A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek
/ 254 oldal

Az immár 13 éves múltra visszatekintő H-Moto UNI Győr Team az idei esztendőben Kovács Bálint mellé leigazolta a magyar gyorsasági motorsport talán két legtehetségesebb fiatal versenyzőjét, Farkas Kevint és Görbe Somát

Zólyomi Andrea | 2024.02.19, 11:02:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.19, 11:08:00

Cimkék:

Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoznak, mint a Northen Talent Cup sorozatban 2020-ban bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin, akik Kovács Bálinttal, a Széchenyi István Egyetem hallgatójával együtt tovább öregbíthetik a magyar motorsport hírnevét. Ráadásul mindhárman a Hungarian Motorsport Academy (HUMDA) támogatottjai, azaz kizárólag a felkészülésre és a versenyzésre kell koncentrálniuk. A Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszert a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hozta létre és működteti. 
 
 
A csapat vezére immár évek óta az a Kovács Bálint, aki a 22 évével nemcsak rangidőse, de mentora is lesz a háromfős gárdának. Bálint – akárcsak a tavalyi szezonban – idén is két nagyon kemény nemzetközi megmérettetésben indul. Az IDM-ben az Alpha Racing motorosaként 2024-ben is gyári BMW-vel áll majd rajthoz a Superbike kategóriában – már túl van az első spanyolországi teszten –, míg az Endurance-világbajnokságon visszatér korábbi sikerei színhelyére, és a Wojczik Racing pilótájaként vesz majd részt az EWC európai futamain.
 
 
„Egy biztos, idén sem fogok unatkozni, hiszen olyan sorozatokban állhatok rajthoz, ami garanciát jelent a fejlődéshez. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a német bajnokságban továbbra is gyári BMW-pilótaként teljesítek majd teljes szezont, ráadásul mind a csapat, mind a motor ugyanaz lesz, mint a tavalyi évben. Most egy teljes idény tapasztalatával és adataival állhatunk majd rajthoz, így a nagyon megerősödött Superbike-mezőnyben a tavalyi 6-10. helyeket idén már a dobogós és maximum az ötödik pozíciók válthatják fel. Az EWC-ben sokáig zajlottak a tárgyalások, végül eldőlt, hogy visszatérek a 2022-es sikereim színhelyére, a Wójcik Racingbe, ahol idén egy legújabb Honda nyergében bizonyíthatok. Négyen vagyunk a Superbike csapatban, és mindig az adott versenyen dől el, vajon melyik három motoros indul a vb-futamon. Bízom önmagamban, hiszen mind a megtett kilométerekben, mind a 24 órás versenyek tapasztalatában felveszem a társaimmal a versenyt” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
Görbe Soma feladata sem lesz egyszerű, ugyanis a 18 éves motoros azonnal bekerül a mélyvízbe, hiszen a tavalyi, első 600-as szezonját követően 2024-ben az IDM Superstock 1000-es kategóriájában áll rajthoz egy BMW-vel.
 
„Ez lesz az első ezres szezonom, ráadásul azonnal a világ egyik legerősebb bajnokságában kell bizonyítanom. De egyszerűen nincs időm ezen gondolkodni, hiszen javában zajlik már a felkészülésem. Jelenleg a fizikai felkészülésen van a hangsúly, illetve az erősítéseken, ugyanis az ezres BMW igencsak próbára fog tenni. Éppen ezért a legfontosabb idei célom az új kategória megszokása. Persze aki ismer, az pontosan tudja, mindent megteszek majd azért, hogy esélyem legyen már az idén felállnom a pódiumra, de hogy ezt meg tudjam valósítani, sok függ majd az ellenfeleimtől, illetve a saját teljesítményemtől” – árulta el Görbe Soma.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team harmadik versenyzője, a 16 éves Farkas Kevin sem akárhol húzza majd a gázt, igaz, egyelőre a juniorok között. Kevin a Red Bull Rookies Cup mellett a JuniorGP Moto3-as kategóriájában is versenyezni fog, ráadásul egy olyan csapatnál kap lehetőséget – az olasz AC Racing Team színeiben –, amelynek tavalyi versenyzője idén már a gyorsaságimotoros-vb-n szerepel. A JuniorGP mezőnye hét helyszínre látogat el idén. A szezon április 21-én Misanóban indul, majd négy spanyolországi és két portugáliai helyszínen fognak megküzdeni egymással a pilóták, míg az utolsó fordulót november 24-én Valenciában rendezik.
 
 
„Fantasztikus évnek nézek elébe, hiszen két nagyon komoly nemzetközi utánpótlás bajnokságban veszek részt. A Red Bull Rookies Cup-ot senkinek sem kell bemutatnom, ahol tavaly már teljesítettem egy teljes szezont, és Assenben a hetedik helyen végeztem. Idén amellett, hogy tovább folytatnám a tapasztalatgyűjtést, már szeretnék több versenyen is a dobogóért küzdeni. A Junior GP-n – ami a juniorok világbajnokságának felel meg – tavaly debütálhattam, ám idén egy igazi nagyágyúhoz kerültem, ugyanis az AC Racing az egyik legjobb csapat a mezőnyben. Ráadásul bekerültem a csapat akadémiájára is, így a szezonrajtig végig Spanyolországban készülök. Egyértelmű célom, hogy minden szinten fejlődni tudjak, illetve a még meglévő hibáimat képes legyek kiküszöbölni” – fogalmazott Farkas Kevin.
 
 
A H-Moto UNI Győr Team tulajdonosa és csapatfőnöke mindhárom versenyzőjétől eredményes szezont vár, hozzátéve, hogy természetesen személyre szabottan kell mindezt érteni, hiszen például Somának egy nagyon erős bajnokságban kell bizonyítania élete első ezres idényében, míg Kevinnek két, nem akármilyen sorozatban kell helyt állnia.
 
„Az előzetesen meghatározott terveinknek megfelelően sikerült a Bálinttal kapcsolatos tárgyalásokat lezárni. Voltak opcióink, de ezek közül sikerült a számunkra legjobbat választani, így az IDM-ben továbbra is a gyári BMW csapatban húzza a gázt. Az EWC-ben visszatérünk a Wójcik Racinghez, ahol Hondával fog versenyezni. Ezzel kapcsolatban, most egyáltalán nem lesz zavaró tényező, hogy negyedik pilótának szerződtünk le, mert a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel így is el tud majd rajtolni Bálint, hisz aki teljesíti az edzéseket, az szombatig akár csapatot is válthat. Csapatunk kibővül, hisz hozzánk igazol Farkas Kevin ettől az évtől. Nagy reménysége a hazai gyorsasági motorsportnak, és hiszem, hogy a megszerzett tapasztalatunkkal segíteni tudjuk a karrierjét és mihamarabb elérheti álmát a MotoGP paddockban. Szintén nálunk folytatja Görbe Soma, akit a szakavatott szurkolóknak nem kell bemutatni. A közösen meghatározott célok elérésében fogjuk segíteni a karrierjét. Kezdve a média megjelenéseitől a bajnokságban való szerepléséig. Mivel Bálinttal egy helyszínen lesznek az idei versenyei, így kézenfekvő, hogy sokat tanulhat a BMW beállításából és a pályák feldolgozásából is Bálinttól. Nem titkolt célunk, hogy Bálint példáját követve hasonló karriert fusson be Soma is, ennek ez az év lesz az első lépcsőfoka, kezdve azzal, hogy beadta jelentkezését a Széchenyi Egyetemre” – közölte Kelemen Krisztián.
 
 
A Wójcik Racing Team menedzsere, Sławomir Kubzdyl örül, hogy egy olyan gyors és tapasztalt pilótát tudhat újra a csapatában, mint Kovács Bálint.
 
A szezon nagyon izgalmasnak ígérkezik a számunkra, hiszen egy új kaland veszi idén kezdetét. Nem tudjuk mire számíthatunk a Hondától, de nagyon várjuk, hogy felfedezzük a 24 órás futamokon. Bálint EWC-s pályafutása kezdete óta tudjuk, hogy számára mindig lesz hely a csapatunknál, ezért örülünk, hogy most visszatér hozzánk. Artur Wielebski, Jurand Kuśmierczyk és Kamil Krzemień mellet Bálint alkotják az idei felállásunkat. Bálintot ismerve nem kell aggódnom egy pillanatig sem, hiszen egy rendkívül gyors és tapasztalt pilótával lettünk gazdagabbak” – számolt be Sławomir Kubzdyl.  
 
A BCC Alpha Van Zon BMW menedzsere, Werner Daemen lelkes a közös folytatást illetően.
 
“Nagyon boldogok vagyunk, hogy az idei évben is folytatjuk Bálinttal a közös munkát. Az első esztendőben voltak nehezebb versenyeink, de ennek ellenére is sikerült jó eredményeket elérnünk. Azt gondolom, hogy ez a szezon más lesz, mint az előző, hisz Bálint már ismeri a csapatot, a motort és a pályákat is. Nincs más, mint irány a TOP5” – mondta Werner Daemen.
 
 
Fotó: H-Moto UNI Győr Team
 

A mögöttünk hagyott hétvégén 13.000 néző előtt, telt házzal zajlott az idei SuperEnduro GP Magyar Nagydíj, ahol a junior világbajnoki mezőnyben a váci Liszka Roland is megmérette magát.

Zólyomi Andrea | 2024.02.05, 09:59:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.05, 09:59:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team kiválósága egyfajta titkos favoritként érkezett meg a rendezvénynek otthont adó budapesti MVM Dome-ba, azonban az események nem a szája íze szerint alakultak. A pilótának végül be kellett érnie az összetett hatodik helyezéssel, de ennek ellenére a világbajnoki pontversenyben továbbra is a harmadik helyen áll:
 
 
„Az edzések alatti teljesítményemmel nem igazán voltam megelégedve, különösen igaz ez az időmérőre, de a versenyeken már egy fokkal jobb volt a helyzet. Az első futamon egész jó rajtot sikerült fognom, de mivel negyedikként választhattam rajthelyet, így sajnos nem tudtam csodát tenni. Rettentően agresszívak voltak a versenytársak, ennek ellenére tarottam magam, bejöttem az ötödik helyre, sőt, megvolt rá az esélyem, hogy egyel előrébb zárjak.
 
A második futamon fordított rajtáccsal engedték el a mezőnyt, én pedig a második sorból indulhattam. Itt is sikerült jól elstartolni, aztán egy idézőjelesen eseménytelen futamon az ötödik pozícióig felkapaszkodva ugyanott végeztem, ahol az első versenyen. Kicsit frusztrált voltam, mert éreztem, hogy még sokkal-sokkal több van bennem ennél, és nagyon szerettem volna az engem őrült módon űző-hajtó hazai publikum előtt mindezt kimotorozni magamból.
 
 
Ezekkel az érzésekkel, elszántan álltam oda a rajtgéphez az este utolsó menetétre, ahol majdnem sikerült boldoggá tenni kilátogató nézőket. Egészen az utolsó körökig nagyon jól alakult minden, stabilan a második helyen haladtam, már az elsőhöz közeledtem, amikor önhibámon kívül kicsúszott a kezemből az irányítás. A pálya mátrixnak nevezett akadályánál ugyanis egy akkora tömegbaleset történt, ami egy teljes körre beragasztott oda engem. Majd egy percet vesztettem ebben a helyzetben, és mire kiszabadultam, már visszaestem hatodiknak, a hátralévő idő rövidsége miatt pedig már esélyem sem volt felzárkózni.
 
 
Én legbelül úgy érzem, hogy megérdemeltem volna a második helyet, és mindent megtettem ezért, de ezúttal sajnos nem volt velem a szerencse. Az értem szorító fanatikusoknak innen is szeretném megköszönni a szurkolást és nektek üzenem: Ti vagytok Európa legjobb közönsége! És természetesen hálásan köszönöm a csapatom, a Laller Racing Dakar Team és Horváth Lajos „Laller” csapatvezető bizalmát, valamint a támogatóim segítségét, akik nélkül ma bizonyosan nem tartanánk itt.” - értékelt Roland, aki két fordulóval a bajnokság vége előtt hét pontos előny birtokában, harmadikként utazhat a bolgár és angol versenyekre.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 

Zólyomi Andrea | 2024.02.05, 09:56:00 | Utolsó módosítás: 2024.02.05, 09:56:00

Cimkék:

Billy Bolt varázsolt az MVM Dome-ban! A háromszoros világbajnok brit 13 ezer őrjöngő néző előtt mindhárom futamot megnyerte a Prestige kategóriában a Superenduro GP of Hungary-n. A legnagyobb tapsot rajta kívül a két magyar versenyző, Szőke Márk és Liszka Roland kapta.
 
 
Ötből öt – ez Billy Bolt mérlege az idei superenduro-világbajnokságon. A zseniális brit motoros térdsérüléssel érkezett meg a budapesti futamra (sőt, már az előzőn is így versenyzett), ám ha húzta is a lábát séta közben, amikor felült a Husqvarnára, mintha elszállt volna minden fájdalma.
 
Billy Bolt az első futamot úgy nyerte meg, hogy egyszer elesett (összeakadt az egyik lekörözött versenyzővel), a másodikat úgy, hogy a mezőny végéről indult (ez volt a fordított rajtrácsos verseny), a harmadikat pedig úgy, hogy három kanyar után az élre állt, és attól kezdve senki a nyomába se ért. Erre mondják, hogy tökéletes verseny.
 
 
„A pálya remek volt, a stadion majdnem teljesen megtelt emberekkel, akik remek hangulatot teremtettek, én pedig húztam a gázt, ahogy tudtam. Azért most majd rám fér egy kis pihenés és regenerálódás…” – mondta Bolt.
 
Legfőbb riválisa, a honfitárs Jonathan Walker számára egyáltalán nem úgy alakult a verseny, ahogy elképzelte. Többször is elesett, a második futamban háromszor-négyszer, szóval rémálom volt az egész, ami után elég nehéz volt újra felvenni a ritmust. A második helye nyilván így is megvolt, de ez sovány vigaszt jelentett számára, hiszen ő harcolni akart Bolttal.
 
A Prestige-kategória magyar indulója, Szőke Márk tavaly második lett az Európa-kupában (amivel szinte felrobbantotta az arénát), az idén pedig előrelépett a királykategóriába, amiben nyilván nagyon sokat kell még tanulnia. De futamról futamra gyorsul, rengeteg hasznos tapasztalatot szerzett már eddig is, és hol van még a vége?
 
 
„Örülök, hogy hazai közönség előtt versenyezhettem, elképesztő volt a hangulat, mint a magyar versenyen mindig. Ebben a kategóriában tényleg a világ legjobbjai motoroznak, úgyhogy folyamatos a daráló, ami nagyon fárasztó. Ez az oka annak, hogy bár a verseny eleje mindig nagyon jól ment, a második felére elfáradtam. Egy kicsit olyan ez, mint a gladiátorharc, hogy bedobnak minket az arénába, aztán élet vagy halál. A pálya egyébként nagyon tetszett, annak ellenére, hogy nagyon nehéz volt” – mondta Szőke.
 
A junior kategóriában Liszka Roland a harmadik futamban közel állt a második helyhez, ám többen is összeakadtak előtte a lekörözöttek közül, és nem tudta elkerülni őket. Az ötödik helyen végzett, ami csalódást jelentett a számára. „Nagyon szerettem volna az utolsó futamon dobogóra állni, sokáig tartottam is a második helyet, de a sorozatos bukások megpecsételték a sorsomat – mondta a verseny végén. – Úgy érzem, mindent megtettem, de ez most ennyire volt elég.”
 
 
A superenduro-mezőny állandó tagja Zsigovits Norbert is, ám ő ezúttal kézsérülése miatt sajnos csak nézőként (és olykor helyszíni szakértőként) követte végig az eseményeket – a lelkes szurkolókat látva a szíve alighanem jobban fájt, mint a keze.
 
Az vigasztalhatja, hogy lesz még alkalma megmutatni magát a hazai közönség előtt, hiszen a verseny végén bejelentették: 2025. február 8-án a superenduro-világbajnokság mezőnye újra az MVM Dome-ban vendégeskedik.
 
SUPERENDURO GP OF HUNGARY, MVM DOME
Prestige: 1. Billy Bolt (brit, Husqvarna), 2. Walker (brit, Beta), 3. Vieira (portugál, GasGas), …11. Szőke Márk (magyar, Sherco). Junior: 1. Ashton Brightmore (brit, GasGas), 2. Sella (izraeli, KTM), 3. Schmueser (német, Sherco), …5. Liszka Roland (magyar, KTM)
 
Szöveg: Tóth Anita
Fotó: MGR Images
 
 

Zólyomi Andrea | 2024.01.31, 09:53:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.31, 09:53:00

Cimkék:

Két trófeával a kezei közt térhetett haza a veronai Motor Bike Expóról (MBE 2024) a gyorsasági motorversenyző, Számadó Máté. A kétszeres magyar bajnok az Alpok-Adria Kupa és a FIM Európa-kupa előző kiírását egyaránt megnyerte – utóbbiban 2019 után már másodszor ért a csúcsra. Most azt reméli, a bajnoki cím hasonló lökést adhat a pályafutásának, mint a négy évvel ezelőtti.
 
„Egy óriási motorexpót kell elképzelni, ahol több ezren, sőt több tízezren fordulnak meg – mesélte a Career Brand Management érdeklődésére a veronai díjátadóról Számadó Máté. – Egy külön stand adott otthont az Alpok-Adria Kupa és az Európa-kupa díjátadó gálájának. Egy elképesztően nagy motoroskiállításról van szó, rengeteg márkával, érdekes kiállítással  önmagában is emlékezetes program lett volna de így, hogy a ceremónián mindkét sorozat győzteseként vehettem át kupákat még különlegesebb volt az út”
 
A 18 esztendős motorversenyző a trófeák ellenére sem tud maradéktalanul elégedetten visszagondolni a 2023-as idényére. Ennek fő oka, hogy a német bajnokságban (IDM) nyújtott teljesítménye elmaradt attól, amit előzetesen remélt önmagától.
 
„Egészen jól sikerült, bár sikerülhetett volna jobban is. Büszke vagyok a győzelmeimre, de azt sajnálom, hogy a német bajnokság kevésbé alakult jól, és végül anyagi okokból nem is tudtunk itt teljes szezont menni. Ha már így történt, a magyar bajnokság mellett igyekeztem minden erőmet ide koncentrálni, ami végül jól alakult, mivel mindhárom sorozatban az élen zártam. Sokat tudtam tanulni, így ilyen szempontból is jó év volt 2023. Remélem, hogy a tanultakat és az eredményeket felhasználva pedig lehetőségem lesz idén még előrébb lépni.”
 
 
Az előző szezonban behúzott összetett elsőségek közül az Európa-kupában nyújtott eredményére a legbüszkébb.
 
„Rendkívül színes, a motorsport világát átfogó mezőnyről volt szó, amelyből a szezon nagy részében hárman tudtunk kiemelkedni. Többször volt, hogy elég sok másodperccel el tudtam lógni a dobogós riválisoktól is. Volt, hogy a dominancia, volt, hogy a nagyobb csata miatt lett emlékezetes egy-egy futam. Van néhány dolog, amit másként csinálnék utólag, de összességében olyan siker lett a vége, ami nemcsak jól cseng, jó is volt megélni csaknem minden pillanatát. Ráadásul 2019 után már másodszor jött össze az Európa-kupa-elsőség, ez is különlegesebbé teszi a győzelmet.”
 
A versenyző a téli időszakban heti két futóedzés mellett két erősítéssel készül, az egyre jobb idő beköszöntével pedig a motorozás is mind nagyobb szerepet kap a felkészülésben. Számadó kulisszatitokként azt is elárulta, amikor nem tud élőben körözni, akkor különböző szimulátorokban, aktuálisan a legfrisseb Formula–1-es videojátékban trenírozza mentális képességeit. Egy-egy pole-pozíció esetén pedig nemegyszer az online ligákban még jobban is izgul, mint élesben a versenypályán.
 
„2019-ben nagy lökést adott az Európa-kupa-győzelem, abban bízunk, hogy ezúttal is hasonló lendületet vehetünk. Ennek köszönhettem 2021-ben és 2022-ben is, hogy szabadkártyásként tudtam szerepelni a VB futamokon, és 2022-ben pontokat is szereztem.
A szezon még nem állt össze teljesen, még tart a szponzorkeresés, a cél, hogy teljes idényt tudjak menni a német bajnokságban. Volt már rá nem egyszer példa, hogy az Alpok-Adria Kupából az IDM-be került versenyzők kiemelkedően teljesítsenek ott is. Szeretnék hasonló utat bejárni, már csak amiatt is, mert a német bajnokság már-már a világbajnokság előszobájának tekinthető.
 
Sőt, még előrébb is lépne a német bajnokságban, ugyanis – ha minden anyagi háttér összeáll – a jelenlegi kategóriájánál eggyel feljebb, a 600 köbcentis gépek mezőnyében mérettetné meg magát 2024-ben.
 
 
„A fókusz most azon van, hogy lehetőleg ne csak résztvevő legyek az IDM-ben, hanem kategóriát is tudjak lépni és a 300-asok után az SuperSport 600-ban fejlődhessek tovább. Mellette pedig a magyar bajnokság minél több fordulójában szeretnék részt venni. Bízom abban, hogy ez összejön, és 2024 hasonlóan hasznos, tapasztalatokban gazdag év lehet, mint az előző volt” – tekintett előre a Hungarian Racing Engineering tehetséges versenyzője, aki hosszabb távon a Superbike-világbajnokság állandó mezőnyét szeretné megcélozni, az odáig vezető úton pedig remek szintlépésnek gondolja az IDM 600 köbcentis kategóriáját.
 
 
Forrás: Career Brand Management
 

Zólyomi Andrea | 2024.01.22, 09:35:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.22, 09:35:00

Cimkék:

Ezen a hétvégén a sorozat történetében első alkalommal a közeli Romániába, azon belül is Kolozsvárra látogatott a SuperEnduro GP mezőnye. A világbajnokságban a juniorok között természetesen ott volt a váci illetőségű Liszka Roland is.
 
 
A Laller Racing Dakar Team motorosának nem volt könnyű dolga, hiszen a szervezők az első alkalom tiszteletére szó szerint brutális nyomvonalat pakoltak össze. „Szűk rajt, egynyomos pálya, nehéz lesz előzni.” - írta a versenyző a közösségi oldalán közvetlenül a kvalifikáció után, amelyen mindennek ellenére az előkelő negyedik helyezést sikerült megszereznie. A futamok sajnos már nem alakultak ilyen jól a pilótának, hiszen mindhárom versenyen egyformán a hatodik helyen végzett, ami azt jelentette, hogy végül az abszolút értékelésben is meg kellett elégednie ezzel a pozícióval.
 
 
Sok pihenésre azonban nem lesz ideje a Hungarian Motorsport Academy által is szponzorált sportolónak, ugyanis február harmadikán következik a teltházas Magyar Nagydíj!
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
/ 254 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.