A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. július 04., hétfő
Tereprally Hírek
/ 17 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.06.23, 09:12:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.23, 09:12:00

Cimkék:

Horváth Lajos számára nincs pihenő, hiszen a Hellas Rallyt, valamint a Baja Satu Mare-t is sikeresen teljesítő „Lallerre” újabb elképesztő kihívás vár. Ez a Rally Breslau, amely a Dél-Lengyelországi régión keresztül vágtat majd, hogy a versenyző kedvenc terepén, a Drawsko Pomorski közelében lévő hatalmas lőtérén üdvözölje a célba érkezőket.
 
 
A váci versenyző idén már harmadjára áll rajthoz nívós nemzetközi versenyen. A Rally Breslau komoly kihívás, hiszen az európai tereprali krémje gyűlik itt össze, hogy öt nap alatt több mint 1500 kilométert tegyen meg. A pilóta már rutinos a lengyel versenyt, hiszen tavaly már sikeresen vette az akadályt:
„Mindig szívesen jövök Lengyelországba, és nem csupán a két nemzet közötti legendás jóbarátság miatt. A lengyel szervezők hagyományosan fantasztikus pályákat raknak össze, ahol mindenki megtalálja a számításait. A Rally Breslau nagyon kemény kihívásnak ígérkezik, hasonló mértékű erőbedobással számolok, mint amit a Hellas Rally támasztott velünk szemben. Talán annyi a különbség, hogy kevesebb hard endurós szakasz lesz, és több tempós, erdei részen húzhatjuk majd a gázt. Na meg természetesen a Drawsko Pomorskie mellett fekvő hatalmas katonai polygon, az óriási lőtér, ahol tempót motorozni maga a megtestesült álom. A menet vasárnap délután, a rajtceremóniával indul, ami után rögtön egy kvalifikációs szakasz következik. Hétfőn és kedden jönnek az igazán komoly távok, amikor is Zagan és Swietoszow között fogunk száguldani, majd következik Drawsko, ahová többek között egy éjszakai mértet is beiktattak.
 
 
Nagyon várom már, hogy útra keljünk, és bízom abban, hogy ezen az újabb neves tereprali versenyen is folytatom a jó sorozatom, és minden gond nélkül célba érek.” - nyilatkozta motiváltan Horváth Lajos, aki a versenyzése mellett a MAMS szakágvezetőjeként újfent igyekszik segíteni a magyar motorosokat is.
 
 
Horváth Lajos „Laller” szereplését természetesen lapunk is nyomon követi majd, ha pedig elsőkézből szeretnél információt kapni róla, kövesd az oldalát ITT.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 
 

Igencsak sűrű mostanság Horváth Lajos "Laller" élete: a váci terepmotoros néhány hete érkezett haza Görögországból, a Hellas Rallyról, most pedig a Baja Satu Mare futamot is kipipálta.

Zólyomi Andrea | 2022.06.13, 12:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.13, 12:55:00

Cimkék:

Ami nem volt egyszerű feladat, hiszen még az előző, maratoni hosszúságú verseny fáradalmait sem pihente ki:
"A pénteki nyitány után vegyes érzéseim voltak. Azt gondoltam, hogy két hét elegendő lesz a Hellas Rally kipihenésére, de ez sajnos nagyon nem így volt. Még alaposan bennem volt az "ütés", kezdetben nem éreztem jól magam. Bizonytalan volt a motor alattam, nehezen találtam önmagam, pluszban az eső is elkezdett szakadni, de közben megjött a tapadás, ami határozottan jót tett a pályának és a lelkivilágomnak is. Kezdtem élvezni a motorozást, kezdtem életre kelni. Ezután kíváncsian vártam a szombatot, amikorra a szervezők homokos pályákat ígértek. Számomra a lényeg az volt, hogy semmilyen kalandba ne keveredjek bele, hiszen két hét múlva már Lengyelországban, a patinás Rally Breslau-n fogom húzni a gázt.
 
 
Ennek megfelelően álltam neki a szombatnak, amely nagyon keményre sikeredett: valóban homokos, laza talajú pályákat kaptunk, olyan bugaci félét, amit ráadásul az éjszakai eső is megáztatott. 4x70 kilométer volt a napi táv, ami alapjában véve nem sok, de itt meg kellett dolgozni miden méterrel. Néhol nedves, fogós ösvények, másutt pedig sáros tócsák vártak minket, de cserébe a rendezők fantasztikus körítést rittyentettek, a nézők pedig nagyon élvezték a showt! Volt itt minden, a kirakodó vásártól a vurstliig, komplett falunap feeling a száguldás mellé.
 
 
Ismét nagyon jól éreztem magam a srácokkal, jókat csatáztunk, jó csapat alakult ki. Szakágvezetőként nézve örülök, hogy újból egy balesetmentes versenyt zártunk, hozzáteszem, hogy van olyan terület, ahol javítani kell, de fogunk is. Zárásként szeretnék gratulálni minden résztvevőnek és helyezettnek, szép munka volt!" - nyilatkozta lapunknak Horváth Lajos.
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.06.09, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.09, 09:45:00

Cimkék:

Még ott érzi a csontjaiban a Hellas Rally pokoli 2000 kilóméterét Horváth Lajos, de ez természetesen nem gátolja meg abban, hogy folytassa a menetelését. A Laller Racing Dakar Team motoros csapatvezetője ismét útnak indul, hogy ezúttal a hazai bajnokság következő fordulóján, a Baja Satu Mare-n álljon rajthoz.
 
 
A verseny egyik nagy különlegessége a 350 kilóméteres össztáv borításában jelentkezik, hiszen merőben szokatlan módon 70%-ban homokos talaj, és csak 30%-ban várja murva a pilótákat. Ez bizonyára a motorosokat, köztük Horváth Lajos „Lallert” is alaposan megdolgoztatja majd:
 
„Tavaly már versenyeztünk itt, jó élmények maradtak bennem, szívesen térek vissza. 2021-hez képest változás, hogy a verseny központja és a szervizpark Szatmárnémeti helyett Nagykárolyban lesz. A 350 kilométeres mért távolság ne tévesszen meg senkit, állítom, hogy nagyon keményen meg fogunk dolgozni. Pénteken és szombaton hét szakasz vár majd ránk, három/négy leosztásban. Újdonság, hogy a nyitónap végén lesz egy rövid városi rally szakasz is. Utóbbit mindannyian izgatottan várjuk, remélem rengeteg néző előtt húzhatjuk majd a gázt! A magam részéről nagy motivációm, hogy a Görögországban tapasztalt csapategységet fenntartsuk, tovább építsük, és hogy ezúttal is segítsem a srácokat. Természetesen a saját versenyzésemre is nagy hangsúlyt fektetek, célom, hogy a pokolian kemény görög futam után a romániai hegyeket is leküzdjem.” - nyilatkozott eltökélten a Dakar Rallyn nevet szerzett váci sportoló.
 
 
A Baja Satu Mare eseményeiről, valamint Horváth Lajos szerepléséről lapunk is beszámol majd.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.06.01, 10:06:00 | Utolsó módosítás: 2022.06.01, 10:06:00

Cimkék:

Hegyek-hegyek hátán, hóhatáron motorozás, patakátkelés, egy héten és 2000 kilométeren át tartó iszonyatos fizikális és mentális kihívás. Ez jutott osztályrészül Horváth Lajos „Lallernek”, aki nemrégiben érkezett haza a Hellas Rally-ról.
 
 
Laller ötödmagával sikeresen szállt szembe az elemekkel, és célba ért Európa egyik legnehezebb és leglátványosabb tereprali versenyén. A váci motoros ezúttal nem csak a gázt húzta, a háttérben szakágvezetőként a magyar kontingens zökkenőmentes szereplését is segítette:
 
„Pályafutásom egyik legkeményebb versenyén vagyok túl, ahol már a kezdet is nehéz volt. Az első napon egy hibával küszködtem, amit még időben orvosoltunk, ennek ellenére a motor nagyon furán viselkedett, folyamatosan megbicsaklott alattam, sokat szenvedtem vele. Ráadásul ezen a szakaszon volt egy irgalmatlan meredek feljáró is, ami úgy megakasztott, hogy Torma Balázs segítsége nélkül nem jutottam volna át rajta. A durva bemelegítés után kedden egyből jött a verseny legkeményebb napja: bonyolult navigáció, terepralit és endurót megszégyenítő terep várt ránk, ami mindannyiunkból sokat kivett. Volt itt minden: patakátkelés, hegyre fel, hegyről le, szikla-szikla hátán, és tűpontos navigáció. Ezen a ponton döbbentünk rá, miért is olyan rangos esemény a Hellas Rally.
Egy tűzeset miatt szerdán új gépátvételt rendelt el a szervező, így ez a nap a szervízparkban telt, de a hét második fele mindenért kárpótolt. Csütörtökön és pénteken rettentő nehéz körülmények között mentünk, de nagy küzdelem árán ezen is sikeresen túlraktuk magunkat. A kulcs az volt, hogy többen összeálltunk egy csoportba, és bajtársiasan segítettük egymást, amikor valaki elakadt. Főleg a péntek volt húzós, a maga 350 kilométer mért szakaszával, és a további 50 etappal.
 
 
A szombatnak már nagyon fáradtan mentem, mentünk neki. Komoly forróság volt, de cserébe kaptunk igazi vagány rallys részeket, amit borzasztóan élveztem, mert a nagytestű KTM boldogan dolgozott alattam. Nagyon jól éreztem magam, ez a 170 kilométer még pontosan a komfortzónámon belül volt. Vasárnap jöhetett a záró menet, amely tulajdonképpen egy zanzásított összefoglalója volt a hétnek. Az iszonyatos meleg mindenkit próbára tett, de az erőnk vége felé, és hét nap után is leküzdöttük a mumust!
 
 
Tavaly ilyenkor összebeszéltünk páran, hogy idén eljövünk, és meghódítjuk a görög hegyeket. És íme, ez meg is valósult! Minden magyar egységnek hatalmas gratuláció, megcsináltuk, a célban vagyunk. Boldog vagyok, hogy mindezt együtt, a hazai motoros srácokkal és a csapatommal élhettem meg. Nagyon jó volt az elmúlt héten magyarnak lenni Görögországban!” - nyilatkozott Laller, aki sokat nem pihenhet, hiszen alig két hét múlva már érkezik is a következő kihívás a Baja Satu Mare képében.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.05.04, 09:19:00 | Utolsó módosítás: 2022.05.04, 09:19:00

Cimkék:

A MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) tereprali szakágának frissen megválasztott szakágvezetője volt a Spíler sport televízió Go Bike névre hallgató motoros műsorának vendége. Horváth Lajos „Laller” mesélt a kinevezéséről és a jövőbeni célokról is.

 

A feladat nem egyszerű, hiszen a szakág összefogása társadalmi munkában zajlik, teendője pedig az új seprűnek egyébként is bőven akad. Ennek ellenére Laller motivált, és a Nyugat-Európában tapasztalt szintre emelné a hazai nívót:
„Sok neves külföldi versenyen vettem részt az elmúlt időkben, és mindig is úgy gondoltam, hogy ezeket a tapasztalatokat valahol még képes lehetek a hazai tereprali sportág javára fordítani. Mivel szakági szinten eltökélt célunk, hogy minél több nemzetközi versenyen vegyünk részt, úgy gondoltam, hogy fontos felzárkóznunk a nemzetközi szabályrendszerekhez. Eszerint íródott az új sportszabályzatunk is, amely 99%-os átfedésben van a FIM normáival. Ha az itthoni futamainkon ennek szellemében állunk rajthoz, akkor senkit sem fog meglepetés érni egy másik országban, vagy kontinensen rendezett versenyen. Úgy gondolom, ez a fajta egységesítés egy nulladik lépés a motoros tereprali felzárkóztatásában.
 
 
A szakági törekvések mellett a másik prioritás a csapatom, amelynek örvendetesen nő a létszáma. Az idei szezonban már 32 versenyző húzza a gázt a Laller Racing Dakar Team színeiben, ami nagy büszkeség számomra. Ezenkívül az utánpótlás nevelésre is nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen Liszka Roland személyében nálunk motorozik az ország egyik legtehetségesebb ifjú off-road pilótája. Rolanddal nem titkolt célunk bekerülni a SuperEnduro világbajnokság junior mezőnyébe, és komoly eredményeket letenni az asztalra. De nem lövök le minden poént, nézzétek meg a Go Bike Magazin legfrissebb adását!” - mondta Horváth Lajos.
 
A műsort itt tudjátok visszanézni, jó szórakozást kívánunk hozzá!
 
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
/ 17 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.