A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 19., péntek
Hírek
/ 255 oldal

A tehetséges magyar motoros a 2023-as szezon végén a magas színvonalú Spanyol kupasorozat összetett harmadik helyén végzett. Idén, pedig feljebb kapcsol...

Zólyomi Andrea | 2024.04.17, 11:19:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.17, 11:19:00

Cimkék:

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő  Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik össze tudásukat. A szabályrendszer is a fent említett két világversenyhez hasonló. Ezen belül a Stock 600-as kategóriába Európa szerte a legjobb versenyzők érkeznek és a világbajnokság közvetlen előszobájaként számon tartott széria. A versenyeknek pedig olyan pályák adnak otthont, mint Misano, Barcelona és Jerez.
 
 
FIM JuniorGP 2024-es versenynaptára (A dátum a versenynapot jelöli)
 
Április 21 - Motor Valley and Emilia-Romagna (Misano) Italy
Május 5. - Circuito do Estoril Portugal
Május 19. - Circuit Barcelona-Catalunya Spain
Június 23. - Autódromo Internacional Algarve Portugal
Szeptember 15. - Circuito de Jerez – Ángel Nieto Spain
Október 13. - MotorLand Aragón Spain
November 24. - Circuit Ricardo Tormo Spain
 
Kecskés Bence már megmérettette magát egy futamon tavaly, azzal, hogy első magyarként indult a JuniorGP aragoni fordulójának STK 600 kategóriájában.
 
 
Idén, pedig egyedüli és első magyarként ott lesz a rajtrácson a teljes szezonban és a legjobb eredményekért száll harcba. A hétvégi futamokat élőben megtekintheted a sorozat Youtube csatornáján.
 
„Egyszerűen szavakkal nem tudom összefoglalni, hogy mennyire vártam már ezt a hetet. Nagyon sokat edzettem a téli időszakban, hogy mind mentálisan, mind pedig fizikálisan készen álljak a versenyekre, ugyanis itt már 17 kör van a versenyen, amely más szint és más kihívás a korábbi bajnoksághoz képest, ahol valamennyivel kevesebb kört kellett teljesíteni. A misanói pályát már ismerem, korábban kisebb motorral már mentem rajta, de a 600 köbcentis Yamahával még nem. Misano az egyik kedvenc pályám, 4 éven keresztül a PreMoto 3-mal versenyeztem itt és ezeket a tapasztalatokat fogom használni vasárnap a verseny során. Felkészültem, a motoromban és csapatomban pedig nagyon hiszek. Alig várom már az első köröket. A 80-as rajtszámot pedig azért választottam  mert a 72 és a 82 között van, ami a szüleim születési évszáma” – mesélte Kecskés Bence.
 
Írta: Háfra Zsolt

Zólyomi Andrea | 2024.04.09, 09:57:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.09, 09:57:00

Cimkék:

MEGHÍVÓ
A Magyar Motorsport Szövetség Elnökségi ülése:
 
Időpont: 2024. április 16. 11h
Helyszín: Magyar Sport Háza, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
 
Napirendi pontok:
  1. Elektronikusan meghozott határozatok megerősítése
  2. 2024. évi közgyűlés időpontjának, helyszínének, napirendi pontjainak elfogadása
  3. Egyebek
 
A hatályos SZMSZ alapján az Elnökség üléseinek munkájában az elnökség tagjai, valamint a meghívottak vesznek részt. Az érdeklődők csak az elnök, vagy az ülést levezető elnökségi tag engedélyével nyilváníthatnak véleményt.
 
Budapest, 2024. április 9.
 
 
                                                                                                                                                                                                                                 Hermann Henrik                                                                                                                           
elnök

Zólyomi Andrea | 2024.04.04, 13:26:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.04, 13:26:00

Cimkék:

A Technikai Kollégium 2024. évi szabályzata alapján „technikai felügyelői tevékenységet csak eredményes MAMS technikai felügyelői vizsgát tett személy végezhet.”
 
Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a 2024. évi második technikai felügyelői szeminárium és vizsga időpontja és helyszíne véglegessé vált:
 
Időpont: 2024. április 14. 9h
Helyszín: MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, 1149 Budapest, Angol u. 36.
 
A képzés és a vizsga is elméleti és gyakorlati részből áll össze.
Érkezni 8:20-tól lehet. A képzés ebédszünettel együtt várhatóan 16 óráig tart. Jegyzetfüzetet és íróeszközt mindenki hozzon magával.
 
Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a technikai felügyelők számára a képzés és a sikeres vizsga teljesítése kötelező!
 
Bármilyen kérdés esetén kérem a Technikai Kollégium vezetőjét, Farkas Gábort, Lojzit keressék a +36203455147-es telefonszámon vagy a technikai@mams.hu emailcímen, illetve részvételüket is nála jelezzék.

Grobnikban folytatta a nagypályás felkészülést az idei évre a H-Moto UNI Győr Team két, az IDM-ben induló versenyzője

Zólyomi Andrea | 2024.04.02, 08:12:00 | Utolsó módosítás: 2024.04.02, 08:12:00

Cimkék:

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team két versenyzője, a 22 éve ellenére már rengeteg nemzetközi rutinnal rendelkező Kovács Bálint, valamint az idei esztendőben azonnal mélyvízbe kerülő Görbe Soma kétnapos grobniki teszttel elkezdte a felkészülésének utolsó szakaszát. Kovács Bálint ezúttal inkább arra koncentrált, hogy az első ezres tesztjén szereplő Görbe Somát segítse.

 

 
Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoztak, mint a Northen Talent Cup sorozat 2020-as szezonjában bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin. Mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk.
 
 
Ezúttal a trióból ketten, Bálint és Soma utazott ki Grobnikba, ahol előbbi egy utcai, de nagyon gyors BMW-vel, míg utóbbi idei versenygépével, egy BMW S1000RR-rel rótta két napon át a köröket. Kovács Bálint elmondta, ezen a teszten a minél több kör megtételén kívül az volt a legfontosabb feladata, hogy segítse csapattársát az ezres BMW-n való motorozási technikák elsajátításában.
 
„Annak ellenére, hogy egy utcai BMW-vel motoroztam, sikerült kifejezetten jó tempóban köröznöm. Nagyon hasznos volt ez a két nap, hiszen újra nagypályán mehettem, és ezek a kilométerek is segítenek majd az év során. Számomra nagyon fontos volt, hogy Somát segítsem, hiszen neki ez volt az első tesztje ezres motorral, amit teljesen más vezetni, mint egy hatszázast. Nemcsak szóbeli tanácsokkal láttam el, de együtt is motoroztunk, és a második nap végére már remekül összecsiszolódtunk. Nagyon igyekezett a gyakorlatba átültetni, amiket tőlem hallott és látott, biztos vagyok abban, hogy hasznos volt számára ez az edzés” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Görbe Soma feladata nem volt egyszerű, de a 18 éves motoros egyre jobban megszokta új motorját, és mire megkezdődik az IDM Superstock 1000-es kategóriájának bajnoki szezonja, már összhangban lesz az ezres BMW motorral.
 
„Összességében kijelenthető, hogy nagyon jó és eredményes két napot hagytunk magunk mögött. Most ültem az idei versenygépemen először, nagyon tetszett. Kifejezetten élveztem a közös munkát Bálinttal, akivel közösen motorozva elkezdtük a stílusomat hozzáigazítani a BMW-hez. Mire kezdődik a versenyszezon, addig a tervek szerint több közös tesztet is végigcsinálunk, hogy a lehető legfelkészültebben állhassak majd oda a rajtvonalra” – árulta el Görbe Soma.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team tulajdonosa és csapatfőnöke mindhárom versenyzőjétől eredményes szezont vár, és ehhez maximálisan sikerült biztosítania a mindenre kiterjedő felkészülést.
 
„Végre elkezdődött ez az év is. Mindhárom versenyzőnk pályán volt a versenymotorjával már. Kevin és Bálint túl van egy kőkemény téli edzőtáboron és most Soma is ráhangolódhatott Bálint segítségével az ezres gépére. Kevés az idő az első versenyekig, de véleményem szerint sikerült maximalizálni és jól felkészülni a pilótáinknak az évkezdetre. Sokat dolgozunk a csapattal, hogy minden kis részlet a helyén legyen, ebben a HUMDA támogatása kiemelkedő, mert nélkülük nem tudnánk ezen a szinten az elvárásoknak megfelelni. Már nagyon várom az első rajtokat…” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
 
A csapat sportigazgatója kiemelte, nagyon fontos volt, hogy végre Soma is megkezdhesse a tesztelést az idei versenymotorjával, és annak kifejezetten örül, hogy a bemutatkozás zökkenőmentesen sikerült.
 
„Örülök, hogy elindult a szezon Soma számára is, és újra motorra ült. Fontos, hogy jól érezte magát és pozitív élményei vannak az új motorral és kategóriával kapcsolatban. Sajnos egy nappal kevesebbet tudott csak menni az időjárás miatt, de így is nagyon hasznos és tanulságos volt számára ez a két nap. Bálint ezúttal csak extra pályaidőt kapott, mivel utcai motorral körözött, de így is sokat profitált belőle, és jó volt, hogy egyszerre lehettek a pályán. Reméljük, hogy jó időnk lesz, és itthon tudjuk folytatni a közös felkészülést, mielőtt újra külföldre megyünk” – értékelt Rizmayer Gábor.
 
 

szöveg és fotó: H-Moto UNI Győr Team


Zólyomi Andrea | 2024.03.25, 08:43:00 | Utolsó módosítás: 2024.03.25, 08:43:00

Cimkék:

A mögöttünk hagyott hétvégén rendezték a magyar tereprali bajnokság „Desert Express 300” névre hallgató bugaci fordulóját, amelyen hosszú kihagyás után rajthoz állt Horváth Lajos „Laller” is. És ha már a váci sportember ott járt, akkor elhozott egy kategória harmadik helyezést!
 
 
Pedig a hétvége nem úgy indult, hogy azon a Laller Racing Dakar Team kapitánya ennyire versenyképes lehet. Még a pénteki gépátvétel előtt derült ki, hogy egy futóműben lévő főelem el van törve, az eset pedig nem várt bonyodalmakat és izgalmakat okozott:
„Nem volt egyszerű verseny, hiszen a tavaly augusztusi HunGarian Baja óta nem ültem motoron, sem teszt, sem versenykörülmények között. Ehhez jött még hozzá a meglepetés, hogy a hátsó lengőkar valamely ismeretlen ok miatt el volt törve. Ezzel még az indulásom is veszélybe került, de hála a csapatom rettentően gyors és profi reagálásának, sikerült időben megoldani a problémát. Nagyon bántam volna, ha nem tudok elrajtolni, mert Garamvölgyi Zoltán és stábja olyan szenzációs pályát rakott össze nekünk, amiről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Minden másodpercét élveztem, a spéci bugaci körülmények között igazán kijöttek a motorom előnyei.
 
 
A mai utolsó 85 kilométer viszont sajnos nagyon nyögvenyelős volt. Hodola Richárd versenytársunk bukott egy nagyon csúnyát, én értem oda másodiknak a helyszínre. Ricsi az út közepén feküdt, mozdulatlanul, és bár „csak” a kulcscsontja tört el, de nagyon ijesztő volt… Megvártuk, míg kiérkezik a mentő és biztonságba helyezik őt, aztán folytattam a versenyt. Azonban férfiasan bevallom, hogy megfogott az eset, mert nem mertem már úgy húzni a gázt, ahogy előtte. Ennek ellenére is remek futamon vagyok túl, és jó érzés, hogy a hosszú kihagyás után is sikerült kategória dobogós helyezést elérnem. Köszönöm szépen az egész hétvégi alázatos munkát a csapatomnak, a biztatást a szurkolóinknak, Hodola Richárdnak pedig innen is mielőbbi gyors jobbulást szeretnék kívánni!” - zárta mondandóját sportszerűen Horváth Lajos.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
/ 255 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.