A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. április 17., szombat
Hírek
/ 178 oldal

Hagyományt szeretne teremteni az újonnan megválasztott szakágvezetés a május 1-jén, Tabajdon tartandó tereprallye iskolából

Zólyomi Andrea | 2021.04.16, 10:12:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.16, 10:12:00

Cimkék:

Nem egészen egy hónap múlva – május 7-től 8-ig – elrajtol a 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság a Pápocon és környékén rendezendő Riverside Bajával, ám a szakágnak nem ez lesz az első idei rendezvénye. Ugyanis május 1-jén Tabajdon kerül megrendezésre az első tereprallye Majáliskola, amelyet egy három és fél kilométeres pályán a 2021-es esztendő első hivatalos tesztje fog követni.
 
 
A Tereprallye szakág újonnan megválasztott vezetősége mindent elkövet annak érdekében, hogy a sportág visszakerüljön oda, ahova mindig is tartozott. Ennek érdekében a tavalyi esztendőben a vírus áldozatává vált bajnoki szezon után 2021-ben egy hat állomásból álló Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokságot szerveztek, melynek szezonnyitójára, a Riverside Bajára május 7-én és 8-án kerül sor Pápócon. Ám senki sem szeretné, hogy valaki is felkészületlenül álljon rajthoz az első versenyen, így mindenki számára lehetőséget biztosítanak egy tesztre május 1-jén, ahol a szervezők reményei szerint a sportág valamennyi képviselője a tiszteletét teszi.
 
 
„Nagyon sokat dolgoztunk azon az elmúlt majd másfél évben, hogy a poraiból ismét feltámasszuk a hazai tereprallyet. Éppen ezért szerveztük meg Tabajdon az év első hivatalos tesztjét, valamint a sportág iránt érdeklődők és az újonc versenyzők számára a Majáliskolát, amely a tereprallye rejtelmeibe vezeti be az érdeklődőket. Tabajdra azért esett a választásom, mert 2000-ben éppen itt rendeztem meg életem első versenyét, és most az akkori pálya megmaradt részén, egy három és fél kilométeres szakaszon teheti próbára mindenki a saját és versenygépének felkészültségét. A visszajelzések alapján a teljes bajnoki, illetve az újoncokat magába foglaló Challenge Kupa mezőnye itt lesz a rendezvényen” – fogalmazott Garamvölgyi Zoltán, a Majáliskola megálmodója, aki hozzátette, abban reménykedik a szakág vezetőivel egyetértésben, hogy sikerül hagyományt teremteniük a május 1-jei rendezvénnyel.
 
A tereprallye iskola minden része egyébként végig szabadtéren zajlik majd – félnapos elméletet a félnapos gyakorlat követi majd az újak számára –, ám ennek ellenére szigorúan betartják és betartatják az érvényben lévő egészségügyi szabályokat.
 
 
„Már most hatalmas az érdeklődés mindenki részéről, ám olyan sikeres autóversenyzők is jelezték a részvételüket, mint a korábbi rallye Európa-bajnok Bessenyei Zoltán, vagy éppen a rallycrossban többszörös magyar bajnok Révész Tamás. De kipróbálja magát a hazai rap egyik legnagyobb sztárja, Curtis is, aki szintén ott lesz Tabajdon. Sőt, lesz arra is lehetőség, hogy a média képviselői is egészen közelről megismerkedhessenek a sportággal, azaz megtegyék az első métereiket, mondjuk egy side by side kormánya mögött” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
 
 
A Majáliskola és a teszt főszervezője hozzátette, hogy Krajnyák Péter szakágvezető és a szakági bizottság tagjai ezen az eseményen ismertetik a 2021-es idény terveit, valamint itt válik véglegessé a szezonnyitó Riverside Baja nevezési listája. Természetesen a vendéglátásról sem feledkeztek meg a szervezők, hiszen a tesztpálya szomszédságában található a remek tereprallye-versenyző, Lónyai Pál farmja, ahol minden résztvevőt szeretettel várnak majd egy jó ebédre.
 
 
Fotó: Tereprallye kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 12:13:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 12:13:00

Cimkék:

Az előttünk álló hétvégén kerül megrendezésre az Elf CIV, vagyis az Olasz Gyorsasági Bajnokság idei első fordulója Mugellóban.
 


A New Times Racing versenyzője, Kecskés Bence vegyes érzelmekkel várja a 2021-es szezon első versenyhétvégéjét, mivel a mugellói aszfaltcsíkról már tért haza pozitív, illetve negatív érzelmekkel is. Bence úgy érzi, hogy minden tőle telhetőt megtett a felkészülési időszakban, így magabiztosan áll majd fel a rajtrácsra, akárcsak a csapat.
 
A meteorológusok tavaszi időjárást ígérnek a hétvégére, szóval az eddigiek alapján mindenre fel kell készülni, hóeséstől a verőfényes napsütésig.
 
 
A Premoto3-as kategória nevezési listáján 37 pilóta neve olvasható, reméljük, hogy a jelenlegi helyzet ellenére is minél többen el tudnak menni a verseny helyszínére... Az előzetes időterv alapján Bence első időmérője pénteken 15:55-kor veszi kezdetét, míg a második kvalifikációt szombaton reggel 9:30-kor tartják majd.

Az első verseny szombaton 15:40-kor, a második pedig vasárnap 17:15-kor rajtol. Elvileg lesz élő közvetítés is, de erről még egyelőre nem tudunk pontos információkat. Érdemes követni a New Times Racing Facebook oldalát, ahol a live stream linkje is megtalálható lesz.
 
Írta: Háfra Zsolt / Tóth Krisztián Márk / RXP-Sic 58 Magyarország
 

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 11:50:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 11:50:00

Cimkék:

Hosszú idő után végre megtört a jég, és a lengyelországi Baja Drawsko Pomorskie-val időben megkezdődött a 2021-es tereprali szezon. A nyitányon a Laller Racing Dakar Team is képviseltette magát, és Horváth Lajos „Laller”, valamint Kárpáti Péter is sikeresen teljesítette az igencsak keménynek bizonyuló versenyt.
 
 
Már a kiutazás is kalandos volt, de a magyar motoros különítménynél nem bánták meg, hogy bevállalták a csaknem 2000 kilométeres túrát:
 
„A Tátrán keresztül vezetett az utunk, és ez bizony okozott meredek pillanatokat: csaknem 20 cm-es hó fogadott bennünket a hegyek között. Ezzel még nem volt vége az izgalmaknak, mert a lengyel autópályán akadt egy kis félreértés a szállítójármű, na meg a hozzákapcsolt vontatmány miatt, de némi késéssel mégiscsak célt értünk. Másnap elrendeztük a gépátvételt, majd teszteltünk és briefingen voltunk, ami szintén érdekesen alakult, mert az egyiknél az odavezető út közlése, a másiknál pedig a kommunikáció is egy online applikáción keresztül zajlott. Ez rendesen akadozott, lévén a teszt pontos helye nem érkezett meg, így magunknak kellett azt megkeresni, és stb… Hála az égnek, a pályákat még nem sikerült „virtualizálni”, így egy 20 kilométeres speciállal végre megnyitottuk a Baja Drawsko Pomorskie-t! Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, nyakig verettük a sárban, a viharos szél pedig eltörte a szervizsátrunk lábát, de azt hiszem, mindannyiunknak hiányzott már ez a hamisítatlan tereprali feeling.
 
 
Az utolsó napra jutott a verseny színe-java, 140 kilométer, három celsiusban, és szakadó esőben - nyitásnak. Az első 70 km az erdőben, a sárban, és a gigantikus nyomvályúkban embert próbáló volt, de a következő 70-re egy valódi álomként fogok visszaemlékezni! Egy mélyhomokos részen vezetett végig a nyomvonal, ahol komoly tempót mehettünk, én magam helyenként 150/160-el is haladtam, amit rettentő módon élveztem. A következő körben ennek már csak a felét teljesítettük, ismét erdei körülmények között. Az előttünk haladó autók tették a dolgukat, széthordták a vizet, így egy sokkal jobb állapotú, ám igencsak mély pálya várta a motorosokat. Büszke vagyok, hogy mind Kárpáti Péter, mind jómagam célba értünk, és természetesen szeretném megköszönni a szervizes kollégánk munkáját is! Azt gondolom, kezdésnek elég tökös volt ez a történet, mellette pedig őszintén remélem, hogy egész évre leadóztunk az ördögnek! Ismét sokat tanultunk és tapasztaltunk, számomra nagy öröm, hogy az új motorom minden körülmény között megállja a helyét, már csak nekem kell elhinni azt, amit ez a gép tud!” - mondta el Horváth Lajos.
 
 
A fiúk nem sokat pihenhetnek, hiszen pár héten belül a hazai bajnokság is elstartol, a Riverside Baja-val.

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 11:47:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 11:47:00

Cimkék:

 

 

Esztergomban hétvégén megkezdődött a magyar országos motokrossz bajnokság, ahol az MX2-es mezőnyben Liszka Roland is rajthoz állt. 2021 első bajnoki fordulóját Roland vegyes tapasztalatokkal zárta, az egyik szeme sír, a másik pedig nevet.
 
 
Harminc induló, bivalyerős nemzetközi mezőny, ideális versenyidő, ám sajnos továbbra is zárt kapuk fogadták a bajnokság résztvevőit, a Laller Racing Dakar Team versenyzője ennek ellenére mellszélességgel vetette magát a munkába:
 
„A szabadedzésen igyekeztem felmérni a pályát, az ugrókat, és próbáltam minél jobban belerázódni a ritmusba. A kvalifikációra gyúrtam, amiben viszont bánatomra hagytam némi időt, szóval lehetett volna jobb is, de az elmegy kategóriába belefért. Ezután következett az első futam, ahol elrontottam a rajtot, és sajnos eléggé hátra estem. Innen indítottam meg a felzárkózást, de még mielőtt igazán sokat javíthattam volna, elfogyott a fóliám, és le kellett vennem a szemüvegem. Itt elvesztettem minden esélyem, mert borzasztóan felverték rám a sarat, és semmit nem láttam. Végül a nyolcadik helyen végeztem, majd következett a második futam, ahol már némileg jobban kijött a lépés.
 
 
Erősebben sikerült a start, a középmezőny elejéből gyorsan megindultam felfelé. Egy cseh ellenféllel jókat csatáztam, és végül ötödikként értem célt, de mint később kiderült, nem tarthattam meg ezt a pozíciót. Sárga zászló alatt ugrottam el, így a hatodik helyre soroltak vissza… Én nem érzem úgy, hogy szabálytalanságot követtem volna el, de természetesen elfogadtam a döntést. Volt már jobb hétvégém, de hiszem, hogy ezekre az élményekre is szükség van ahhoz, hogy egy erősebb és komplexebb versenyző váljon belőlem. Nincs megállás, megyünk tovább ezerrel, melynek részeként hamarosan egy remek hírt jelenthetek be nektek!”
 

A H-Moto Team élversenyzője kétszeres jerezi futamgyőztesként érkezett haza a Spanyol Superbike Bajnokság szezonnyitó versenyhétvégéjéről

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 10:59:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 10:59:00

Cimkék:

A lehető legeredményesebben kezdte meg az elmúlt hétvégén a 2021-es menetelését a H-Moto Team élversenyzője. Kovács Bálint a cseh New2Project csapat vadonatúj Yamaha R1-esének nyergében mindkét futamot megnyerte a Spanyol Superbike Bajnokság Open 1000 kategóriájában, és a jerezi idénynyitót követően máris 14 pontos előnyt szerzett az összetettben. A folytatás pedig május 15-16-án Navarrában következik a 19 éves motoros számára.
 
 
Kovács Bálint, a H-Moto Team élversenyzője hazánk egyik legígéretesebb ifjú motorosa, amit az elmúlt hétvégén tökéletesen be is bizonyított, ugyanis a H-Moto Team 19 éves versenyzője a Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) Open 1000 kategóriában mindkét futamot megnyerte. Bálint – aki idén teljes szezont teljesít a cseh New2Project által felkészített vadonatúj R1-es Yamahával – az időmérő edzésen a hetedik rajtkockát szerezte meg, és végül remek szereplésével mindkét futamot behúzta, így máris 14 pontos előnyre tett szert összetettben. A 19 éves motoros igencsak bizakodva várja a folytatást.
 
 
„Nagyon vártam már azt, hogy elkezdődjön az idei szezon, hiszen hatalmas kihívás lesz egy teljes idényt teljesíteni a világ egyik, ha nem a legerősebb bajnokságában. Nagyjából két azonos tempójú versenyt tudtam teljesíteni, de a második valamivel gyorsabb volt, mint a szombati, ám természetesen mindkét napon nyújtott teljesítményemmel elégedett vagyok. A vasárnap reggeli eső miatt az edzésre ki sem menten, ám a délutánra felszáradó pályán sem volt igazi a tapadás. Ez pedig rányomta a bélyegét a köridőkre is. A szezon első hétvégéjén ez tökéletes volt, látszik az előrelépés a tavalyi idényhez képest, és különösen jó, hogy az összetett élmezőnyéhez viszonyítva sikerült lecsípnünk abból a hátrányból, ami az előző évben még jelentős volt. Innentől kezdve az lesz a legfontosabb célom, hogy a legjobbakhoz képest fokozatosan csökkentsem a hátrányomat” – jelentette ki Kovács Bálint, aki május 15-én és 16-án Navarrában folytatja a spanyolországi menetelését.
 
 
A H-Moto Team tulajdonosa, Kelemen Krisztián a sikerek fényében sem feledkezett meg arról, hogy azért rögös volt az út a jerezi dobogó tetejéig.
 
 
„Nagyon nehéz időszakon vagyunk túl, és az eredmények fényében, főleg ilyen sikerek után nem az oda vezető rögös útról szoktunk beszélni. Pedig most nagyon nem volt egyszerű sem Bálint sem a csapat dolga. Azt már elértük, hogy a felkészítésnek köszönhetően Bálint túl tud lépni a nehézségeken, és akár kiugró teljesítményre is képes. Tíz, a motorsportban töltött év után végre a mostani második futam alatt érezhettem először igazán, hogy igen itt vagyunk! Nem a célunknál, de egy nagyon fontos és sikeres lépcsőnél. A leintés és a díjátadó után már a következő tesztet és a motor fejlesztését beszéltük át, hogy a következő futamon is legyen esélyünk egy hasonló jó szereplésre” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
 
 
A cseh New2Project tulajdonosa bevallotta, nem számított arra, hogy Bálint ilyen eredményre lesz képes már az idénynyitón.
 
„Úgy gondolom, egy igencsak eredményes hétvégén vagyunk túl… Bevallom őszintén, még egyáltalán nem számítottam arra, hogy már itt az év elején erre lehetünk képesek. Persze senki se higgye azt, hogy bánnám, ami történt. Számomra az a legfontosabb, hogy a tavalyi évhez képest rengeteget javultunk, és úgy gondolom, ebbe mindenki beletette azt a maximumot, ami elvárható egy olyan csapattól, aki szeretne egyre feljebb és feljebb jutni. Rendkívül sikeres téli felkészülésen vagyunk túl minden szempontból, és kifejezetten örülök annak, hogy olyan versenyzőnk van, mint amilyen Bálint. Hiszem azt, hogy a közös utunknak ez még csak az eleje” – árulta el Vojtech Navrátil.
 
 
A Spanyol Superbike Bajnokság pontversenyének állása (Open 1000 kategória)
 
1. Kovács Bálint 50 pont, 2. Ville Valtonen (finn, BMW) 36 pont, 3. Roberto Blazquez (spanyol, BMW) 29 pont, 4. Francisco Alonso (spanyol, Kawasaki) 22 pont, 5. Marc Miralles (spanyol, BMW) 20 pont, 6. André Pires (portugál, Yamaha) 20 pont.
 
 
fotó: H-Moto Team
/ 178 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.