A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. december 08., szerda
Hírek
/ 201 oldal

Zólyomi Andrea | 2021.12.07, 12:29:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.07, 12:29:00

Cimkék:

A 2021. december 3-án megjelent 674/2021. (XII.3.) Kormányrendeletben foglaltak alapján a veszélyhelyzet idején lejáró sportorvosi engedélyek a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig továbbra is érvényesek lesznek.
 
Fontos, hogy az OSEI javasolja, hogy a sportorvosi vizsgálaton lehetőség szerint mindenképpen vegyenek részt, hiszen a soron következő sportorvosi vizsgálat hiányában a lehetséges egészségkárosító kockázatokat nem tudják kiszűrni. A sportorvosi vizsgálatok tehát a megszokott rendben, előjegyzés szerint folynak.

Zólyomi Andrea | 2021.12.07, 09:26:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.07, 09:26:00

Cimkék:

Hosszú szezont tudhat maga mögött a Laller Racing Dakar Team csapata, amely mára Magyarország egyik legnagyobb kétkerekű off-road sportegyesületévé vált. A 2021 az eddigi fennállásának legsikeresebb versenyéve volt a Horváth Lajos által vezetett váci csapatnak, így evidens volt, hogy a bajnokságok végeztével leülünk egyet beszélgetni „Lallerrel”.
 
 
Kérlek, értékeld az idei évet: hogy alakult, minek örültél nagyon, mit lehetett volna jobban csinálni?
Először is, nagyon boldog vagyok, hogy a borzasztó 2020-as, csonka szezon után idén visszakerült a hangsúly a versenyzésre. Egy szűk esztendő után végre újból teljes kalendáriumot futottunk, az előzmények ismeretében ez már így magában is egy nagyon komoly pozitívum. Az már csak hab a tortán, hogy az egyesületünk rövid fennállásának legerősebb évét zártuk, és mára mi lettünk itthon az egyik legnagyobb off-road team! Ez utóbbiak rendkívül boldoggá és motiválttá tesznek, mert azt gondolom, mindent kihoztunk a lehetőségeinkből. Számos nagynevű külföldi versenyen vettünk részt, 15 versenyzőnk van, három általunk képviselt szakágból kettőben mi adjuk az aktuális magyar bajnokot - van, ahol szakágon belül több kategóriában is -, és még a társadalmi szerepvállalásból is alaposan kivettük a részünket. Természetesen nem dőlünk hátra, mert mindig és mindenben lehet fejlődni. Ez a cél!
 
 
A csapat igazgatása és ügyes-bajos ügyei mellett te magad is folyamatosan versenyzel. Milyen plusz terheket ró ez rád?
Lényegében semmilyet, hiszen imádom csinálni! Évtizedek óta a motorozás teszi teljessé az életem, az pedig további energiákat szabadít fel bennem, hogy nem csupán egyéni sportolóként vagyok jelen, hanem már csapatszinten is beírtuk a nevünket a sportszakmába. Ez az egész nem csak egy életstílus, szenvedély, vagy éppen motiváció, az idők során kicsit az ember vallásává is válik a motorozás, második családjává a versenyzőtársak. Utóbbi talán mindennél fontosabb tényező, és nagyon örülök neki, hogy az elmúlt évek talán legjobb közössége formálódik a tereprali szakágban.
 
 
Milyen tervekkel vágsz, vágtok neki a következő esztendőnek?
Mindig szeretnék, szeretnénk tovább fejlődni egy kicsit. Vannak konkrét terveink, ezekről egyelőre még nem rántanám le a leplet, de annyit elárulhatok, hogy 2022-ben mégtöbb külföldi versenyen akarunk rajthoz állni. Ezek között lesznek az elmúlt esztendőkből már jól ismert, visszatérő futamok, és új helyszínek is. Ha minden az elgondolásaink szerint alakul, akkor a jövő évet egy spanyolországi edzőtáborral fogjuk indítani, ám azt még nem tudom megmondani, hogy pontosan milyen bajnokságokban, mekkora létszámmal indulunk. Ezek még szervezés alatt állnak.
 
Mint minden sportágban, az off-road motorversenyzésben is tapasztalható az utánpótlás hiánya. Mit mondanál egy fiatalnak, miért fogjon bele a terepraliba?
Azért, mert olyan életre szóló élményekkel, barátságokkal, tartással és szemlélettel vértez fel ez a közeg, amelyet soha, sehol, semmilyen más sporttól nem kapsz meg! Tudom, hogy rengeteg tini, serdülő, fiatalember lelkesedik, sőt rajong az off-road motorozásért, így én bizakodó vagyok a jövővel kapcsolatban. Számos szakágnak komoly kultusza van Magyarországon, és előbb-utóbb minden kitartó ifjú motoros elér arra a pontra, hogy már nem elégszik meg az erdei veretéssel, és szervezett körülmények között akarja tovább húzni a gázt. Ez utóbbit nem csupán javasolnám, de tisztelettel kérném is: krosszosok, endurósok, terepes srácok, ne lépjetek tiltott ösvényre, inkább CSATLAKOZZATOK a Laller Racing Dakar Teamhez!
 
 
Lassan már decembert írunk. Hogyan készülsz az ünnepekre, mit fogsz csinálni? Adj egy kis betekintést a civil szférádba!
Szívesen adnék, ha lenne olyan… (nevet) A sportegyesület, a saját versenyzésem, és a Laller Car Service napi ügymenete mellett elég nehéz a klasszikus karácsonyi készülődés, valószínűleg a szenteste előtti utolsó pillanatokig az aknában állok, vagy az irodában ülök majd. Maga az ünnep természetesen szent és sérthetetlen lesz, amelyet a párommal és a szűk családi körrel fogok eltölteni. Igyekszem rápihenni a hosszú és eredményes évre, és igazából ugyanazokat fogom csinálni majd, amit ti is: jókat eszek, beszélgetek, és egy-egy pohár ital is belefér… (kacsint)
 
forrás: Laller Racing

A Magyar Motorsport Szövetség gyorsasági szakága hagyományt teremtene az általa szervezett 2021. évi díjátadó gálából, ahol nemcsak a hazai bajnok-ságban szereplő legjobbakat, hanem a külföldön versenyzők teljesítményét is elismerté

Zólyomi Andrea | 2021.12.06, 09:22:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.06, 09:22:00

Cimkék:

Komoly elismerésben részesült a H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint, aki az idei évben súlyos sérülést szenvedett és így nem tudta azt befejezni. A fiatal tehetség ennek ellenére az év végi díjátadón megkapta először a magánkezdeményezésből létrehozott Király Kupát, melyet az a magyar motorversenyző őrizhet egy évig, aki az adott évben a legtöbbet tette azért, hogy a magyar motorsport minél jobb hírnévnek örvendjen.

 

 
Kovács Bálintnak egy darabig úgy tűnt, hogy a 2021-es idény lesz pályafutása eddigi legjobb éve. Egyrészt ragyogó teljesítményt nyújtva teljesítette a legendás Le Mans-i 24 órás endurance vb-futamát, illetve a sérüléséig jó esélye volt arra, hogy idén elnyerje a bajnoki címet a Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) Open 1000 kategóriájában. Sajnos a H-Moto Team versenyzője előbb kéz-, és lábtörést szenvedett egy bukás következtében, majd meg kellett műteni a vállát. Szerencsére már teljes értékű munkát végez, és tökéletesen felkészülten megy neki a 2022-es idénynek.
 
 
Ám Bálint így sem maradt trófea nélkül. Ahogy a H-Moto Team tehetsége, úgy a hazai motorsport krémje is hivatalos volt a Magyar Motorsport Szövetség gyorsasági szakágának díjátadó gálájára. Minden korosztály, valamennyi kategória legjobbjai ott voltak az ünnepségen, ahol a megérdemelt díjak és trófeák átadásán kívül a sportág legjobbjai közösen eleveníthették fel a 2021-es szezon legszebb, legemlékezetesebb pillanatait. A szakág szeretne ebből a gálából hagyományt teremteni, és a szervezők azokról sem feledkezett meg, akik külföldön öregbítették teljesítményükkel a magyar motorsport hírnevét.
 
 
Ezekből a különdíjakból kiemelkedik egy magánkezdeményezésből létrehozott Király Kupa, melyet minden év végén annak adnak át, aki az adott esztendőben a legtöbbet tette, hogy a magyar motorsport minél szélesebb körben ismert legyen. A vándorserleget első alkalommal Kovács Bálint őrizheti egy esztendőn keresztül, mégpedig a Le Mans-ban, illetve a Spanyol Superbike Bajnokságban nyújtott teljesítményéért.
 
 
„Fantasztikus érzés, hogy én kaptam meg ezt az elismerést, a versenyeken felmutatott teljesítményemért, a magyar motorsport hírnevének nemzetközi öregbítéséért. Szeretném megköszönni a csapatomnak, hogy mindezt megkaphattam, nélkülük ez nem ment volna. Számomra nagy büszkeség, hogy komoly nemzetközi versenyeken a hazámat képviselhetem, és minden alkalommal, amikor kifutok a pályára, a csapatért, a családomért, és az országomért is húzom a gázt. Alig várom már a jövő évet, és hiszem, hogy még jobb teljesítményre leszek képes, mint 2021-ben” – jelentette ki Kovács Bálint.
 
 
fotó: H-Moto Team

Az Enduro Team Hungary versenyzői új megmérettetésre készülnek, februárban Budapestre is visszatér a SuperEnduro GP mezőnye

Zólyomi Andrea | 2021.12.03, 09:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.03, 09:20:00

Cimkék:

A sporttörténeti sikereket hozó EnduroGP-szezon után az Enduro Team Hungary versenyzői a hétvégén már a stadionokban, rövidebb futamokkal lebonyolított SuperEnduro GP-sorozatban állnak rajthoz. Az Open 4S-világkupa 2. helyezettje, Zsigovits Norbert a Junior kategóriában indul, Szőke Márk az Európa-kupa mezőnyében szeretne bizonyítani a budapesti fordulót is tartalmazó bajnokságban.

 

 

 

Zsigovits Norbert és Szőke Márk állandó részvételével indul a SuperEnduro GP-sorozat következő szezonja, amely során az Enduro Team Hungary versenyzői a lengyelországi Łódź után Budapesten és két forduló erejéig a németországi Riesában lépnek pályára. Az Enduro GP-szezon során világkupa-futamokat nyerő és az összetett 2. helyét elérő Zsigovits Norbert kategóriát vált, a csákánydoroszlói versenyző a Junior kategória mezőnyéhez csatlakozik egy kétütemű KTM EXC 300-as motorral.
Csapattársa, a világkupában két 2. helyet szerző Szőke Márk továbbra is egy kétütemű Sherco SE 300 Racing nyergében az Európa-kupa futamain áll rajthoz. Zsigovits Norbert legutóbb ebben a kategóriában győzött az egyik döntőfutamon a rendkívül sikeresen megrendezett hazai SuperEnduro GP alkalmával, 8000 fős helyszíni közönség előtt.
 
 
 

 

A klasszikus enduróhoz képest másfajta megpróbáltatás

A klasszikus enduro-versenyekhez képest a SuperEnduro GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A sportág lényegében az enduro, a motocross és a trial versenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik.
 
Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motocross-elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak trialos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is, amelyekre a versenyzőknek fel kell ugratni.
 
A pilóták három kategóriában mérhetik össze erejüket: a Prestige-ben olyan világsztárok versenyeznek, mint Cody Webb, Colton Haaker, Jonny Walker, a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros világbajnok Taddy Bazusiak és a sportág első világbajnoka, David Knight. A csúcskategória a lengyel és a magyar forduló között Izraelben is pályára lép.
 
A Junior kategóriában szintén nagy küzdelem várható, itt szerepel Zsigovits Norbert is, aki korábban már szerencsét próbált ebben a mezőnyben, legutóbb viszont az Európa-kupában indult, ahol idén Szőke Márk képviseli az Enduro Team Hungary csapatát. Ezek mellett betétfutamokat is tartanak, külön versenyszámot írnak ki gyerekek részére is.
 
 
„A négyütemű motor helyett kétüteműre ülök, régebben is mindig ezzel versenyeztem a SuperEndurón, mert könnyebb maga a motor és kezesebb az irányíthatósága. Korábban indultam már a Junior kategóriában, de legutóbb a kevés edzéslehetőség miatt az Európa-kupában versenyeztem, és most kíváncsi vagyok, hogy mire leszek képes a Juniorban. A SuperEnduro nekem jobban tetszik, sokkal izgalmasabb és technikásabb egy sima enduro-versenynél. Tömörebben megvan minden, ami egy hosszabb versenyen is megtalálható, csak ott nem ilyen intenzitással. A test-test elleni küzdelem annyira nem kedvező a számomra, de ez is a velejárója ennek a versenyzési formának” – nyilatkozta Zsigovits Norbert az idénynyitó előtt.
 
„Ez az utolsó év, amikor a Junior kategóriában indulhatok, ezért szeretnék jó eredményt elérni. A felkészülés terén már rutinosabb vagyok, minden évben át kell állni az enduro-versenyekről a rövidebb formátumra. Kihasználtuk, hogy kedvező volt az időjárás, így jól fel tudtunk készülni, amit lehetett, azt megtettem.”
 
Csapattársa, a motocross világából érkező Szőke Márk számára is kedvező a SuperEnduro GP formátuma, még akkor is, ha a németországi forduló márciusra halasztása megnehezíti majd a számára a visszaszokást a klasszikus enduro-versenyekre.
 
 
„Test-test ellen fogunk vívni, ami emlékeztet a motocrossra, jobban szeretem, amikor nem csak egyedül motorozom, hanem többen is vagyunk a pályán. Ez életem második ilyen jellegű világversenye lesz, a SuperEnduro világában is a harmadik versenyem. Eleinte nagyon idegen volt, ráadásul motorhiba miatt ki is estem, de azóta megtanultam ezt a versenyzési formát is.”
„Az Open-világkupa után a felkészülést ahhoz tudnám hasonlítani, mint a rövid- és a hosszútávfutást. A SuperEnduro esetén rövid futamok vannak, intenzív a terhelés, nincs idő javítani a hibákat, ebből kifolyólag sokkal nehezebb is. Mindenképpen szeretnék dobogós helyezést hozni, de a fő cél az, hogy jó időt tudjak futni az időmérőn, utána már tudni fogom a dolgomat.”
 
A magyar versenyzők számára kihívást jelent majd, hogy az ellenfeleket nem feltétlenül ismerhetik az EnduroGP-hétvégékről. Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatfőnöke és a hazai SuperEnduro GP-verseny főszervezője rámutatott, van néhány ellenfél, akik mindkét szakágban indulnak, de az élpilóták általában a Hard Enduro mezőnyéből vagy trial-versenyzésből jönnek.
 
„Zsigovits Norbert kemény kategóriában, a Juniorok között méreti meg magát, a rajtlistát böngészve egy top 5-ös eredménynek már nagyon örülnénk. Szőke Márk Budapesten indult először a SuperEnduro GP-n, motocrossosként nem igazán tudhatta még, hogy mire számítson, de idén sokkal célzottabban készülhetett” – mondta.  
 
„Portugáliában, a szuperteszten kiemelkedő eredménnyel zárt, és az a pálya hasonlít a leginkább a SuperEnduróra. Mindketten teljesítettek egy majdnem teljes EnduroGP-szezont, ahol a pénteki szuperteszt hasonló jellegű pályákon zajlott.”
 
Látványos megpróbáltatás, szórakoztató formában
A fordulók során a versenyprogram az adminisztráció és a technikai átvétel után a szabadedzésekkel indul. Utána egy időmérő futam és egy kvalifikációs futam zajlik, innen a legjobb 14 versenyző egyeneságon kerül a döntőbe, a vigaszágon további két versenyző juthat be. Minden kategóriában a második futamot fordított rajtsorrend-választással rendezik meg, a leglassabb pilóta választhat először rajthelyet. A rajtgép jellemzően 7+1 fős, a pilóták két sorból rajtolnak. A futamok rövidek, 8-9 perc időtartamúak, az első helyezett utolsó köre határozza meg, hogy hány kör lesz a táv.
 
 
A Prestige kategória lebonyolítása némileg eltérő, itt a világ legjobb 8 versenyzője egyeneságon bekerül a döntőbe a kvalifikáción futott idejüktől függetlenül. Ezen kívül a helyi rendezőnek van lehetősége szabadkártyát biztosítani egy versenyzőnek. A maradék 4-5 helyet a kvalifikációs futam helyezettjei kapják meg. A Prestige döntője előtt a legjobb 8 versenyző számára ún. Superpole-t is rendeznek, ilyenkor az eredmények alapján fordított rajtsorrendben teljesítenek köröket. Ez a Forma-1 korábbi időmérő edzéséhez hasonlít, egy bemelegítő kör után futnak egy-egy mért kört. A Superpole-on a legjobb három helyezettet 3-2-1 arányban bajnoki bónuszpontokkal jutalmazzák. A futamok győztesei mindhárom kategóriában 20 pontot szereznek, így a teljes versenynap során 60 pont szerezhető, pontegyenlőség esetén a fordított rajtrácsos futam eredménye határozza meg a sorrendet.
 
 
Februárban Budapestre érkezik a mezőny
A SuperEnduro GP mezőnye 2022. február 5-én a Papp László Sportarénában lép pályára Budapesten, ahol a közönség az izgalmas futamok mellett igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; például táncosok, pirotechnikai felszerelések, zsonglőrök, motoros bemutatók, egyéb műsorszámok kerülnek a programba. 
 
„A magyar verseny a járványügyi helyzet miatt sajnos nem a szezonzáró lesz, a német futamokat át kellett helyezni egy márciusi időpontra. Az előkészítés során két nap alatt kell a nulláról felépítenünk a pályát, amit az izraeli helyszínhez hasonlóan Németh Kornél tervezett. Ő a sportág legeredményesebb hazai versenyzője, aki mindent tud arról, hogy milyen egy jó SuperEnduro-pálya. 60 kamionnyi földet, 2-3 kamionnyi követ és fát kell a helyszínre szállítanunk, ez monumentális feladat. Több munkagép nonstop dolgozik majd a pályán és rengeteg önkéntes segítő is részt vesz abban, hogy a rendezvény létrejöhessen” – nyilatkozta Hadobás Ádám, a budapesti SuperEnduro GP-forduló főszervezője.
 
forrás: Motam

Zólyomi Andrea | 2021.12.01, 09:30:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.01, 09:30:00

Cimkék:

A 2021-es versenyszezon hivatalosan is véget ért, szombaton egy díjátadó ünnepség keretein belül adták át a gyorsasági szakág kispályás és felnőtt kategóriáiban a legjobbjaknak járó kupákat.
 
 
Az NTR két pilótáját Ádám Róbertet és Kecskés Bencét is a dobogóra szólították az este folyamán ugyanis mindketten az élen végeztek a Takarékbank Gyorsasági Országos Bajnokság és Kupasorozatban.
 
Ádám Róbert idén kezdett el versenyszerűen motorozni, azonban kitartása, szorgalma és a sport iránti alázata, valamint a színvonalas oktatás ütős elegye lehetővé tette számára, hogy élete első nagypályás versenysorozatának, az SSP 300-as kategóriának élén végezzen a szezon végén. 
 
 
Csapattársa, Kecskés Bence junior pilótaként indult a felnőttek között az open 600-as értékelésben, amely számára egy teljesen új terep volt, idén először indult ebben a kategóriában, így még nagyobb elismerésért kiált, hogy tanulóévében ő lett a kategória ezüst érmese. Bence a szezon során rengeteget fejlődött és szinte mindig harcban volt az első helyért.
 
Öröm az ürömben, hogy ezennel meg is született az egyik jövő évi cél számára, ami nem más, mint a magyar open 600-as kategória év végi első helye! Emellett a MAMS különdíjban részesítette az összes hazánkat képviselő motorost, köztük Kecskés Bencét a nemzetközi szerepléséért és az ott elért eredményeiért. Gratulálunk a többi kategória résztvevőinek is az eredményeikhez!
 
 
A díjazottakon kívül a csapatvezetés és további csapattagok is részt vettek az eseményen. Bence mentora Luca Pasini egyenesen Olaszországból repült Budapestre, hogy személyesen méltassa a New Times Racing utánpótlás területén elért eredményeit. Külön kiemelte, hogy a pilóták sokat fejlődtek saját magukhoz képest, ez szerinte az oktatási módszernek és a külföldi szakmai kapcsolatoknak köszönhető. Továbbá elmondta, hogy látja a hazánkban tett erőfeszítéseket, emiatt bízik abban, hogy hamarosan újra láthatunk majd magyar versenyzőt a világbajnokságban.
 
Azonban a csapat tagjai nem lazíthatnak, ugyanis a téli felkészülés nagyon fontos, az alapozza meg a következő szezont!
 
Fotók: TracksideMotorPhotos / Erdélyi Károly
 
 
/ 201 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.