A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. március 29., péntek
Hírek
/ 254 oldal

Zólyomi Andrea | 2024.01.17, 18:48:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.17, 18:48:00

Cimkék:

 

MEGHÍVÓ
A Magyar Motorsport Szövetség Elnökségi ülése:
 
Időpont: 2024. január 24. 19h
Helyszín: Magyar Sport Háza, 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.
 
Napirendi pontok:
  1. 2023-as tagfelvételi kérelem elbírálásának megerősítése
  2. 2023. évi versenynaptár módosítások megerősítése
  3. 2023. évi alapkiírások elfogadásának megerősítése
  4. Örökös bajnoki cím odaítélésének megerősítése
  5. 2024. évi Eb/vb rendezési igények elfogadásának megerősítése
  6. MAMS Év Sportolója 2023 cím odaítélésének megerősítése
  7. 2023. évi szakági tanács módosításnak megerősítése
  8. Szakágvezető visszahívás megerősítése
  9. Szakágvezető kinevezésének megerősítése
  10. Szakági tanács kinevezésének megerősítése
  11. Szakági tanács módosításának megerősítése
  12. 2023. évi végeredmények elfogadásának megerősítése
  13. Döntés fellebbezésről fegyelmi ügyben
  14. 2023. évi sportszakmai beszámoló elfogadásának megerősítése
  15. 2024. évi szabályzatmódosítások elfogadásának megerősítése
  16. Hozzájárulás külföldön történő licencváltáshoz
  17. 2024. évi versenynaptár elfogadásának megerősítése
  18. Szerződések elfogadásának megerősítése
  19. 2024. évi biztosítási ajánlat elfogadásának megerősítése
  20. 2024. évi díjtáblázat elfogadásának megerősítése
  21. 2024. évi alapkiírások elfogadásának megerősítése
  22. Egyebek
 
A hatályos SZMSZ alapján az Elnökség üléseinek munkájában az elnökség tagjai, valamint a meghívottak vesznek részt. Az érdeklődők csak az elnök, vagy az ülést levezető elnökségi tag engedélyével nyilváníthatnak véleményt.
 
Budapest, 2024. január 17.
                                                                                                                                                                                                                                
Hermann Henrik                                                                                                                            
elnök

Zólyomi Andrea | 2024.01.08, 09:24:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.08, 09:24:00

Cimkék:

A németországi Riesába érkezett a SuperEnduro GP világbajnokság mezőnye, ahol a juniorok között természetesen a Laller Racing Dakar Team pilótája, Liszka Roland is rajthoz állt.
 
 
Méghozzá azzal a céllal, hogy folytassa az előző két fordulóban bemutatott remeklését, és a dobogós helyek egyikét megcélozva értékes pontokat raboljon. Ez most ugyan nem valósult meg maradéktalanul, ennek ellenére az összetett negyedik helyezéssel abszolút nem kell szégyenkeznie a magyar versenyzőnek. Sőt, ahogy az elmúlt két versenyhétvégén mindig, most is volt olyan futam, ahol a váci sportoló megcsípte a dobogót. Roland az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, majd ezek után jöhetett az első verseny, ahol a rajtnál megszerzett hatodik pozícióból már nem sikerült előrelépnie, így ott is zárta ezt az etapot.
 
A második futamot a tizenkettedik pozícióból kezdte meg a Hungarian Motorsport Academy által is támogatott Liszka, aki remek teljesítményt nyújtva egészen a harmadik helyig küzdötte fel magát, majd több heves támadást is kivédekezve, végül a második helyezést is sikerült elhappolnia a vetélytársak elől.
 
Az utolsó menetet a harmadik helyről indította meg Liszka Roland, aki egy darabig az abszolút élmezőnnyel szemben is jól állta a sarat, ám végül meg kellett elégednie az ötödik pozícióval, itt is intette le őt a kockás zászló. A tehetséges fiatal a SuperEnduro GP junior világbajnokságának Német Nagydíját végül abszolút negyedikként zárta, és mellette a remek rajtjainak köszönhetően még behúzta a Holeshot különdíjat is. Ráadásul 128 ponttal masszívan őrzi a harmadik helyezését a bajnokságban.
 
 
Sok pihenés nem áll majd rendelkezésére a remek motorosnak, hiszen két hét múlva már Romániában, ugyanebben a sorozatban, Kolozsváron kell helytállnia.
 
forrás: Liszka Roland
 

Zólyomi Andrea | 2024.01.02, 09:34:00 | Utolsó módosítás: 2024.01.02, 09:34:00

Cimkék:

Egy menedzser dolga ugyan más, mint a versenyzőé, ám amíg utóbbi 200-as tempóval száguld a pályán, addig előbbi hasonló tempóban tárgyal a támogatókkal, izgul a pilótájáért. Ha a kémia működik a két ember között, akkor abból nagy eredmények születhetnek. Ez a fajta kémia megvan Kelemen Krisztián a H-Moto Team tulajdonosa és Kovács Bálint között, így nem csoda, hogy évről évre egyre eredményesebb az együttműködék. A 22 éves motoros idén a világ egyik legerősebb bajnokságában, a német IDM-ben szerepelt a BMW gyári pilótájaként, valamint állandó versenyzőként állhatott rajthoz az Endurance-világbajnokság európai futamain. Nézzük miként értékeli a 2023-as szezont Kelemen Krisztián.
 
 
Miután számos lehetőség felmerült már 2022 végén Bálint idei versenyszezonjával kapcsolatban, mégis mi alapján döntött arról, hol és milyen csapattal álljon rajthoz 2023-ban?
Kelemen Krisztián: - Bálint 2023-as programjánál több szempontot is figyelembe vettünk a menedzsmenttel. Mi lenne a legideálisabb fejlődési lehetőség a számára, amivel a karrierje fejlődését tovább tudjuk segíteni. Ezért döntöttünk Rizmayer Gábor sportigazgatóval az IDM legjobb gyári BMW-s csapata mellett és fogadtuk el a szlovák Maco Racing Team ajánlatát az EWC-re.
 
 
Milyen célokat tűztek ki maguk elé az IDM-ben, miután gyári pilótaként a korábbi, sokszoros bajnokcsapatban húzhatta a gázt Bálint?
Kelemen Krisztián: - Az IDM-ben olyan célokat tűztünk ki Bálint számára, amik feszegetik a jelenlegi tudásának határait. Egy ilyen csapatnál sokkal komolyabb szerkezetbe kell beintegrálódni, felvenni a ritmust és dolgozni a sikerért. Az első évben a siker a folyamatos fejlődésben mérhető le. Ettől az évtől dolgozott Bálint fix telemetria mérnökkel, Fekete Bálint személyében, és ennek a munkakapcsolatnak is idő kellett mire összecsiszolódott. A szezon második felében már a tizedek faragásáról szólt. Valamint arról, hogy minél többet tudunk és tapasztalunk annál nehezebb az optimális beállítás megtalálása egy adott pályára. Nagyon sokat segített ebben a munkában, hogy a csapattársak adatait is tudtuk hasznosítani.
 
 
Mi az, ami mindebből megvalósult, illetve mi az, amiben még javulnia kell a versenyzőjének?
Kelemen Krisztián: - Bálint folyamatosan a határait feszegetve motorozott és ez az esésekben csúcsosodott ki, hisz ezek zöme a túlvállalásból adódott. A német bajnokságban induló pilóták és csapatok egy nagyon magas szintet képviselnek a világ motorsport élmezőnyéből, így kijelenthetem, hogy egy hatalmas dolgot vittünk véghez azzal, hogy ebben a mezőnyben a 8.-ik helyet sikerült megszerezni a Superbike kategóriában. Személy szerint én egy részsikernek örültem volna, de nem lehetek elégedetlen, mert Bálint abszolút megtalálta a helyét a csapatban, valamint a hangot a szerelőkkel és a mérnökével. Így az eredmények is jönni fognak, ha a következő évben is egy hasonló előrelépésre lesz képes, mert bizony, még fejlődnie kell. Viszont teljesen jó úton jár.
 
 
Az igazi próbatétel azonban az Endurance-világbajnokság volt idén, ráadásul ezúttal már nem beugró, hanem állandó versenyzőként…
Kelemen Krisztián: - Az idei EWC sorozatban az volt a cél, hogy fix helyet szerezzünk Bálintnak, lehetőleg egy minél jobb csapatban. Ehhez meg is kaptuk a Maco Racing csapatától a lehetőséget. Róluk tudni kell, hogy huszonöt éve vannak jelen a hosszútávú világbajnokságban. A Yamaha és a Dunlop támogatásával szerepelnek. Nagymúltú, rengeteg tapasztalattal rendelkező csapattulajdonos irányítja a csapatot, akit mindenki ismer és elismer a paddockban. Így pozitívan tekintettünk erre a szezonra, hisz nem kell a helyért küzdeni stresszelve, hanem mint biztos résztvevő „csak” készülni kellett a futamokra.
 
Pár szóban ismertesse, mi a fő különbség a sprint és az EWC futamok között.
Kelemen Krisztián: - Ez a szakág teljesen más, mint a sprint futamok. Itt nem csak az erő, a gyorsaság vagy a gumiabroncs számít, hanem az összhang a csapat és a versenyző között, valamint a megfelelő felkészítése a motornak. A fentiekből adódik, hogy a csapat mindenben jól teljesített, hisz ha baj volt, a lehető legrövidebb idő alatt megoldották és folytatódhatott a száguldás.
 
 
Melyek voltak az idei 24 órás vb-futamok legemlékezetesebb pillanatai? Már, ha sikerül kiemelni ilyet…
Kelemen Krisztián: - A legendás Le Mans-i futam egy hihetetlen hideg és esős hét volt. Hajnalban 3 fokban rótták a köröket a pilóták, a jó szereplés nekünk ekkor repült” el szó szerint, Enzo Boulom szenvedett balesetet és onnantól a célba érkezés, vagyis inkább a túlélés volt a cél. A spa-i futam nem kezdődött jó előjellel, hisz Bálint itt indult életében először rajtversenyzőként, de a motor nem indult be, és az első kört az utolsó helyen tudta megkezdeni. A folytatás is rélomba illően alakult, hisz hajnal két óra körül egy irgalmatlan nagyot esett. Használt gumikkal engedték ki, hogy időt nyerjünk, és lehet ez okozta a vesztét a jó helyezésnek, hisz elment a motor hátulja és szinte megsemmisült a motor. Nekem Bálint volt a fontos, és szerencsére mire bejutottam a medical centerbe, már minden rendben volt vele. Hihetetlen, mert szinte karcolások nélkül megúszta élete legnagyobb esését. A motort a csapat összerakta, csak a váz maradt ép meg a blokk, emberfeletti munkát végeztek a szerelők. A baleset után 4 óval már Bálint is újra a pályán körözött. Az utolsó futamon volt a legkevesebb hiba, így egy fantasztikus 6. helyet sikerült szerezni, amivel mindenki elégedett lehetett, mert ezt a viszontagságos szezont egy kimagasló eredménnyel fejelte meg a csapat és privátként a superbike kategóriába ennyire elöl végezni az nagyon ritka. Összegezve rengeteg tapasztalatot gyűjtött Bálint az idei EWC szezonban, és ami a leglényegesebb, újabb 3 futamot fejezett be. Ezekre lehet építeni a jövő évi szereplést.
 
De milyen szereplést? Hol folytatja Bálint?
Kelemen Krisztián: - Folyamatosan tárgyalunk a 2024-es évről, a cél a következő fejlődési lépcsőfok megmászása, de a két sorozatban jó lenne azonos márkával szerepelni. Beszereztünk egy BMW edzőmotort Bálintnak, így azért könnyebb lesz a versenyek közötti holtidőt áthidalni. Január végére meglesznek a szerződések, és a február eleji hagyományos sajtótájékoztatón jelentjük majd be a 2024-es terveinket. Nagyon köszönöm annak a rengeteg embernek, akik a munkájukkal segítik Bálintot, hisz nélkülük nem tartanánk itt. Boldog Új Évet Kívánok minden motoros barátunknak!
 
szöveg és  fotó: H-Moto Team

Zólyomi Andrea | 2023.12.15, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2023.12.15, 12:02:00

Cimkék:

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett. Az IDM egyik legjobb csapata, a BCC Alpha Van Zon BMW szerződtette le: a 22 éves motoros a gyári BMW nyergében a világ egyik legerősebb bajnokságának Superbike kategóriájában végül első évében a legjobb 10 között zárt összetettben. Hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát. Kovács Bálint szezonértékelésében elmondta, az idei esztendőt a tanulásnak szánta, és ehhez képest elégedett lehet az elért eredményeivel. A jövőjével kapcsolatban csak annyit árult el, jó irányban haladnak a tárgyalások.
 
 
Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?
Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.
 
Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?
Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb, belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.
 
 
Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?
Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt, vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.
 
 
Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál…
Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem tartalék vagy éppenséggel beugró pilóta voltam, hanem állandó versenyzője voltam a szlovák Maco Racingnek. Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani, jobb versenyzővé ltam.
 
 
Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől. Tudod ennek az okát?
Az EWC-ben nemcsak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy, a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.
 
 
Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?
Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni az ideieknél, akkor még több munkára lesz szükségem. Mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé.
 
 
szöveg és fotó: H-Moto Team

A #155-ös rajtszámmal induló Kovács Ferenc Richárd (10 éves) a Béta Motorsport Egyesület versenyzőjeként eredményesen abszolválta második szezonját az ifi 65 cc-s kategóriában

Zólyomi Andrea | 2023.12.13, 12:02:00 | Utolsó módosítás: 2023.12.13, 12:02:00

Cimkék:

Az ifjú versenyző a KTM-Husqvarna Centrum Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat ifi kategóriájának összetett 2. helyét szerezte meg 2023-ban. A mindössze csak tíz éves Ricsi 2022-ben teljesítette első teljes szezonját a 65 köbcentiméteres KTM-jével, amire egy elektromos modell után ült át. A tavalyi, ismerkedős szezonban egészen az év végi dobogó harmadik fokáig küzdötte magát. Idén pedig egy küzdelmes szezon után javított korábbi eredményén.
 
 
2023-ban a KTM-Husqvarna Centrum Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat a tervek szerint hat helyszínre látogatott volna el, azonban az időjárás közbeszólt, így a második fordulón nem indultak az ifjúsági kategória (50-es és 65-ös körcentiméteres) nevezői. Így öt forduló, tíz futamán kellett megmutatni az érdi sportolónak, hogy mire is képes...
 
 
A szezon első fordulóját Kiskunfélegyházán rendezték, ahol a kategóriájában az összetett második helyen végzett az első és a második futam alapján. A pannonhalmi versenyhétvégét a rossz időjárási körülmények miatt törölték az ifjúsági versenyzők naptárából. Veszprémvarsányban szintén elhozta az ezüstöt. A nyári szünet utáni, Tamásiban rendezett fordulót megnyerte! Piliscséven és Szankon másodikként intette le a kockás zászló az ifjú titánt. Így az egész szezon során kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott, amely az év végi összetett értékelésben az előkelő második helyet jelentette.
 
Kovács Ferenc Richárd ezen kívül négy év után újra részt vett egy motocross versenyen, ahol a népes mezőnyben 7. helyen végzett, a csapatok versenyében pedig harmadik helyezést szerezte meg a Virág Petrik, Kovács Ferenc Richárd, Vörös Ákos trió. Az endurocrosstól eltérő lebonyolítás miatt hozzá kellett edződnie az új kihívásokhoz és az ismeretlen pályához is. Ricsi a Fairplay-ről is tanúbizonyságot tett Tamásiban, amikor is a megszerzett előnyét áldozta fel azért, hogy segítsen egy elesett versenytársán.
 
 
Bár a 2023-es versenyszezonnak már vége, a munka természetesen folytatódik. Hamarosan lebonyolításra kerül a díjátadó ünnepség és javában folyik a téli felkészülés is. Ricsi a motorozás mellett a Kárpáti Farkasok jégkorongklubban is élsportol. 2024-ben Ricsi a tervek szerint több fronton is megméreti majd magát: az Endurocross Ob 65 cc-es kategóriája mellett a Superenduro Kupasorozat néhány futamán is szeretne részt venni.
 
 
Kovács Ferenc Richárd és családja ezúton is szeretne megköszönni minden segítséget és támogatást, valamint köszöni a felkészítést és versenyeztetést Vágó Norbertnek, illetve a versenyek lebonyolítását minden rendezőnek. Ricsi szülei örömmel fogadnak minden segítséget és támogatást, mivel a fejlődésnek mindig ára van. Ez a jövő évben egy 85 köbcentiméteres motor beszerzését jelenti, mert el szeretnék kezdeni a felkészülést a kategória váltásra...
 
Írta: Háfra Zsolt
Fotók: Miller Photostudio
/ 254 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.