt az ég, és a start idején is alig volt száraz folt a pályán. Enzo ennek ellenére bevállalta a slicket, ami kifizetődőnek bizonyult, hiszen az első váltásnál már tíz helyet ugrottunk előre. Sikerült jó tempót mennünk, most semmi technikai gond nem jött közbe, és a boxban a váltásoknál sem töltöttünk el felesleges időt. A Yamaha végig bírta, és úgy vélem, ez volt a maximum, amit ki tudtunk hozni ebből a versenyből. A mostani helyezéseinkkel összetettben a nyolcadik helyen zárt a Maco, ami az évközi gondokat is beszámítva egy tisztességes eredmény” – fogalmazott Kovács Bálint.

A H-Moto Team tulajdonosa, Kelemen Krisztián a helyszínen követte figyelemmel Kovács Bálint teljesítményét, akire nagyon büszke volt a verseny leintését követően.
„Ezek a versenyek hihetetlen érzelmi hullámvasutat okoznak az embernek abban a 24 órában. Az elejétől fogva a tempóért és a gyors körökért izgulunk, majd a futam vége felé meg már azért, hogy ne történjen semmi különleges a versenyzővel és a motorral. Segítőként is nagyon fárasztó, nemhogy versenyzőként. Eszméletlenül ki kell tolnia a fizikai határokat minden versenyzőnek, és csak igen kevesen képesek arra, hogy konstans teljesítményt nyújtsanak az egész verseny alatt. Büszke vagyok, hogy egy magyar versenyző a legjobbak közé tartozik ebben a világbajnoki szériában is. Az számomra hab a tortán, hogy ezt a versenyző a mentoráltam. Bízom benne, hogy egyre több magyarnak tudjuk a figyelmét ráirányítani a sportágunkra és a versenyzőnkre. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé teszi, hogy Bálint itt is büszkén képviselhesse Magyarországot” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Kovács Bálint ugyanakkor sokat nem pihenhet, hiszen a hétvégén már a Német Bajnokság (IDM) szezonzáró futamán, Hockenheimben van jelenése.

szöveg és fotó: H-Moto Team
Zólyomi Andrea | 2023.09.18, 09:10:00 | Utolsó módosítás: 2023.09.18, 09:15:00
Cimkék:
Egyre jobban belelendül új motorjával a 2023-as szezon csatározásaiba a Korda Racing többszörös magyar bajnok motorosa. Ezúttal endurocross szakágban kellett bizonyítania, és Tamásiban végre összeállt minden, így meglett az idei év első dobogója, miután a 3. helyet szerezte meg Hertlik Donoven.
.jpg&w=710&h=450)
Nagy reményekkel várta a 2023-as endurocross bajnokság folytatását a Korda Racing motorosa, és ezúttal Tamásiban minden a helyére került. Pedig nem a legjobb előjelekkel készült a versenyre Hertlik Donoven, aki a felkészülés alatt hatalmasat bukott. Megsérült a válla, ám mire kellett, minden csont beforrt.
.jpg&w=710&h=456)
Tamásiban a nagy meleg és a hatalmas por miatt lerövidítették a futamot, így kettő helyett csak egy órát kellett száguldaniuk a versenyzőknek. Donoven egyre jobban érzi már a 450-es motort, hatalmasat csatázott a riválisokkal, és a végén az idei szezon első dobogója is meglett. Ez a harmadik hely erőt adhat a folytatásra.
.jpg&w=710&h=379)
„Sajnos a verseny előtt két héttel egy edzés során nagyot buktam, és a vállam megsérült, így a felkészülés nehézkesen ment. Szerencsére a versenyig rendbe jött a sérülésem, így egész jól tudtam motorozni. A nagy szárazság miatt hatalmas por volt, ezért a kétórás futam le lett rövidítve egy órára, ám a hatalmas hőség még így is nehézzé tette a versenyzést mindenkinek. A rajtom nem sikerült túl jól, valamiért befulladt a motorom, és ez pont elég volt ahhoz, hogy a mezőny közepére essek vissza. Tudtam, hogyha az erdős szakaszig nem előzök, akkor elvesztettem az összes esélyem a jó helyezéshez. Az első cross részen volt egy nagyon mély puderos poros kanyar, ahol nagy szerencsére nagyon jól eltudtam menni több rivális mellett, így már rögtön a harmadik helyen találtam magam. Egy jó, folyamatos tempóval előnyt tudtam kovácsolni az embert próbáló pályán, ami nem volt egyszerű, mert voltak olyan részek, ahol egyáltalán nem lehetett egy méternél messzebb látni. Ennek ellenére nagyon jól sikerült a verseny, és hosszú idő és sok-sok munka után odaértünk a dobogóra!” – jelentette ki Donoven, aki legközelebb október 14-én, Piliscséven versenyez.
.jpg&w=710&h=1073)
Forrás: Korda Racing Kommunikáció
Zólyomi Andrea | 2023.09.15, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2023.09.15, 09:19:00
Cimkék:
Ezen a hétvégén rendezik meg az Endurance világbajnokság 2023-as szezonjának utolsó 24 órás viadalát: a franciaországi Le Castellet-ben a százegyedik Bol d’Orra kerül sor a Circuit Paul Ricard versenypályán. Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője ezúttal is a Maco Racing pilótájaként vág neki a versenynek, és nem titkolt célja, hogy Enzo Boulom, valamint Martin Vugrinec csapattársaként megismételje a tavalyi szenzációs hatodik helyét a Superbike kategóriában.
A H-Moto Team versenyzője, a 22 éves Kovács Bálint a Maco Racing Team versenyzőjeként újfent ott lesz a Superbike mezőnyben az idei Endurance-világbajnokság utolsó 24 órás viadalán. Kovács Bálint – aki a HUMDA Academy támogatott pilótája – nagyon várja már a 101. Bol d’Ort, és bízik abban, hogy ezúttal egy sima, technikai gondoktól mentes versenyt futhat majd.

Maga a verseny szeptember 16-án délután három órakor indul, és szeptember 17-én, 15 órakor ért véget. Bálint és két csapattársa, a francia Enzo Boulom – tavaly is már együtt érték el a fantasztikus 6. helyet – és a horvát Martin Vugrinec nemcsak a pontszerzésben, hanem egy 2022-es eredményhez hasonló helyezésben reménykedik.

„A tavalyi verseny fantasztikusan sikerült itt, ráadásul akkor beugró voltam a Maco Racing csapatánál. Korábban is jól szerepelt ezen a viadalon a Maco, igaz, idén bőven akadtak gondjaink. Most nagyon szeretnénk megmutatni, mennyi potenciál van bennünk. A tempónk eddig is jó volt, de Le Mans-ban és Spa-ban is becsúsztak hibák. Most készen állunk, a teszten sikerült megtalálni a Yamaha legjobbnak vélt beállításait. Nem a kvalifikációs eredmény, hanem a versenytempónk hozhat sikert ezen a hétvégén, a rajthely nem annyira fontos egy huszonnégy órás futamon ” – fogalmazott Kovács Bálint.
szöveg és fotó: H-Moto Team
Zólyomi Andrea | 2023.09.13, 08:49:00 | Utolsó módosítás: 2023.09.13, 08:49:00
Cimkék:
Az NTR Team motorosa eredetileg egy 400-as Kawasaki nyergében vágott volna neki az AAIMC (Alpokadria) Bajnokság ötödik fordulójának az SSP 300 kategóriában. Végül szintet lépett...
Pénteken ugyanis az edzésnapon egy váratlan technikai hiba következtében nemes egyszerűséggel elfüstölt a versenyző alatt a szeretett motorja. Javítására nem tettek kísérletet a szerelők, mivel egy összetett problémáról volt szó. Az ezt követő hosszabb-rövidebb tanácskozáson az a döntés született, hogy Kun Csaba az eddig csak edzéseken használt erősebb motorjával méretteti meg magát az SSP 600-as kategóriában. Az NTR Team motorosa nem rettent meg ettől, hiszen korábban már tesztelni is nyílt alkalma ezen a pályán az erősebb gépsárkánnyal.

Szombat reggelre meg is érkezett a „cseremotor”, így gépátvétel után az időmérőn már nyeregbe is pattant, amely során az 6. leggyorsabb időt motorozta és ebből a rajtkockából várta a lámpák kialvását a délutáni futamon. Az versenytáv alatt sikerült megdöntenie eddigi legjobb köridejét, végül ötödikként intette le a kockás zászló.

A vasárnapi warm upon néhány beállításon még módosítottak a szerelők, ennek köszönhetően kicsit stabilabb lett a motor, így Csabi magabiztosabban vette a féktávokat. Ezt pedig a zárófutamon is tudta kamatoztatni amelynek végén, egy helyet javítva negyedikként ért célba. Ez pedig egy nagyon megsüvegelendő eredmény egy olyan pilótától, aki idén csak edzés szintjén motorozott a 600-assal. A csapat ezúton is szeretne neki gratulálni az elért eredményhez és ahhoz, hogy élesben bevállalta a nagyobb kategóriát.
forrás: NTR Team