A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2024. április 19., péntek
Motocross Hírek
/ 42 oldal

Zólyomi Andrea | 2023.07.27, 22:42:00 | Utolsó módosítás: 2023.07.27, 22:42:00

Cimkék:

 

Ezúttal az Ingatlanpáholy Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság MX65-ös kategóriáját fölényesen vezető, valamint a romániai junior világbajnokságon döntőbe kerülő Horváth Gergővel ismerkedünk meg!
 
 
Gergő 11. helyen kvalifikálta magát a világbajnokság döntőjébe
 
 
Mikor és miért kezdtél el motorozni?
Ötödik születésnapomra kaptam egy Yamaha PW 50-et és akkor kezdtem el motorozni. Régen apukám is motorozott.

 

Mit szeretsz legjobban a motocross sportban?
Elképesztően izgalmas és adrenalinnal teli sport, a levegőben repülni az ugratókon ugratni a hullámsoron végig száguldani nincs két egyforma kör ez igazi kihívás.
 
Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Minden eredményemre nagyon büszke vagyok a három magyar bajnoki címemre de arra is hogy ott lehettem a tavalyi EB döntőn Lokben és idén a romániai világbajnokságon.
 
Van-e olyan példaképed aki igazán motivál, ha igen akkor ki és miért Ő?
Liam Everts a példaképem a letisztult, laza stílusa miatt.
 
Első alkalommal versenyeztél a TCS Cross parkban vagy pedig voltál már ott korábban is?
Első alkalommal versenyeztem a TCS Racing Parkban Romániában. Nagyon jó pálya tele kihívásokkal több vonalvezetéssel sok hármas ugróval, mély nyomokkal,mindenképp egy nehezebb pálya volt mint amelyeken itthon edzünk.
 
Gergő az egyik legszebb stílusban motorozó MX65-ös versenyző
 
 
Hogyan élted meg belülről a világbajnokságot, milyen érzés volt a világ minden tájáról érkező versenyzők ellen megméretni magad?
Nagyon izgalmas volt a verseny. Sikerült jó helyen kvalifikálni magam a vasárnapi döntőbe, amit nagyon vártam bár izgultam is. Itt már nagyon szoros mezőny,van hogy 1 mp-en belül tizen is vannak nem lehet hibázni, és egy jó rajt is szükséges a jó szerepléshez.
Számodra mi volt a legnagyobb tanulsága a világbajnoki szereplésnek?
A legnagyobb tanulság számomra az volt hogy nem elég fizikálisan jól felkészülni mentálisan is nagyon ott kell lenni és nem szabad egy esés után szétesni higgadtnak kell maradni. Van még hova fejlődni.
Milyen távlati céljaid vannak a sportban, hol szeretnéd látni magad 5 év múlva?
Távlati céljaim közt szerepel mivel jövő évtől kategóriát váltok 85 cm³-es kategóriában fogok indulni hogy pár éven belül az EB-n is a VB-n is jó helyen szerepeljek és nem utolsósorban az iskolában is szeretnék jól helytállni.
 
Mint minden sportban, a sikerhez itt is elengedhetetlenek a támogatók. Neked kik segítik a pályafutásodat?
Az én karrieremben is fontos szerepet játszanak a támogatók akiknek ez úton is szeretnék köszönetet mondani:
       Ifj Kerner László edző (Krnr motorsport akadémia)
       Team Corona Racing
       Fuky-csoki Őrült tehén
       Silkoline motorolajok
       Gery’s dream Kft
       Vrg fólia
       Halasi József
       Vörös Attila
       Kálmán Balázs
       Serdült József
 
Gergő vitathatlanul az egyik legszebb stílusban motorozó MX65-ös versenyző volt a világbajnokságon és meggyőződésünk hogy a magyar motocross egyik nagy reménysége! Ez úton is sikerekben gazdag, balesetmentes pályafutást kívánunk!
 
Külön köszönet Kovács Lászlónak a Fuky-Csoki tulajdonosának aki közel 5 éve fő támogatója Gergőnek.
 

Zólyomi Andrea | 2023.06.14, 16:19:00 | Utolsó módosítás: 2023.06.14, 16:19:00

Cimkék:

Mély fájdalommal tudatjuk, hogy súlyos balesete után ma elhunyt Szvoboda Bence motorversenyző.

 

A 31 éves kaposvári motocross versenyző 9 évesen kezdte versenyzői karrierjét, már a második teljes szezonjában korosztályos bajnok volt Magyarországon.  Pályafutásának több mint 20 éve alatt összesen tíz alkalommal nyerte el a magyar bajnoki címet, ezenkívül Csehországban kétszer (első magyarként), Ausztriában pedig egy alkalommal nyerte meg a bajnokságot.
 
2018-ban a világ egyik legszínvonalasabb motocross sorozatában, az ADAC MX Mastersben megnyerte a Möggersben rendezett fordulót, amit élete legfontosabb győzelmének tartott.
 
Ezenkívül a dobogó harmadik fokára állhatott a 2014-es Európa-bajnokság olaszországi futamán, valamint világbajnoki pontokat is szerzett a 2011-es MXGP olasz nagydíján.
 
2019-ben a Magyar Motorsport Szövetség elnökség Szvoboda Bencét választotta meg a MAMS Év Férfi Sportolójának, a csapatbajnoki cím elhódítása mellett abban az évben nyerte meg tizedik magyar bajnoki címét és gyűjtötte be a cseh bajnokság MX1-es bajnoki titulusát, amelyért nagyon alaposan megküzdött.
 
A motorsportban eltöltött két évtized során számtalanszor bizonyította, hogy Európa legjobbjai közé tartozik. Szorgalma, fegyelmezettsége és alázata révén kitűnő példaképe volt az utánpótlásnak.
 
Halálával súlyos veszteség érte a magyar és nemzetközi motocross szakágat.
 
A Magyar Motorsport Szövetség mélyen együtt érez Bence családjával, hozzátartozóival és csapatával.
 
A MAMS motocross szakági tanácsa Bence iránti tisztelete és elismerése jeléül visszavonultatja az 521-es rajtszámot.
 
Nyugodj békében, Bence! Emlékedet örökre megőrizzük.
 
fotó: HTS Team, Facebook oldala

Zólyomi Andrea | 2023.06.09, 10:31:00 | Utolsó módosítás: 2023.06.09, 10:31:00

Cimkék:

A Classic Motocross népszerűségének növekedése miatt megnövekedtek az utóbbi időben a szabályzatokkal, licencjogosultságokkal, valamint a szakági fórumokon közölt információkkal kapcsolatos félreértések.
Ennek további elkerülése érdekében a Classic Motocross Országos Bajnoki és Kupasorozatok elnevezését azonnali hatállyal módosítjuk, hogy azok transzparensen mutassák, hogy a Classic Motocross sorozatokat a Magyar Motorsport Szövetség Old Timer szakága működteti.
 
A pontosítás kizárólag adminisztrációs jellegű, a sportszakmai tartalmat semmilyen szempontból nem érinti. Érintett dokumentumok: alapkiírások, old timer classic motocross sportszabályzat, versenynaptár.
 
Az Old Timer szakág szabályzatai, licencjogosultságai eltérnek más szakágakétól, így kérjük, hogy mindenki akinek nevezési/indulási szándéka van a Magyarország Nyílt Nemzeti Old Timer Szakág AUNER MOTORSPORT Classic MotoCross Bajnokság és Kupa fordulókon, az előre tájékozódjon a feltételekről a https://mams.hu/old-timer/alapkiirasok weboldalon.

Motoros iskolát támogat a Yamaha Motor Hungary

Zólyomi Andrea | 2023.05.18, 11:39:00 | Utolsó módosítás: 2023.05.18, 12:58:00

Cimkék:

A Yamaha és a CL4 Offroad Motoros Iskola együttműködésével új szintre léphet a hazai motokrossz- és enduroképzés.

 

A Czúni családot alighanem mindenki ismeri motoros körökben, az elmúlt fél évszázadban ugyanis rendre ott állt a krosszversenyek dobogóinak csúcsán idősebb, majd ifjabb Czúni László. Apa és fia nemcsak kimagasló tehetségével vívta ki a bukósisakos közönség tiszteletét, sportág iránti elkötelezettségük szintén egyedülállónak mondható. Erről tanúskodik, hogy ifj. Czúni László már 2010-ben az új generáció nevelésére tette fel életét: megalapította a Czúni MX Schoolt, ami 2018 óta CL4 Offroad Motoros Iskola néven várja a nebulókat.
 
 Gyerekek és felnőttek, lányok és fiúk egyaránt jelentkezhetnek a képzésre, a személyre szabott edzéstervek gyors és biztonságos fejlődést garantálnak
 
 
A mögöttünk álló 13 évben rengetegen fejlesztették sikerrel tudásukat a Czúni-féle intézményben, nem csoda, hogy a Yamaha munkatársai is felfigyeltek a kiskunlacházi sulira. – A kezdőknek, a haladóknak és a profiknak kidolgozott képzések egyaránt a legmagasabb színvonalon állnak, így nem volt kérdéses, hogy a Yamaha ideális együttműködő partnerre találhat a CL4 Offroad Motoros Iskolában – mondta el Pusztai Gábor, a Yamaha Motor Hungary értékesítési és marketingvezetője. – Legfőbb törekvésünk, hogy a motorosok biztonságosan és élvezetesen róhassák az utakat, illetve a versenypályákat, s ehhez nem elég egy jó gép, a megfelelő tudásszint elérése ugyancsak alapvető fontosságú. E filozófia határozza meg a közös munkát is, melynek lényege, hogy a Yamaha kiváló minőségű, könnyen kezelhető, strapabíró motorokkal, a CL4 Offroad Motoros Iskola pedig elsőrangú képzéssel és környezettel várja a tanulni igyekvő pilótákat – fűzte hozzá.
 

Nem csak tartósak és megbízhatóak, a szabályozható teljesítménynek köszönhetően biztonságosak is a Yamaha legendás tanulómotorjai
 
 
Az oktatás helyszínéül szolgáló kiskunlacházi pálya immáron 63 éves történelemmel büszkélkedhet. Kedvező adottságainak, remekül eltalált nyomvonalának, trükkös akadályainak és homokos-agyagos talajának köszönhetően rendkívül népszerű, megannyi hazai és nemzetközi versenysorozat futamainak adott otthont 1960 óta. Az üzemeltetésért felelős Kiskunlacházi Községi Motoros Klubot szintén Czúni László irányítja, így teljes harmóniában zajlanak a tréningek és a viadalok, a diákoknak pedig lehetősége nyílik testközelből látni a profikat, sőt egy idő után magukat is kipróbálhatják élesben.
 
A motorok és az oktatók is elsőrangúak, így versenyzői álmokat dédelgető fiatalok is bátran jelentkezhetnek a CL4 Offroad Motoros Iskolába
 
– Ruházatot, védőfelszerelést és motorkerékpárt egyaránt biztosítunk az iskola diákjainak, de saját eszközeiket is használhatják, amennyiben megfelelnek a műszaki és biztonsági követelményeknek – osztotta meg gondolatait Czúni László, kiemelve, hogy nemtől, kortól és gyakorlottságtól függetlenül bárki részt vehet a tanórákon. – Gépparkunk Yamaha PW50, valamint Yamaha YZ65, YZ85 és YZ125 modellekből áll össze, ezek egy részét a Yamaha hazai forgalmazója ajánlotta fel, hogy a lehető leginkább elősegítse a magyarországi motorosok fejlődését. A márka hozzáállása egyértelműen példaértékű, de ez nem meglepő, hiszen az MXGP-től kezdve, a Dakaron át, egészen az enduró-világbajnokságig minden géposztályban taroltak már gépeik – mutatott rá az iskolavezető.
 
A krosszpályán és a mellette kialakított gyakorlórészen szerezhetnek rutint az iskola diákjai. A Yamaha igyekszik mindenben támogatni a magyarországi motorosokat
 
 
Hogy a tanfolyamok minél hatékonyabbak legyenek, a növendékeket – felkészültségüknek, illetve rutinjuknak megfelelően – csoportokra osztják, és szintjük igazodó képzést kapnak, sőt az oktatók személyesen is foglalkoznak velük. Olyan is jelentkezhet, aki még soha nem ült motoron, és természetesen azoknak is tudnak újat mondani, akik tapasztalt krosszosok vagy endurósok. A képzések ára is kifejezetten kedvező, további információt a www.yamaha-motor.eu és a www.cl4.hu honlapon kaphatnak az érdeklődők.
 

 

 

 
Yamaha – élen az ifjúsági és gyerekmotorok gyártásában
 
A Yamaha Motor Company évtizedek óta kínál fejlett, elnyűhetetlen tanulómotorokat, melyekkel lányok és fiúk egyaránt biztonságosan, mosollyal arcukon sajátíthatják el a motorozás mesterfogásait. Az automatikus váltóval és teljesítményszabályozóval felszerelt, 10”-os kerekeken gördülő PW50 valódi legenda, amatőr és profi pilóták sokasága cseperedett fel nyergében, s ma is az ifjú vásárlók egyik favoritja. Legalább ennyire kedveltek a TT-R50, TT-R110, illetve TT-R125 néven forgalmazott, gyors, takarékos és masszív miniendurók, no meg az YZ modellcsalád 65, 85 és 125 köbcentis tagjai, melyekkel a krosszpályák világába kóstolhatnak bele a fiatalok. Bármely irányba is indul útnak az új nemzedék, bizony érdemes fokozatosan haladnia. Aki megtanul a kis gépekkel motorozni, később extrém körülmények között is sokkal ügyesebben és biztonságosabban gyűrheti majd kilométereket, a befektetés tehát kétséget kizáróan megtérül.
 

forrás: Yamaha Motor Hungary

Zólyomi Andrea | 2023.05.10, 13:17:00 | Utolsó módosítás: 2023.05.11, 09:09:00

Cimkék:

Nemzetközi szintű bajnoki forduló, nyárias melegben, óriási érdeklődés mellett. Így lehetne jellemezni, a CL4 Elite Motocross magyar bajnokság, múlt heti fordulóját, melyet a legendás motocross versenyzőről, Czúni Lászlóról elnevezett pályán, Kiskunlacházán rendeztek meg. A piliscsévi, márciusi forduló után, a versenyzők által szintén nagyon kedvelt pályán folytatódott a megmérettetés, ahol rekordszámú versenyző állt rajthoz, a több ezres közönség előtt.
 
 
Ahogy ifj. Czúni László, a CL4 Offroad Motoros Iskola vezetője és a verseny főszervezője elmondta, óriási munkát tett bele mindenki a háttérben ahhoz, hogy ez a nap így sikerüljön. ,,A Kiskunlacházi Községi Motoros Klub és motoros közösségünk összefogásának köszönhető, hogy a pályát és az ugratókat sikerült úgy megcsinálni, ahogy szerettük volna. Nagyon örülünk, hogy ilyen sok család döntött amellett, hogy a május elsejét megelőző vasárnapot a mi eseményünkön tölti. Köszönöm mindenkinek, és bízom benne, hogy még nagyon sok ilyen szintű versenyen köszönthetjük a közönséget!”
 
 
A futamok előtt, Dr. Répás József Kiskunlacháza Polgármestere nyitotta meg ünnepélyesen az eseményt, valamint Zelei Márk a MAMS Motocross szakág vezetője és ifj. Czúni László a kiskunlacházi szakosztály elnöke is köszöntötte a közönséget és a futamokon indulókat.
 
 
Nyolc országból érkeztek a versenyzők, akik MX50, MX65, MX85, valamint MX Women Open, Senior és persze az ELITE MX1, MX2 kategóriákban indultak.
A szabadedzések és az időmérők után a tűző napsütésben egymást követték a futamok, aminek végeredményeként, az Elite MX Open kategóriában hármas magyar siker született.
 
MX1kategóriában az első helyet Hugyecz Erik, a második helyet Szvoboda Bence, míg a harmadik helyet Técsi László Márk szerezte meg.
Az Elite MX2 verseny győztese Pergel Bence, a második helyezett ÖRDÖG Zoltán és a harmadik helyezett JAKA Peklaj lett.
A hölgyek között, a Women MX Open kategóriában ezúttal is mindenkit maga mögé kényszerítve győzött az esztergomi Gál Lili a MAMI Team Fehér versenyzője, második helyen COJANU Aida jun., harmadik helyen BANCILA Stefania, Romániából érkezett versenyzők értek célba.
 
 
A Senior A kategóriában első helyen GRILLMAYER Gábor a MotomaX Motorsport Klub Egyesület versenyzője ért célba, a második helyet HOMOLA David, a harmadik helyet pedig COJANU Ionut sen. szerezte meg.
 
A Senior B kategóriában ismét hármas magyar siker született! Első helyezett VARGA Imre, második helyezett HAJNER Balázs, míg harmadik helyezett KOVÁCS Zsolt lett.
A Senior Veterán kategória első helyén KOSZTOLÁNYI Dezső, a második helyén VARSÁNYI Ottó, a harmadik helyén pedig WIMMER Hans-Peter végzett.
 
A gyerekek is óriási lelkesedéssel indultak a kiskunlacházi pályára.
MX50 MINI kategóriában egy bolgár, PRISADOV Radostin, egy szlovák FILIP Krajco és egy magyar versenyző ELEK Benjámin állhatott a dobogóra.
MX50 MAXI kategóriában, MAČEK Matic jun. szlovén és CSICS Zoltán, SZÉP Sebestyén magyar versenyzők voltak a legjobbak.
MX65 kategóriában HORVÁTH Gergő ért be elsőként, a második helyen JANCI Peter, Őt pedig a harmadik helyen BAJÁK Márk követte.
MX85 kategóriában is a HTS Team egyik versenyzője, Katona Áron ért be elsőként, majd a román DUMITRU Sami Alexandru jun. másodikként és PAPP Kornél Oszkár érkezett a célba harmadikként.
Elite MX Open és Senior B kategóriában hármas magyar győzelem született! Ezen kívül mindegyik kategóriában volt magyar versenyző, aki a dobogóra állhatott!
 
Az legnagyobb kupát 7 kategóriában magyar versenyző vitte haza a kiskunlacházi bajnoki fordulón!
 
 
 
A bajnokság folytatódik, a következő állomás június 11-én Tápióbicskén lesz, ahol a CL4 Offroad Motoros Iskola ismét várja az utánpótlást, a gyerekeket, akik a verseny ideje alatt kipróbálhatják a motorozást.
 
További információkat és részletes eredményeket itt találhattok:
·         https://chronomoto.hu/images/stories/pdf/pdf/20230430_mx_kiskunlachaza/sen_total.pdf
·         www.cl4.hu
 
fotó: Hatvanger Zoltán
/ 42 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.