A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. január 22., szombat
Motocross Hírek
/ 34 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.01.13, 13:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.13, 13:55:00

Cimkék:

Tisztelt Címzettek!
 
A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2022. február 27. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: online, Zoom értekezlet formájában
 
A részvétel a 2022-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A Zoom linket és az időtervet egy későbbi időpontban fogjuk kiküldeni.
 
Sportbaráti üdvözlettel
Hermann Henrik
elnök

Zólyomi Andrea | 2021.12.16, 10:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.16, 10:20:00

Cimkék:

A MAMS iroda 2021. december 22. és 2022. január 2. között zárva tart.

Mivel az év vége miatt sok ügyet kell lezárnunk, kérünk mindenkit, hogy a hátralévő ügyintézést még a mai és a holnapi napon tegye meg. Hétfőn és kedden csak a legszükségesebb esetben tartunk személyes ügyintézést.

 

Megragadnánk az alkalmat, hogy ezúton kívánjunk minden kedves tagszervezetünknek, versenyzőnknek és tisztségviselőnknek nagyon kellemes ünnepeket!

 

Zólyomi Andrea | 2021.12.07, 09:26:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.07, 09:26:00

Cimkék:

Hosszú szezont tudhat maga mögött a Laller Racing Dakar Team csapata, amely mára Magyarország egyik legnagyobb kétkerekű off-road sportegyesületévé vált. A 2021 az eddigi fennállásának legsikeresebb versenyéve volt a Horváth Lajos által vezetett váci csapatnak, így evidens volt, hogy a bajnokságok végeztével leülünk egyet beszélgetni „Lallerrel”.
 
 
Kérlek, értékeld az idei évet: hogy alakult, minek örültél nagyon, mit lehetett volna jobban csinálni?
Először is, nagyon boldog vagyok, hogy a borzasztó 2020-as, csonka szezon után idén visszakerült a hangsúly a versenyzésre. Egy szűk esztendő után végre újból teljes kalendáriumot futottunk, az előzmények ismeretében ez már így magában is egy nagyon komoly pozitívum. Az már csak hab a tortán, hogy az egyesületünk rövid fennállásának legerősebb évét zártuk, és mára mi lettünk itthon az egyik legnagyobb off-road team! Ez utóbbiak rendkívül boldoggá és motiválttá tesznek, mert azt gondolom, mindent kihoztunk a lehetőségeinkből. Számos nagynevű külföldi versenyen vettünk részt, 15 versenyzőnk van, három általunk képviselt szakágból kettőben mi adjuk az aktuális magyar bajnokot - van, ahol szakágon belül több kategóriában is -, és még a társadalmi szerepvállalásból is alaposan kivettük a részünket. Természetesen nem dőlünk hátra, mert mindig és mindenben lehet fejlődni. Ez a cél!
 
 
A csapat igazgatása és ügyes-bajos ügyei mellett te magad is folyamatosan versenyzel. Milyen plusz terheket ró ez rád?
Lényegében semmilyet, hiszen imádom csinálni! Évtizedek óta a motorozás teszi teljessé az életem, az pedig további energiákat szabadít fel bennem, hogy nem csupán egyéni sportolóként vagyok jelen, hanem már csapatszinten is beírtuk a nevünket a sportszakmába. Ez az egész nem csak egy életstílus, szenvedély, vagy éppen motiváció, az idők során kicsit az ember vallásává is válik a motorozás, második családjává a versenyzőtársak. Utóbbi talán mindennél fontosabb tényező, és nagyon örülök neki, hogy az elmúlt évek talán legjobb közössége formálódik a tereprali szakágban.
 
 
Milyen tervekkel vágsz, vágtok neki a következő esztendőnek?
Mindig szeretnék, szeretnénk tovább fejlődni egy kicsit. Vannak konkrét terveink, ezekről egyelőre még nem rántanám le a leplet, de annyit elárulhatok, hogy 2022-ben mégtöbb külföldi versenyen akarunk rajthoz állni. Ezek között lesznek az elmúlt esztendőkből már jól ismert, visszatérő futamok, és új helyszínek is. Ha minden az elgondolásaink szerint alakul, akkor a jövő évet egy spanyolországi edzőtáborral fogjuk indítani, ám azt még nem tudom megmondani, hogy pontosan milyen bajnokságokban, mekkora létszámmal indulunk. Ezek még szervezés alatt állnak.
 
Mint minden sportágban, az off-road motorversenyzésben is tapasztalható az utánpótlás hiánya. Mit mondanál egy fiatalnak, miért fogjon bele a terepraliba?
Azért, mert olyan életre szóló élményekkel, barátságokkal, tartással és szemlélettel vértez fel ez a közeg, amelyet soha, sehol, semmilyen más sporttól nem kapsz meg! Tudom, hogy rengeteg tini, serdülő, fiatalember lelkesedik, sőt rajong az off-road motorozásért, így én bizakodó vagyok a jövővel kapcsolatban. Számos szakágnak komoly kultusza van Magyarországon, és előbb-utóbb minden kitartó ifjú motoros elér arra a pontra, hogy már nem elégszik meg az erdei veretéssel, és szervezett körülmények között akarja tovább húzni a gázt. Ez utóbbit nem csupán javasolnám, de tisztelettel kérném is: krosszosok, endurósok, terepes srácok, ne lépjetek tiltott ösvényre, inkább CSATLAKOZZATOK a Laller Racing Dakar Teamhez!
 
 
Lassan már decembert írunk. Hogyan készülsz az ünnepekre, mit fogsz csinálni? Adj egy kis betekintést a civil szférádba!
Szívesen adnék, ha lenne olyan… (nevet) A sportegyesület, a saját versenyzésem, és a Laller Car Service napi ügymenete mellett elég nehéz a klasszikus karácsonyi készülődés, valószínűleg a szenteste előtti utolsó pillanatokig az aknában állok, vagy az irodában ülök majd. Maga az ünnep természetesen szent és sérthetetlen lesz, amelyet a párommal és a szűk családi körrel fogok eltölteni. Igyekszem rápihenni a hosszú és eredményes évre, és igazából ugyanazokat fogom csinálni majd, amit ti is: jókat eszek, beszélgetek, és egy-egy pohár ital is belefér… (kacsint)
 
forrás: Laller Racing

Zólyomi Andrea | 2021.11.18, 09:52:00 | Utolsó módosítás: 2021.11.18, 09:52:00

Cimkék:

Máté Sándor szövetségünk egykori versenyzője gyorsasági és motocross szakágban egyaránt legenda volt. A kiváló sportoló 2021. november 7-én elhunyt. A tizennyolcszoros magyar és az európai versenypályákon is elismerést szerzett bajnoktól 2021. november 25-én, 10 óra 40 perckor búcsúzunk a Rákoskeresztúri Köztemetőben.
 
 
Máté Sándor szinte gyerekként lett szerelmese a motorozásnak: édesapja oldalkocsis motorkerékpárján édesanyja ölében ülve élvezte az utazás minden percét. Tizenéves korától már el nem mulasztott egyetlen motoros edzést, versenyt sem. Szabó László (Kuksi), az akkori bajnokok bajnoka figyelt fel tehetségére. 19 éves korától 20 esztendőn át nem volt verseny nélküle, eleinte gyorsasági futamokban indult, majd átváltott a motocrossra. A rajongásig szeretett sport valódi szerelmet is hozott az életébe. Első felesége Millin Irénke, akivel 63 évig élt boldog házasságban, szintén motorozott, az ötvenes években gyakran nyert gyorsasági futamokon. 
 
 
Miután a versenysportot abbahagyta sem tudott elszakadni a motorozástól. Az utánpótlás nevelésében jeleskedett edzőként.

Legkedvesebb tanítványai közé tartozott többek között Lécz Gergely, Lengyel Géza, Balog Zoltán. Gergő szinte gyerekként került Sanyi Bácsi kezei alá, és jutott el az Európa Kupáig.

 
 
Sportolói éveiben gépén és mezén mindig a 7-es számot viselte, a Sors talán azért döntött úgy hogy 7-én fejezi be földi pályafutását. Reméljük, hogy egy égi versenypályán várja egy csoda motocross gép.
 
forrás: Borbás Katalin

Zólyomi Andrea | 2021.11.05, 10:50:00 | Utolsó módosítás: 2021.11.05, 10:51:00

Cimkék:

Az EnduroCrossban szerzett bajnoki címe után az elmúlt hétvégén sem pihent meg Liszka Roland. A Laller Racing Dakar Team fiatal tehetsége motocross csapatversenyén állt rajthoz harmadmagával, és szerzett remek dobogót.
 
 
Roland Tádics Dániel és Kruss Károly társaságában indult harcba Pannohalmán, és a rögtönzött team a Laller Racing pilótájának vezetésével harmadik helyen zárta a MAMS Motocross Csapatversenyét:
 
 
„A vasárnapot szabadedzéssel és időmérővel kezdtük, majd jöhetett a kvalifikációs futam. Utóbbin a csapatból egy embernek kellett mennie, és rám esett a csapat választása. Ez elég jól sikerült, hiszen második lettem, így másodikként választhattunk rajthelyet magunknak. Minden csapat A, B, C versenyzője kettőt ment, az A+B futam, A+C, B+C verseny valamelyikén. Az én futamaim jól alakultak, hiszen kétszer is második lettem. Úgy gondolom, határozottan jó volt a tempóm, pláne annak fényében, hogy versenykörülmények között most ültem először 250 cc-s motoron. A héten egy rövid pihenő következik, aztán jöhet az enduro bajnokság utolsó versenye, ahol a cél a bajnoki cím!” - nyilatkozott motiváltan az ismét erős teljesítményt villantó Liszka Roland.
/ 34 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.