A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. december 10., kedd
Hírek

Zólyomi Andrea | 2024.09.17, 08:42:00 | Utolsó módosítás: 2024.09.17, 08:42:00

Cimkék:

Varga Tibor Erik, alias, SZIKLA#47, ismét szabadkártyával indult immáron másodszor, a JuniorGP Világbajnokság STK600 Európa bajnoki futamán.
 
 
 
Ez alkalommal is a spanyol Fifty Racing csapat hívta meg a szenzációs fiatal magyar tehetséget, miután Portimaoban a számára ismeretlen pályán ismeretlen csapattal és motorral elképesztő teljesítményt nyújtva az 5. helyen végzett, világbajnokságot megjárt pilóták között a harmadik legjobb időt motorozva a versenyen.
Ezen a hétvégén Jerezben rendezték a JuniorGP Világbajnokság fordulóját ahová reményekkel telve érkezet a 17 éves rendkívüli formában lévő versenyző.
 
 
A szabadedzéseken és kvalifikáción is szuper tempót motorozott, de sajnos már ott is előjöttek a később végzetes problémák. Így Tibor csak a 12. helyről rajtolhatott, ahonnan fenomenális motorozással 1 kör alatt feljött a 8. helyre itt már a 2019- es moto3-as világbajnokot #48 Lorenzo Dalla Portát támadta, amikor piros zászlóval leintették a futamot. A verseny újraindítását követően viszont teljesen elment a fékhatás az első fékből, így kiállni kényszerült.
Sajnos a technika ördöge átalakította a hétvégi terveket, de így is letette a névjegyét a világbajnokságon, de pont nélkül kellett befejezni a hétvégét.
 
 
 
Varga Tibor beszámolója:
 
“Jól haladtunk a hétvégén és ugyan a kvalifikáció nem sikerült a legjobban, tudtam hogy jó tempóm van. Már az első körben a 8. helyen voltam Dalla Porta mögött (2019-es moto3 világbajnok) és felzárkóztam az első bolyra. Aztán piros zászló, ami nekem jól jött, ugyanis elment a fék. A csapatnak mondtam csináljak meg. A következő rajt után 2 féktávig bírta, de próbálkoztam tovább menni. Aztán teljesen elment az első fék a 11-es kanyarban 180km/h-nál, így nem tudtam folytatni. Egész hétvégén fék problémával küszködtünk és szerintem ki kellett volna cserélni a főfékhengert, amivel kizártunk volna minden hibát! Megtettem mindent és esélyem lett volna harcolni akár a győzelemért. Nagyon csalódott vagyok. “
 
 

 

 

forrás: VRT Motorsport Egyesület

Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.