A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. október 03., csütörtök
Hírek
/ 268 oldal

V. forduló, Slovakiaring Versenypálya 2024. szeptember 20 /21 /21. - Magyar Bajnokság, Alpok Adria Bajnokság

Zólyomi Andrea | 2024.10.01, 11:14:00 | Utolsó módosítás: 2024.10.01, 11:14:00

Cimkék:

Magyar Gyorsasági Motorversenyzők mérték össze erejüket a környező országok legjobbjaival az Országos Bajnokságon és az Alpok Adria Bajnokság és Európa Kupa versenyein az elmúlt hétvégén a Slovakiairngen! Az MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa eseményt a MAMS Gyorsasági Szakág, a szlovák motorsport szövetség meghívásának köszönhetően, a Slovakiaringen rendezte meg. Nemzetünk sportolói több dobogós helyet is megszereztek a 14 országot tömörítő versenyhétvégén és egységes csapatként, a nemzetek közötti versengésben is példaértékűen helytálltak!

 


- Vakán Levente a nemzetközi Alpok Adria Kupa 600-as futamának élén a 7-es rajtszámmal! -


Az elmúlt évek során a MAMS Gyorsasági Szakágnak sikerült stabilizálni egy 5 fordulóból álló magyar gyorsasági motoros verseny-sorozatott. Mivel hazánkban a motorosok számára 2024-ben csupán egy alkalmas és aktívan üzemelő versenypálya van, így év elején nehéz feladat állt a MAMS Gyorsasági Szakág előtt. A biztos pont, a Pannónia-Ring mellé külföldi versenypályákra és együttműködésekre volt szükség. A szakág sikeres munkájának eredménye, hogy a sorozat további helyszínei idén a Slovakiaring, ami a legnagyobb versenypálya a régióban és az Autodrom Grobnik, ami a tengerpart közelsége miatt is rendkívül kedvelt és népszerű horvát pálya. A MAMS Gyorsasági Szakágának terve az idei évre az, hogy olyan versenysorozatot építsünk fel, ami a jövőben nemzetközi versenyzők számára is vonzóvá válhat! Ezt a célt szolgálta a nemzetközi összekapcsolás az Alpok Adria bajnokságokkal. Ugródeszkát és ismertségi lehetőséget biztosítanak a nemzetközi futamok a magyar tehetségek számára. Egy új közeg, egy igazi, a hobbi pályanapoktól eltérő, verseny-centrikus, nemzetközi mérce jelenik meg. A nemzetközi sztenderdek szerinti forgatókönyvet és nem utolsó sorban tempót, kihívást ismerhetik meg ezáltal versenyzőink. Az élsportolók mellett idéntől a Magyar Kupa versenyzői számára is lehetőség volt a csatlakozásra. A kupások nem csupán magyar, de egy nemzetközi össz-értékelést is  kaptak.


A szakág idén 4 rendkívül jelentős és motiváló újítással invitálta kötelékének sportolóit a nemzeti megmérettetésre:


 Pénzdíjazás, azaz a MAMS Gyorsasági Szakága éves szinten 3 millió forintot oszt ki a magyar kategóriák helyezettjeinek idén!
 Szakági kedvezmény, azaz a nevezési díj egy részét a MAMS Gyorsasági Szakág állja, így a környező nemzetek versenyzőihez képest olcsóbban nevezhetnek a magyar sportolók az Alpok Adria Bajnoksággal is összevont eseményekre. Ennek köszönhetően egy bajnoki hétvége már akár egy három napos klubrendezvény árszínvonalán elérhető!
 Szakági foto / video / sajtó anyagok, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág központilag foto és video riportot, sajtóanyagot készít a magyar srácokról, amit valamennyi magyar nevező ingyenesen megkap és médiapartnereinken keresztül nyilvánosan is megjelennek.
 Ingyenes Szakági edzések, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág idén szakági edzéseket szervez, ahol kizárólag licences sportolói, meghívásos alapon, kislétszámban, tiszta körök reményében, ingyenesen edzhetnek és készülhetnek a versenyeikre. Első ilyen konkrét időpont: 2024.06.10., Pannónia-Ring, 17:30-20.30.

 


A MAMS Gyorsasági szakága által kiírt 2024-es MBH BEFEKTETÉSI BANK Országos Gyorsasági Bajnokság és Kupa esemény ötödik fordulóján 5 futamban állhattak rajthoz a sportolók. SSP 300, Open 600 és Open 1000 hivatalos magyar bajnoki fordulók mellett Open 600 és Open 1000 Magyar Kupa futamok zajlottak. Egyidejűleg az Alpok Adria kategóriáiban is megmérettettek magukat versenyzőink Open 100, Open 600, AA CUP 600 és AA CUP 1000, SSP 300 géposztályokban!


Az open kategóriák rajtrácsán élvonalbeli, nemzetközi bajnokságokban is induló versenyzők is megjelentek, ami óriási elismerés és büszkeség a Magyar Bajnokság szervezőinek. Az élmezőnyben végzett magyar versenyzők időeredményeikkel nem egy alkalommal maguk mögé utasítottak nemzetközi top versenyzőket is, rendkívül büszkék vagyunk legjobbjainkra! A nemzetek versenyében a Magyar Csapat kiemelkedő helyen végzett, köszönhetően Kun Csaba AA CUP 600 abszolút győzelmének és Számadó Máté AA STK 1000 győzelmének. A győztes versenyzők mellett valamennyi magyar motorversenyző stabilan és példaértékűen motorozott.


Az MBH BEFEKTETÉSI BANK támogatásával megrendezett bajnokság mezőnye az idei évre rengeteg fiatal tehetséggel bővült, akik szenzációs új energiákat hoztak a rajtrácsra. Az idei újítás, a pénzdíjazás, a kedvezmények és a kupasorozat integrálása a nemzetközi fordulókra is, népszerű és sikeres volt. A kezdeményezésnek köszönhetően több hobbi pályamotorost is sikerült a rajtrácsra szólítani már az első fordulón is!

 


- Nagy Attila, a MAMS Gyorsasági Szakág egyik pénzdíjának kiérdemlője -


Az év ötödik versenyén rengeteg technikai nehézséggel küzdöttek meg hazánk, nemzetközi mércével nézve kis költségvetésből motorozó versenyzői. Számadó Máté villámgyorsan tanul új kategóriájában a „nagyok” között. A „kölcsönkapott” stock Suzuki GSX-R technikai hátrányban van az élmezőny gépeihez képest. Mátét nem abból a fából faragták, akit megrettentene a kihívás, a tehetség legyőzte a nehézségeket és a magyar fiú ismét rendkívülit motorozott. A Lévai Károly által biztosított Suzukin Máté a hétvégén tizedekre közelítette meg a leggyorsabb superbikokat. A rendkívül erős mezőnyben méltón képviselte hazánk szövetségét. A magyar bajnoki forduló első helyét behúzta mindkét versenyben, de az abszolút eredményben a második napon Máté megnyerte a nemzetközi Alpok Adria stock értékelést is a rendkívül gyors szlovák pályán.


A 600-as futamon Kecskés Bence voltak a magyar csapat „húzóembere”. Bence idén a nemzetközi Junior GP 600-as indulója. Rendkívül megtisztelő, hogy Bence és a csapata hazautaztak, hogy a Magyar Bajnokságon is részt vehessenek. Bence legutóbbi nemzetközi versenyén egy baleset során kézsérülést szenvedett, így nem volt 100%-os a fizikai kondíciója. Sajnos a motor is „betegeskedett” a hétvégén, az első futamban a magyar tehetségnek az utolsó kör végén megállt a versenygépe és Bence hősiesen áttolta a rajtvonalon a yamahát. Vasárnap már nem tudott rajthoz állni a magyar fiú, a motor nem volt alkalmas a versengésre. Kun Csabi védte meg a mundér becsületét, hiszen géposztályában leiskolázta a nemzetközi mezőnyt, a hétvége egyik legeredményesebb magyar résztvevője lett. Mérlege: Magyar Kupa két győzelem, Alpok Adria Kupa abszolút 600 kétszer is első hely!


A versenyekben külön dicséretet érdemel valamennyi magyar résztvevő, akik köridejeikkel és kitartásukkal szintén a magyar csapat erejét bizonyították! A Magyar Csapat tagjai voltak: Csépe Gábor, Juhász Dávid, Ginzer Attila, Koczka Tomi, Krasznai Tomi, Kun Csaba, Molnár István, Nagy Attila, Németh Kristóf, Owen Lukács, Számadó Máté, Szilágyi Krisztián, Vakán Levente, Gyigor József és Győrvári Kálmán

 

 

- Juhász Dávid. Baleset az edzésen... -


Rövid beszámoló a hétvége versenyeiről a Magyar Csapat szemszögéből:
A pénteki edzésnap után az SSP 300 időmérőjével indult el a szombati éles bevetés. Valamennyi magyar induló már megszokott profizmussal teljesítette az időmérőket. A versenyek száraz pályán, napsütésben indultak el.


SSP 300 Race
MOTORVERSENY! MOLNÁR, LUKÁCS és SZILÁGYI a dobogóért is küzdhetett, mindhárom magyar fiú az első 6 fős bolyban harcolt a 300-as kategória mindkét versenyén! MOLNÁR volt a leggyorsabb a hétvégén, de a második versenyen túlvállalta magát, kicsúszás lett a vége. Óriási „szélárnyék harc” és rendkívül izgalmas, folyamatos előzéseket bemutató verseny volt a legkisebb kategóriában. Az első 10 helyezett 1 másodpercen belüli köridőket futott, ami egyértelműen a mezőny szorosságát jellemzi.

 

SSP/STK600 Race
KECSKÉS sérülés ellenére nagyon eőrs 2:08-as qvalifikációs időkkel kezdett , de sajnos a technika ördöge nem engedte meg a hétvégén a 25-ös yamaha diadalát.. A bajnokság esélyese, FÜLEKI igazoltan volt távol a hétvégén, gyermeke született. NAGY stabil versenyzéssel a Magyar Bajnoki értékelés 1. helyezettje lett a hétvégén. A Kupások között KUN egy beragadt rajt után szenzációsat motorozott, jóval erősebb köröket tudott futni ellenfeleinél, felzárkózott a mezőnyre és megnyerte az Alpok Adria Kupa 600 futamát. GYIGOR és VAKÁN is nagyon szép küzdelemben az élmezőnyben végeztek mindkét nap versenyein.


SBK/STK1000 Race
Nagy csaták zajlottak mindegyik kategóriában. Az SBK mezőnyben a küzdelem új pályacsúccsal végződött, ami az esemény színvonalának egyértelmű bizonyítéka. A rendkívül erős, 31 indulót számláló nemzetközi mezőnyből SZÁMADÓ MÁTÉ a vasárnapi futamon megszerezte a STK 1000 kategória dobogójának legfelső fokát! A kupások között KOCZKÁNAK két győzelem kellett NÉMETTEL szemben ahhoz, hogy az év végi értékelésben maga felé billentse a Magyar Kupa győzelmet. Hihetetlen versengéssel rekord köridőket futott a régi GSX-R suzukival és összehozta a két magyar elsőséget. Kupás versenyzőink egyébként a nemzetközi TOP10 ben végezve büszkévé tették a legerősebb mezőnyben is szövetségünket! BUDAI és NÉMETH is egyéni legjobbjaikat teljesítették!

 

 


- Számadó Máté, Alpok Adria STK 1000 futamgyőztes-

 

A részletes és nemzetközi eredmények letölthetőek az Alpok Adria 2024 sorozat hivatalos applikációjából, ami az alábbi néven érhető el akár apple, akár android letöltő-központból: AAIMC (ingyenes telefonos applikáció)


Magyar Kupa 600 RACE 1:
1. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Gyigor József (199) / YAMAHA / SB Racing Team MSE
3. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.


Magyar Kupa 600 RACE 2:
1. Kun Csaba (24) / YAMAHA / NTR Team SKE
2. Gyigor József (199) / YAMAHA / SB Racing Team MSE
3. Vakán Levente (7) / SUZUKI / Pannonia Motorsport Kft.


Magyar Kupa 1000 RACE 1:
1. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
2. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE
3. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.


Magyar Kupa 1000 RACE 2:
1. Koczka Tamás (17) / SUZUKI / SB Racing Team MSE
2. Budai Csaba (90) / APRILIA / Bódis Formation SE
3. Németh Kristóf (127) / YAMAHA / Pannonia Motorsport Kft.

 

 


- Magyar Kupa 600 dobogó: GYIGOR, KUN, VAKÁN (balról jobbra) -

 


Magyar Bajnokság 300 RACE 1:
1. Molnár István (6) / KAWASAKI / MAMI
2. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
3. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI


Magyar Bajnokság 300 RACE 2:
1. Szilágyi Krisztián (114) / KAWASAKI / MAMI
2. Lukács Owen (15) / KAWASAKI / MAMI
DNF - Molnár István


Magyar Bajnokság 600 RACE 1:
1. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobak Motorsport
2. Kecskés Bence (25) / YAMAHA / Moto Loop Kft.


Magyar Bajnokság 600 RACE 2:
1. Nagy Attila (66) / HONDA / Chrobak Motorsport
DNS - Kecskés Bence


Magyar Bajnokság 1000 RACE 1:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Menito Heros (411) / APRILIA / FMI
DNS - Juhász Dávid / BMW /


Magyar Bajnokság 1000 RACE 2:
1. Számadó Máté (65) / SUZUKI / MAMI
2. Menito Heros (411) / APRILIA / FMI
DNS - Juhász Dávid / BMW /

 

 


- SSP300 dobogó, a legnagyobb küzdelmek diadala -
 

A MAMS Gyorsasági Szakág magyar versenyzőinek köridejei, eredményei, a sportolói magatartás, példaértékű volt! Óriási dicséret illeti a nevezőket!

Nagyon szép eredmények születtek a Slovakiaringen! Csapatban is bizonyítva is élmezőnyben végeztünk az országok közötti versengésben is, köszönhetően bajnokainknak!


A hétvége legeredményesebb magyar sportolói, azaz a MAMS Gyorsasági Szakág pénzdíjazásának nyertesei:


- Nagy Attila - OB 600 - 200.000 Ft támogatás
- Számadó Máté - OB 1000 - 200.000 Ft támogatás
- Csaba Kun - MK 600 - 100.000 Ft támogatás
- Koczka Tamás - MK 1000 - 100.000 Ft támogatás

 

 


- A 300-as MAGYAR CSAPAT -
 

A bajnokság eddigi fordulói egyértelműen bebizonyították, hogy az MBH Befektetési Bank és a MAMS Gyorsasági Szakágának együttműködése egy új, nemzetközi szintre emelte a magyar bajnokságot. Köszönjük partnereink és támogatóink együttműködését!


Az Alpok Adria Gyorsasági Motoros Bajnokság és Európa Kupa V. fordulóján 14 ország 128 versenyzője állt
rajthoz.


Ez a bajnokság az alábbi nemzeti szövetségeket egyesíti:
ACCR Autoklub of the Czech Republic
MSBiH Motorcycle Fed. of Bosnia and Herzegovina
AMOTOE Sports Motorcycle Federation of Greece
AMSS Auto Moto Association of Serbia
AMZS Auto Moto Zveza Slovenije
FMI Federazione Motociclistica Italiana
FMS Federation Motocycliste Suisse
FRM Romania Motorcycle Federation
HMS Hrvatski Motociklisticki Savez
MAMS Magyar Motorsport Szövetseg
PZM Polski Zwiazek Motorowy
SMF Slovenska Motocyklova Federacia
AMF Austria Motorsport Federation

 


- Magyar serlegek az Alpok Adria bajnokságon -

 


Az eseményről a MAMS Gyorsasági Szakág megbízásából Izsó Krisztián készített nagyszerű fényképeket, fotóanyaga ingyenesen hozzáférhető valamennyi résztvevő és érdeklődő számára!


A rendezvény MAMS delegáltja Pál László volt, az esemény koordinációját a Pannonia Motorsport Kft., Németh András végezte.


MAMS Gyorsasági Szakág
2024. szeptember 29.

Zólyomi Andrea | 2024.09.25, 08:43:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.25, 08:43:00

Cimkék:

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team versenyzője, a 23 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint ismételten bebizonyította, hogy az IDM legszűkebb elitjéhez tartozik. Az idei szezon utolsó állomásán, Hockenheimben a gyári BMW nyergében ismét az élmezőnyben végzett – az első futamon a 8., míg a másodikon a 6. helyen intették le –, így megszerzett 117 pontjával összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. Görbe Soma már bajnokként érkezett a szezonzáróra a Pro Superstock 1000-ben, ahol előbb második lett, majd megnyerte ugyan a második futamot, de utólag kizárták.
 
 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak a H-Moto UNI Győr Team: a rendkívül erős német bajnokságban (IDM) Kovács Bálint abszolút újoncként egy gyári BMW nyergében összetettben a 8. helyen végzett a világbajnoki erősségű Superbike kategóriában. 2024-ben ezt az eredményét túl akarta szárnyalni, amire jó esélye is volt, hiszen az egyik kedvenc pályáján, Oscherslebenben Bálint végre megszerezte az első IDM-es pódiumait, miután kétszer is a harmadik helyen végzett. Sajnos azonban kétszer nullázott az idény során, így a zárófutamokon maximum arra volt esélye, hogy több szerzett ponttal ugyan, de megismételje a 2023-as eredményét.
 
 
A 23 éves motoros ezúttal az általa ismert hockenheimi pályán zárta le idei szereplését az IDM 7. versenyhétvégéjén. Bálint a világ egyik legerősebb bajnokságának királykategóriájában a 6. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, majd a futamokon remekül szerepelve előbb a 8. lett, majd a másodikon még ezen a helyen is tudott javítani és hatodikként zárt. Az újabb két TOP 10-es eredményének köszönhetően pedig összetettben megtartotta a nyolcadik helyet, és a tavalyi 100 pontja helyett idén már 117 egységgel zárta az idényt.
 
 
„Teljesítettem a célomat az időmérőn, és a hatodik idővel biztosítottam a második soros rajtot az IDM utolsó fordulójában. Elégedett és boldog voltam, bár kicsit bosszús is, egy hajszálon múlt az első sor. A versenytempómat erősnek éreztem, és úgy gondoltam, hogy zárásként akár egy komolyabb eredmény is összejöhet Hockenheimben. Az első versenyen nem teljesen úgy alakult a rajtom, ennek következtében nagy küzdelem után a 8. helyen végeztem. A második viszont annál jobb volt! A rajt után az 5. pozícióban motoroztam, közel egészen a 3. helyezetthez, de végül már nem maradt annyi hátsó tapadásom, hogy a pódiumért folyó csatába beleszóljak, így egy 6. hellyel zártam a szezont. A tavalyi tanulóév után az Alpha Van Zon BMW csapata újfent bizalmat szavazott nekem és folytattuk a közös munkát. A bajnokságban, a tavalyi évhez hasonlóan a 8. pozícióban végeztem, de úgy gondolom, hogy ez egy teljesen másik nyolcadik hely, mint a tavalyi, hiszen rengeteget erősödött a bajnokság. A két nullázásom nem tett jót a pontjaimnak, de azokból is tanultam, és küzdöttem az utolsókig – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
Egészen elképesztő bravúrt hajtott végre Görbe Soma, aki idén először állt rajthoz a világ legerősebb bajnokságának tartott német IDM-ben. A Northen Talent Cup sorozat 2020-as szezonjában bajnoki címet szerző motoros pontosan ott folytatja az idei szezon utolsó versenyhétvégéjén, Hockenheimben a versenyzést, ahol az első négy versenyhétvégén abbahagyta. Igaz, ezúttal „csak” a második helyet szerezte meg az időmérőn, és az első futamon is ugyanebben a pozícióban hozta be a motorját. A második, vasárnapi futamon viszont elsőként intették le, így sokáig úgy nézett ki, hogy futamgyőzelemmel zárja ezt a feledhetetlen szezont. Azonban a motor utólagos technikai ellenőrzésekor derült ki, hogy egy kilóval könnyebb az előírt minimumsúlynál, így Somát kizárták a futamból. Ennek ellenére a megszerezhető 250 pontból 215-öt megszerezve fölényesen megszerezte a kategória összetett bajnoki címét.
 
 
Igencsak mozgalmasra sikeredett a szabadedzésem, ugyanis egy motorhiba miatt az első edzésen mindössze négy kört tudtam megtenni, majd a második tréningen már sikerült a második helyet megszerezni, igaz, menet közben összeszedtem egy hosszú körös büntetést, amit a verseny első három körében kellett letöltenem. Az első időmérő jól sikerült, hiszen elsőként intett le a kockás zászló, míg a második időmérőt ki kellet hagynom egy újabb technikai hiba miatt, így buktam a pole pozíciót, és a második helyről vártam a startot. Az első versenyen már akkor eldőlt a sorsom, amikor letöltöttem a büntetésemet, a második hellyel kihoztam a maximumot ebből a futamból. Sikerült megnyernem az utolsó versenyt Hockenheimben, azonban diszkvalifikàltak, mert a motor súlya 1 kilóval kevesebb volt a megengedett minimumnál. Csalódott vagyok, mert a többszöri mérés soràn sem mutatott egyforma értékeket a mérleg. Ezzel a motorral versenyeztem végig az egész szezont, és minden időmérő és minden futam után megfelelő volt a súlya. Semmin sem változtattunk, de természetesen a döntést elfogadtam, bár nem értek vele egyet. A bajnokságot megnyertem, aminek nagyon örülök és hàlàval tartozom mindazoknak, akik végig hittek bennem” – fogalmazott Görbe Soma.
 
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Racing Passion Photography - Damon Teerink

Zólyomi Andrea | 2024.09.24, 08:49:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.24, 08:49:00

Cimkék:

Igazán izgalmas éven vagyok túl, ami az osztrák bajnokságot illeti.

Kiváncsiságból indultam Paldauban az első fordulón, ami annyira jól sikerült - második helyen végeztem - hogy edzőm id. Németh Kornél javaslatára az összes versenyen részt vettem!
 
 
Voltak pályák amiken nehézségekbe ütköztem, defektet kaptam…de igyekeztem a legjobb eredményeket hozni! Szinte minden versenyen dobogós lettem és a Mehrnbachi pályán, amit imádtam, a vezetést is sikerült átvennem a bajnokságban. Ekkor már csak 2 forduló volt hátra. Igyekeztem okos döntésekkel minél nagyobb előnyre szert tenni!
 
 
A hétvégén Kirchschlagban teljesült az egyik nagy álmom és boldogan álltam a dobogón!
 
Köszönöm a rengeteg belém fektetett munkát edzőmnek id. Németh Kornélnak és fiának Németh Kornélnak!
 
 
Még nagyon sokmindenkinek tartozom köszönettel:
Családomnak akik mindenben támogatnak. Szerelőimnek, támogatóimnak és mindenkinek aki szurkolt nekem! KÖSZÖNÖM
 
 
 
 
forrás :Papp Kornél Oszkár

A H-Moto UNI Győr Team két versenyzője, Kovács Bálint és Görbe Soma, amíg a technika bírta, csodát tett a legendás a Bol d’Oron

Zólyomi Andrea | 2024.09.19, 08:04:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.19, 08:04:00

Cimkék:

Az endurance azaz hosszútávú versenyek nem kizárólag a tempóról szólnak, hanem a kitartásról, így különösen nagy kihívást jelentenek, mivel a résztvevőknek nemcsak gyorsnak, hanem tartósan megbízhatónak is kell lenniük a 8-24 órán át tartó futamokon. És ugyanez igaz a versenymotorokra is. A Bol dOron, a legendás 24 órás viadalon elindult a HUMDA támogatásával a nemrég alakult Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle Racing versenyzői: Görbe Soma, Kovács Bálint, Sebestyén Péter, Számadó Máté és Juhász Dávid, akik a Superstock kategóriában versenyeztek, mégpedig egészen parádésan. Sajnos, csak addig, amíg a BMW RR 1000 motorblokkja meg nem adta magát.
 
 
Ám addig egy csodának lehettünk a szemtanúi, hiszen előbb a szabadedzéseken a 4. helyen zártak, majd a kategória második helyét szerezték meg az időmén: Bálint futotta a csapat legjobb idejét, míg a számításba vett második időt Soma futotta meg. A rajt után az első etapokat teljesítő két motoros valami elképesztő tempót diktálva előbb átvette a vezetést a Superstock kategóriában, míg a teljes mezőnyt nézve feljöttek a hatodik helyre. Sőt! Az első két óra végén már az 5. pozícióban száguldott a csapat.
 
 
A következő cserénél – amikor újra Soma váltotta Bálintot – sajnos elkezdődtek a technikai gondok sora. Előbb a kormányművet kellett javítani nagyjából 6 percen át, így 3 kört is buktak, és a 26. helyig estek vissza összetettben. Nem sokkal később, Soma alatt elfüstölt a motor, ami végül a futam feladásához vezetett. 80 megtett körrel a hátuk mögött feladták a versenyt.  
 
A 23 éves Kovács Bálint a legtapasztaltabb hazai endurance-versenyzőnek számít, harmadik éve indul a világbajnokság futamain, eddig 7 viadalon vett részt. Jelenleg az IDM-ben szerepel a gyári BMW csapatában, és egy fordulóval a vége előtt összetettben a hetedik helyen áll az eddig megszerzett 99 pontjával. A legendás Bol dOron is a maximumon teljesített, hiszen az élre repítette a BMW-t a Superstock mezőnyében, másrészt a teljes mezőnyt tekintve felvitte a csapatot az 5. helyig.
 
 
„Nagyon vártam ezt a hétvégét, hiszen egyrészt magyar csapat tagjaként állhattam rajthoz, és újra fix pilótaként biztos induló voltam a legendás Bol dOron. Elképesztő élménynek voltunk részesei az elmúlt egy hétben. Tényleg egyedülálló volt egy új, színtiszta magyar csapatként berobbanni a legendás 24 órás világversenyre. Az edzéseken láttuk, hogy versenyképesek vagyunk, tényleg jól haladtunk minden tekintetben. Jól sikerült tesztelni a fogyasztást és a beállításokat a mérnökökkel, a szerelők rengeteget gyakoroltak, dolgoztak, mindenki munkája csodálatos volt. Az összesített 11. és a Superstock 2. rajthely tényleg robbanásszerű siker volt, a sajtótájékoztatón büszkén képviseltem a csapatot, felemelő érzés volt. A rajt kiválóan sikerült, az ötödik helyen motorozni abszolút kategóriában elképesztő élmény. Az első kis technikai hiba belefért, behozhatónak tűnt a nény perces állás, de amikor átadtam a motort, utána pár körrel megadta magát a motorblokk, és ezzel befejeződött a versenyünk sajnos. A komoly technikai hiba benne van a pakliban, különösen az endurance versenyeknél, ilyenkor mindenki elkeseredik. De nekünk, a magyar csapatnak örülni kell, egyrészt a magyar motorsportot ilyen magas szinten képviselhettük, másrészt bebizonyítottuk ország-világnak, hogy Magyarország is képes egy komplett csapattal, magas színvonalú, nemzetközi versenyen jól szerepelni” – fogalmazott Kovács Bálint.
 
 
A 19 éves Görbe Soma 2020-ban Northern Talent Cup-bajnok volt, majd indult a FIM Moto3 Junior világbajnokságon és a Red Bull MotoGP Rookies Cup mezőnyében. A felnőttek között tavaly az Alpok-Adria STK 600-ban összesített 2. helyezést ért el, míg idén végleg berobbant a nemzetközi mezőnybe, miután nyolc futamból hetet megnyerve – egyszer pedig második lett – megnyerte az IDM Pro Stock 1000 bajnokságot. A hétvégén pazarul teljesített, az időmérőn övé volt a második legjobb mért köridő, és amikor a pályán volt, remekül teljesített, ám a technikai gondok sajnos mindig nála jöttek elő.
 
„Ez egy teljesen új kihívás volt a számomra, hiszen sosem indultam még hosszútávú versenyen, de ezt a megmérettetést egészen a blokk elfüstöléséig kifejezetten élveztem. Ugyanakkor nagyon vegyes érzelmek kavarognak bennem. Elképesztő hétvége volt, nagyon sok örömteli pillanattal és sajnos egy, de annál súlyosabb rossz pillanattal is. A verseny első 2 óráját mi kezdtük felváltva Bálinttal, és rendkívül magabiztosan tudtunk jó helyeken motorozni. Bálint második menete után egy kisebb technikai akadályt kellett leküzdeni, így a vezető pozícióból egészen a mezőny végére estünk vissza. Mikor felmentem a pályára, tudtam, hogy apait anyait bele kell adnom, hogy faragni tudjak a hátrányból. Körönként 2-3 másodpercet tudtam hozni a közvetlen riválisainkon, aztán a menet felénél egy hirtelen csattanást és erővesztést érzékeltem a motor felől. Egyből a boxba hajtottam, hogy megvizsgáljuk, mi lehet a probléma. Sajnos a motorblokk felrobbant, így ki kellett szállnunk a versenyből, mindössze 2 óra 45 perc után. Nagyon sajnálom mivel komolyan azt gondolom, hogy remek tempónk volt egész hétvégén, és ebben bizony benne volt egy remek eredmény. Jövőre újra nekifutunk!” – jelentette ki Görbe Soma.
 
Pihenésről azonban szó sem lehet, hiszen a hétvégén záródik az IDM idei szezonja, mégpedig Hockenheimben. Bálint összetettben a 7. helyen várja a záró futamokat, míg Soma örömmotorozásra készülhet, hiszen a legutóbbi versenyhétvégén már megnyerte a Pro Superstock 1000 összetett bajnoki címét.
 
szöveg: H-Moto UNI Győr Team
fotó: Izsó Krisztián

Zólyomi Andrea | 2024.09.17, 08:42:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.17, 08:42:00

Cimkék:

Varga Tibor Erik, alias, SZIKLA#47, ismét szabadkártyával indult immáron másodszor, a JuniorGP Világbajnokság STK600 Európa bajnoki futamán.
 
 
 
Ez alkalommal is a spanyol Fifty Racing csapat hívta meg a szenzációs fiatal magyar tehetséget, miután Portimaoban a számára ismeretlen pályán ismeretlen csapattal és motorral elképesztő teljesítményt nyújtva az 5. helyen végzett, világbajnokságot megjárt pilóták között a harmadik legjobb időt motorozva a versenyen.
Ezen a hétvégén Jerezben rendezték a JuniorGP Világbajnokság fordulóját ahová reményekkel telve érkezet a 17 éves rendkívüli formában lévő versenyző.
 
 
A szabadedzéseken és kvalifikáción is szuper tempót motorozott, de sajnos már ott is előjöttek a később végzetes problémák. Így Tibor csak a 12. helyről rajtolhatott, ahonnan fenomenális motorozással 1 kör alatt feljött a 8. helyre itt már a 2019- es moto3-as világbajnokot #48 Lorenzo Dalla Portát támadta, amikor piros zászlóval leintették a futamot. A verseny újraindítását követően viszont teljesen elment a fékhatás az első fékből, így kiállni kényszerült.
Sajnos a technika ördöge átalakította a hétvégi terveket, de így is letette a névjegyét a világbajnokságon, de pont nélkül kellett befejezni a hétvégét.
 
 
 
Varga Tibor beszámolója:
 
“Jól haladtunk a hétvégén és ugyan a kvalifikáció nem sikerült a legjobban, tudtam hogy jó tempóm van. Már az első körben a 8. helyen voltam Dalla Porta mögött (2019-es moto3 világbajnok) és felzárkóztam az első bolyra. Aztán piros zászló, ami nekem jól jött, ugyanis elment a fék. A csapatnak mondtam csináljak meg. A következő rajt után 2 féktávig bírta, de próbálkoztam tovább menni. Aztán teljesen elment az első fék a 11-es kanyarban 180km/h-nál, így nem tudtam folytatni. Egész hétvégén fék problémával küszködtünk és szerintem ki kellett volna cserélni a főfékhengert, amivel kizártunk volna minden hibát! Megtettem mindent és esélyem lett volna harcolni akár a győzelemért. Nagyon csalódott vagyok. “
 
 

 

 

forrás: VRT Motorsport Egyesület

/ 268 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.