A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. december 04., vasárnap
Supermoto Hírek
/ 14 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.07.12, 11:50:00 | Utolsó módosítás: 2022.07.12, 11:50:00

Cimkék:

Nagy büszkeséggel és hatalmas elégedettséggel számolhatok be az S1 Gp mezőnyében debütáló első magyar pilóta Surányi Balázs,Balu #198 teljesítményéről!
 
 
A mezőny legfiatalabb (16-éves) versenyzőjeként rajtkockához álló magyar tehetség a nagyon hamar alkalmazkodott a 10 ország pilótáit felvonultató S1-GP mezőnyéhez és a világbajnoki sorozat körülményeihez! A folyamatosan javuló köridők eredményeként bebizonyította,hogy helye van Supermoto Gp legjobbjai között.
 
 
Az összesített eredmény alapján a 23 induló pilóta közül a 20. helyen zárta a hétvégét.
 
Külön köszönjük a Jakubecz családnak Tibcsinek és Korinak valamint a BAJNOKNAK Adorján Zoliéknak és párjának,Huginak(muscle) a helyszínen való szurkolást!
 
Reméljük,hogy egy életre szóló élménnyel gazdagodtak!
 
Dávid#121 a kategóriájában (65-ccm) a hétvégén elért eredménye alapján feljött az impozáns 2. helyre az Európa bajnokságban.
 
 
De mivel tudjuk,hogy összevont mezőnyben kell megmérettetni magukat a pilótáknak (85-65ccm)a Junior kategóriában ezért ezzel a helyezéssel csak elvi síkon számolhatunk. De akár elvi sík,akár nem így is hatalmas teljesítmény!
 
 
A Csehországi fordulót követően jelenleg Dávid az Európa-bajnokság 18 fős mezőnyében az 55 pontjával a fantasztikus 5. helyen áll! 
 
 
 
A MotomaX-SUPERMOTO TEAM HUNGARY ismét bebizonyította, hogy egy igazán fantasztikus csapat !
 
Folytatás június 23-24 Fuglau Austria!
 
Hajrá Magyarok!
 
 
szöveg és fotó: Bereczki Zsolt

A 2022-es szezonkezdés abszolút ideális a magyar csapat számára, akik magyar és nemzetközi bajnokságokban is képviseltetik magukat, gyorsasági és supermoto versenyeken is.

Zólyomi Andrea | 2022.05.23, 09:37:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.23, 13:36:00

Cimkék:

„Négy versenyzőnk, Máté, Barnus, Balu és Gergő már megkezdte a versenyzést, Lukinak majd csak június első hétvégéjén kezdődik a szezon. Eddig összesen 10 futamon álltak rajthoz a fiúk, Magyarország mellett Németországban és Csehországban is” – foglalta össze az eddigi versenyeiket Lévay Károly csapatfőnök. – „Büszke vagyok rájuk, mert a téli felkészülés eredménye egyértelműen látszik. 6 dobogónk van, mindhárom Supermoto-ban, Barnus negyedik lett egy számára teljesen új kategóriában, Máté pedig egyből képes volt a tavalyi második legjobb eredményét elérni az IDM-ben. Balu a Magyar Supermoto Bajnokság Open kategóriáját, Geri pedig az Osztrák Supermoto Bajnokság Amateure Beginner kategóriáját vezeti, ami főleg úgy nagy szó, hogy Gergő most ment először a piseki pályán.”

 


A HRE Team 2022-ben nem csak egy versenysorozatra koncentrál, mint 2021-ben, hanem szinte minden versenyzőjük más-más bajnokságban, legalábbis kategóriában indul. Számadó Máté maradt az egyedüli, aki továbbra is az Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft – IDM, azaz a Német Nemtezközi Bajnokság versenyzője maradt, SSP300kategóriában, a tavalyi Kawasaki Ninja 400 nyergében. Máté tavaly összetettben a 13. helyen zárt, célja idén a stabil TOP10-es szereplés és néhány dobogó. „Az idei IDM szezon talán még keményebb, még erősebb, mint az elmúlt évben. Szerencsére a motoron jobban érzem magam, mint tavaly, és emiatt bizakodva vágtam neki a szezonnak.” Máté bizakodása nem volt alaptalan, az első versenyhétvégén, a Lausitzringen megrendezett két futamból az elsőn a 11. helyen futott be, hosszú csata után, egy boly részeként, éppenhogy lemaradva a 8. helyről. A második futamot viszont egy szerencsétlen rajtbalesetet követően sajnos kénytelen volt feladni. A 300-as kategóriában való versenyzés mellett Máté már készül a kategóriaváltásra is, már több alkalommal edzett 600 köbcentis motorral. A gyakorlások sikeresnek mondhatók, hiszen egy felkészülési versenyt meg is nyert a nagyobb kategóriában!

 


Oláh Barnabás versenyzik rajta kívül továbbra is a gyorsasági versenyeken, viszont ő már tovább is lépett a nagyobb kategóriába, 300-ról 600-ra váltott. A Gyorsasági Magyar Bajnokság Open 600-as kategóriában indul és a Slovakiaringen rendezett első versenynapon egyből a 4. helyet szerezte meg. Barnus elégedett a kategóriaváltással, tetszik neki a 600 köbcentis Yamaha: „A motoron jól éreztem magam, igaz, még nem teljesen érzem a határokat. A nagyobb tempó nagyon tetszik, nem unatkozom a motoron.” – tette hozzá vigyorogva. – „A 300-hoz képest a motoron jobban elférek és ebből adódóan komfortosabbnak is érzem a 600-ast. Szeretnék nem csak dobogóra állni, de versenyt is nyerni idén a Magyar Országos Bajnokságban.” Barnus, bár a nagyobb motor nagyobb erőt és állóképességet is kíván, úgy érzi ezzel sem lesznek gondjai idén. Csapattársaival együtt folyamatosan készültek edzőjükkel Máriás Bencével, hogy azonnal a legjobbat tudják nyújtani, ne legyen megerőltető számukra a motorozás. „Bence nagyon sokat segít azon, hogy jobban bírjam erővel a motoron. Eddig azt tapasztaltam, hogy sokkal gyorsabb a reakcióidőm is, és nem fáradok el egy pályanap után sem.” Tapasztalataival Geri is egyetértett. „A reflexemen nagyon sokat segítettek a feladatai. Azt néztem, hogy szinte minden motorral, minden rajtnál én rajtolok el leghamarabb a magyarok közül.”

 


A két másik HRE versenyző, akik tavaly szintén az IDM-ben versenyeztek idén a Supermotoban folytatják.

 

Surányi Balázs már versenyzett ebben a szakágban is, mielőtt a német bajnokságban indult a HRE-vel, Kardos Gergő viszont még nem, így nem csak az első supermotos szezonja lesz ez a 2022-es, hanem egyből az első olyan, ahol nemzetközi bajnokságon próbálja ki magát, supermotoval. A Magyar Supermoto Bajnokságon, valamint az Osztrák Supermoto Bajnokságon mindketten indulnak, a magyar sorozatban egymás ellen is versenyezve az Open kategóriában, az osztrákoknál Balu az S3 Junior kategóriában, Geri pedig az Amateure Beginner kategóriában. Azok számára, akik kevésbé vannak otthon supermotoban: az S1 számít a királykategóriának, az osztrák bajnokságban egyből utána következik az S3, nagyjából, mint a MotoGP, Moto2, Moto3 kategóriák. Az osztrák és magyar bajnokságok mellett Balu a Cseh Supermoto Bajnokságban is rajthoz áll, növelve a kihívásokat.

 

 

A Magyar Supermoto Bajnokság visonati fordulóján Balu kiváló szerepléssel egy első és két harmadik helyet szerzett, így összesítettben az első helyen zárta a hétvégét, jelenleg is vezetve a bajnokság ponttáblázatát. Geri karsérüléssel küzdött, az első versenyt nem is tudta befejezni, így az összesített ötödik helyről várja a folytatást. Az osztrák bajnokság múlt hétvégi első fordulójáról már mindketten elégedetten jöttek el. Balunak a futamok a cseh bajnokság értékelésébe is beleszámítottak, így mondhatni kétszeres összpontosítást igényeltek, de sikerrel vette az akadályt, mindkét futamon tudott javítani a rajtpozíciójához képest, így végül összesítettben az osztrák bajnokság S3Junior kategóriájában a 3., cseh bajnokságban pedig a 4. helyen áll a pontversenyben. „Az Osztrák és a Cseh Bajnokság egyértelműen sokkal nagyobb kihívás számomra, mint a Magyar, de talán pont ezért élvezetesebbek is. A pályák, amiket érintenek szerintem izgalmasabbak.” – értékelt Balu a három bajnokság első fordulója után. –„ Az IDM és a gyorsasági versenyzés is nagyon jó volt, mindkét szakágat nagyon szeretem, de a supermoto változatosabb, mint a gyorsasági, nagyon várom a további versenyeket.” a Geri tarolt a számára idegen pályán és 100%-ot nyújtva nem csak az időmérőn szerezte meg az első helyet, hanem mindkét versenyen meg tudta védeni azt, így jelenleg vezeti az osztrák bajnokság Amateure Beginner kategóriáját! „Nem tudom egyértelműen megmondani, hogy melyik verseny volt a nehezebb. A visontai azért, mert végig fájt a karom, a piseki pedig azért, mert teljesen ismeretlen volt számomra a pálya és kevés volt a tapasztalatom. Nehezebb, és biztosan nagyobb kihívás lesz az osztrák versenysorozat, mert ott még egyik pályán sem voltam, Magyarországon pedig már mindet ismerem, és ott sokkal több az off-road szakasz, ahol még nem vagyok magabiztos.” – szedte össze Gergő a bajnokságok közötti különbségeket. – „Az IDM-et is nagyon élveztem, de itt is nagyon jól érzem magam, mindkettő másért jó. Az biztos, hogy számomra a több erőnlét kell még a supermotohoz. Úgy érzem, hogy a gyorsasági motorral sokkal többet tudtam menni, anélkül, hogy elfáradtam volna.”

 

 

A Hungarian Racing Engineering Team fantasztikus lendülettel vetette bele magát a versenyekbe, kívánjuk nekik, hogy tartson ki az egész szezonban, hiszen 6 bajnokságban párhuzamosan versenyezni nem kis feladat. Sok sikert kívánunk a további versenyekre is!

 

fotó: IDM_Dino Eisele,  Kőházy Tamás, Trackisdemotorphotos.com, HRE Media


Zólyomi Andrea | 2022.05.06, 09:31:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.06, 09:31:00

Cimkék:

A Hungarian Racing Engineering Team tavaly az IDM-ben állt rajthoz és egyből négy magyar utánpótláskorú versenyzővel képviselte Magyarországot. Idén mondhatni szétszélednek a versenyzők, bár továbbra is közösen edzenek és tanulnak. Az IDM mellett a gyorsasági szakág országos bajnokságának két kategóriájában, valamint a Magyar, az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is megmérettetik magukat a versenyzőik.


„A tavalyi év nagyon tanulságos volt számunkra, mind csapatként, mind pedig a versenyzőknek. Megismertük mi is, hogy mire vagyunk képesek, és büszkén mondhatom, hogy csapatként sikerült kiemelkedőt alkotni. A versenyzőink közül többeknek ez volt az első teljes nemzetközi bajnokságban töltött szezonja, nem beszélve arról, hogy itt egy nagy csapat részei lehettek, aminek a működését nekik is meg kellett szokni” – foglalja össze a 2021-es szezonjukat Lévay Károly, a HRE Team csapatfőnöke. A csapat különlegessége, hogy nem csak a versenyzői utánpótlásra fókuszálnak, hanem a versenyszerelő képzés, valamint a Széchenyi István Egyetem versenyszakmérnök egyetemi képzésének hallagatói is aktívan kiveszik a szerepület a csapat munkájából, ezzel egyedülálló tapasztalatot szerezve már a tanulóéveik alatt. – „ 2022-be egy kicsit szétszóródtunk. Úgy alakult, hogy végül csak Számadó Máté indul velünk az IDM-ben, aki tavaly összetettben a 13. helyen végzett. Reméljük idén ezen javítani tud majd! A többiek továbbra is együtt készülnek, az erőnléti edzések folyamatosan zajlottak a téli időszakban is, valamint az iskolában is együtt tanulnak (a versenyzők a MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola tanulói), de Balu és Gergő supermoto versenyeken fog indulni idén, Barnabás pedig, Luki Owen-nel közösen a Magyar Országos Bajnokságban áll rajthoz.”

 

Hogy hogyan is lesz a felállás idén?
Számadó Máté tehát továbbra is az IDM Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft -ben azaz a Német Nemzetközi Bajnokságban áll rajthoz, SSP 300-as kategóriában, egy Kawasaki Ninja 400 nyergében. 2021-ben az összetett 13. helyet sikerült megszereznie a több mint 30-fős mezőnyben, tehát ő a tavaly bevált formulát követi és teljesítményén igyekszik javítani.

 

 

Luki Owen, aki a 2021-es szezonban a Magyar Országos Bajnokság SSP300-as kategóriájában 3. helyet ért el a 2022-es szezontól kezdődően csatlakozott a csapathoz. Számadó Mátéhoz hasonlóan egy Kawasaki Ninja 400 nyergében fog rajhoz állni és saját elmondása alapján is a kategória bajnoki címe a cél, melyet még idén szeretne elérni.

 

 

Oláh Barnabás tavaly még a 300-as kategóriában versenyzett, de idén már a Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnokság és Kupa Open 600-as kategóriájában méretteti meg magát. Barnabás egy Yamaha R6-os motorral indul és vélhetően nem fog a márkaváltás jelentős nehézséget okozni számára, hiszen emlékezhetünk, hogy 2018-ban épp egy Yamaha nyergében nyerte meg a magyar bajnokság akkor induló SSP 300-as kategóriáját, igaz, az akkor egy R3-as modell volt.

 

 

Surányi Balázs, a 2021-ben az IDM-ben elért sikerek után 2022-ben ismét a supermotora helyezi a hangsúlyt. Ő a csapatnak az a versenyzője, aki már korábban is mindkét szakág versenyein kiemelkedően teljesített. Baluról elmondható, hogy a 2021-es év több szempontból is újdonságot jelentett számára, hiszen nem csak hogy az első teljes nemzetközi szezonja volt a gyorsasági szakágban, hanem az első nagypályás szezonja is! Balu végül összetettben a 14. helyen zárt, több top 10-es eredménnyel. Idén sem teszi lejjebb a lécet, inkább fokozza a kihívásokat és a Magyar Supermoto Bajnokság mellett az Osztrák, sőt a Cseh Supermoto Bajnokságban is elindul, komoly tervekkel, melyekben csapat maximálisan támogatja.

 

 

Kardos Gergő mondhatni a HRE Teammel kezdte versenyzői pályafutását, hiszen 2022 volt az első teljes versenyszezonja, egyből nemzetközi bajnokságban. Gergő sem tétlenkedett és a folyamatos külföldi versenyzés mellett supermotoval is rendszeresen gyakorolt, sőt, több versenyen is részt vett. Idén ő is a supermotozásra koncentrál, a Black Star Speed Way Visonta színeiben és Baluhoz hasonlóan nem csak a Magyar Supermoto Bajnokságban, hanem az Osztrák Supermoto bajnokságban is rajthoz áll. A HRE Team továbbra is segíti a felkészülését az állandó erőnléti edzésekkel és sok sikert kíván a versenyzéshez.

 

 


Május első hétvégéjén egyből 3 versenyzőnek is szurkolhatunk, hiszen az IDM Lausitzringen, a Magyar Supermoto Bajnokság pedig Visontán nyitja meg a szezont. Hajrá srácok! Hajrá HRE Team!

Zólyomi Andrea | 2022.03.10, 11:43:00 | Utolsó módosítás: 2022.03.10, 11:43:00

Cimkék:

A Technikai Kollégium 2022. évi szabályzata alapján „technikai felügyelői tevékenységet csak eredményes MAMS technikai felügyelői vizsgát tett személy végezhet.”
 
Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a 2022. évi második technikai felügyelői szeminárium és vizsga időpontja és helyszíne véglegessé vált:
 
Időpont: 2022. március 27. 10h
Helyszín: MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, 1149 Budapest, Angol u. 36.
 
A képzés és a vizsga is elméleti és gyakorlati részből áll össze.
Érkezni 9:20-tól lehet. A képzés ebédszünettel együtt várhatóan 16 óráig tart. Jegyzetfüzetet és íróeszközt mindenki hozzon magával.
 
Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy a technikai felügyelők számára a képzés és a sikeres vizsga teljesítése kötelező!
 
Bármilyen kérdés esetén kérem a Technikai Kollégium vezetőjét, Farkas Gábort, Lojzit keressék a +36203455147-es telefonszámon vagy a gabor.farkas1975@gmail.com emailcímen, illetve részvételüket is nála jelezzék.

Zólyomi Andrea | 2022.02.28, 17:14:00 | Utolsó módosítás: 2022.02.28, 17:14:00

Cimkék:

Nádasdi Jánostól 2022. március 28-án 13 órától vehetünk végső búcsút a Farkasréti temető Makovecz-ravatalozójában.

Tiszteletünket egy szál virággal fejezhetjük ki.

 

/ 14 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.