A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2021. május 07., péntek
Tereprally Hírek
/ 9 oldal

Hagyományt szeretne teremteni az újonnan megválasztott szakágvezetés a május 1-jén, Tabajdon tartandó tereprallye iskolából

Zólyomi Andrea | 2021.04.16, 10:12:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.16, 10:12:00

Cimkék:

Nem egészen egy hónap múlva – május 7-től 8-ig – elrajtol a 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság a Pápocon és környékén rendezendő Riverside Bajával, ám a szakágnak nem ez lesz az első idei rendezvénye. Ugyanis május 1-jén Tabajdon kerül megrendezésre az első tereprallye Majáliskola, amelyet egy három és fél kilométeres pályán a 2021-es esztendő első hivatalos tesztje fog követni.
 
 
A Tereprallye szakág újonnan megválasztott vezetősége mindent elkövet annak érdekében, hogy a sportág visszakerüljön oda, ahova mindig is tartozott. Ennek érdekében a tavalyi esztendőben a vírus áldozatává vált bajnoki szezon után 2021-ben egy hat állomásból álló Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokságot szerveztek, melynek szezonnyitójára, a Riverside Bajára május 7-én és 8-án kerül sor Pápócon. Ám senki sem szeretné, hogy valaki is felkészületlenül álljon rajthoz az első versenyen, így mindenki számára lehetőséget biztosítanak egy tesztre május 1-jén, ahol a szervezők reményei szerint a sportág valamennyi képviselője a tiszteletét teszi.
 
 
„Nagyon sokat dolgoztunk azon az elmúlt majd másfél évben, hogy a poraiból ismét feltámasszuk a hazai tereprallyet. Éppen ezért szerveztük meg Tabajdon az év első hivatalos tesztjét, valamint a sportág iránt érdeklődők és az újonc versenyzők számára a Majáliskolát, amely a tereprallye rejtelmeibe vezeti be az érdeklődőket. Tabajdra azért esett a választásom, mert 2000-ben éppen itt rendeztem meg életem első versenyét, és most az akkori pálya megmaradt részén, egy három és fél kilométeres szakaszon teheti próbára mindenki a saját és versenygépének felkészültségét. A visszajelzések alapján a teljes bajnoki, illetve az újoncokat magába foglaló Challenge Kupa mezőnye itt lesz a rendezvényen” – fogalmazott Garamvölgyi Zoltán, a Majáliskola megálmodója, aki hozzátette, abban reménykedik a szakág vezetőivel egyetértésben, hogy sikerül hagyományt teremteniük a május 1-jei rendezvénnyel.
 
A tereprallye iskola minden része egyébként végig szabadtéren zajlik majd – félnapos elméletet a félnapos gyakorlat követi majd az újak számára –, ám ennek ellenére szigorúan betartják és betartatják az érvényben lévő egészségügyi szabályokat.
 
 
„Már most hatalmas az érdeklődés mindenki részéről, ám olyan sikeres autóversenyzők is jelezték a részvételüket, mint a korábbi rallye Európa-bajnok Bessenyei Zoltán, vagy éppen a rallycrossban többszörös magyar bajnok Révész Tamás. De kipróbálja magát a hazai rap egyik legnagyobb sztárja, Curtis is, aki szintén ott lesz Tabajdon. Sőt, lesz arra is lehetőség, hogy a média képviselői is egészen közelről megismerkedhessenek a sportággal, azaz megtegyék az első métereiket, mondjuk egy side by side kormánya mögött” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
 
 
A Majáliskola és a teszt főszervezője hozzátette, hogy Krajnyák Péter szakágvezető és a szakági bizottság tagjai ezen az eseményen ismertetik a 2021-es idény terveit, valamint itt válik véglegessé a szezonnyitó Riverside Baja nevezési listája. Természetesen a vendéglátásról sem feledkeztek meg a szervezők, hiszen a tesztpálya szomszédságában található a remek tereprallye-versenyző, Lónyai Pál farmja, ahol minden résztvevőt szeretettel várnak majd egy jó ebédre.
 
 
Fotó: Tereprallye kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.04.14, 11:50:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.14, 11:50:00

Cimkék:

Hosszú idő után végre megtört a jég, és a lengyelországi Baja Drawsko Pomorskie-val időben megkezdődött a 2021-es tereprali szezon. A nyitányon a Laller Racing Dakar Team is képviseltette magát, és Horváth Lajos „Laller”, valamint Kárpáti Péter is sikeresen teljesítette az igencsak keménynek bizonyuló versenyt.
 
 
Már a kiutazás is kalandos volt, de a magyar motoros különítménynél nem bánták meg, hogy bevállalták a csaknem 2000 kilométeres túrát:
 
„A Tátrán keresztül vezetett az utunk, és ez bizony okozott meredek pillanatokat: csaknem 20 cm-es hó fogadott bennünket a hegyek között. Ezzel még nem volt vége az izgalmaknak, mert a lengyel autópályán akadt egy kis félreértés a szállítójármű, na meg a hozzákapcsolt vontatmány miatt, de némi késéssel mégiscsak célt értünk. Másnap elrendeztük a gépátvételt, majd teszteltünk és briefingen voltunk, ami szintén érdekesen alakult, mert az egyiknél az odavezető út közlése, a másiknál pedig a kommunikáció is egy online applikáción keresztül zajlott. Ez rendesen akadozott, lévén a teszt pontos helye nem érkezett meg, így magunknak kellett azt megkeresni, és stb… Hála az égnek, a pályákat még nem sikerült „virtualizálni”, így egy 20 kilométeres speciállal végre megnyitottuk a Baja Drawsko Pomorskie-t! Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, nyakig verettük a sárban, a viharos szél pedig eltörte a szervizsátrunk lábát, de azt hiszem, mindannyiunknak hiányzott már ez a hamisítatlan tereprali feeling.
 
 
Az utolsó napra jutott a verseny színe-java, 140 kilométer, három celsiusban, és szakadó esőben - nyitásnak. Az első 70 km az erdőben, a sárban, és a gigantikus nyomvályúkban embert próbáló volt, de a következő 70-re egy valódi álomként fogok visszaemlékezni! Egy mélyhomokos részen vezetett végig a nyomvonal, ahol komoly tempót mehettünk, én magam helyenként 150/160-el is haladtam, amit rettentő módon élveztem. A következő körben ennek már csak a felét teljesítettük, ismét erdei körülmények között. Az előttünk haladó autók tették a dolgukat, széthordták a vizet, így egy sokkal jobb állapotú, ám igencsak mély pálya várta a motorosokat. Büszke vagyok, hogy mind Kárpáti Péter, mind jómagam célba értünk, és természetesen szeretném megköszönni a szervizes kollégánk munkáját is! Azt gondolom, kezdésnek elég tökös volt ez a történet, mellette pedig őszintén remélem, hogy egész évre leadóztunk az ördögnek! Ismét sokat tanultunk és tapasztaltunk, számomra nagy öröm, hogy az új motorom minden körülmény között megállja a helyét, már csak nekem kell elhinni azt, amit ez a gép tud!” - mondta el Horváth Lajos.
 
 
A fiúk nem sokat pihenhetnek, hiszen pár héten belül a hazai bajnokság is elstartol, a Riverside Baja-val.

Pápocra és környékére költözik az immár hatodik alkalommal megrendezésre kerülő Riverside Baja

Zólyomi Andrea | 2021.04.12, 09:45:00 | Utolsó módosítás: 2021.04.12, 09:45:00

Cimkék:

Egy hónap múlva – május 7-től 8-ig – végre-valahára elrajtol a 2021-es Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság, és utóbbi esetében a Pápocon és környékén rendezendő Riverside Baja lesz az idénynyitó versenye. A versenynek idén több érdekessége is lesz: az autós és kamionos mezőny mellett induló motorosok számára egy kupasorozatot írtak ki, míg a kétnapos viadalon összesen hét szelektív szakaszon küzdhet meg egymással és a pályával a remélhetőleg minél nagyobb létszámú magyar és nemzetközi mezőny.

 

  
A Tereprallye versenynaptárába 2014-ben került be először a Riverside Baja, és a debütálás azonnal történelmire sikeredett, hiszen a rendkívül heves, már-már trópusi esőzések miatt törölni kellett az utolsó szakaszt, míg 2019-ben, a jubileumi ötödik versenyen – szintén az eső miatt – az eredetileg kijelölt pályákat teljesen meg kellett változtatni. Tavaly pedig, ugyanúgy, mint a többi viadal, a vírushelyzet miatt elmaradt a Riverside Baja, azonban idén végre megrendezésre kerül immár hatodik alkalommal, ráadásul a hat állomásból álló Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság szezonnyitójaként. Garamvölgyi Zoltán, a Riverside Baja rendezője elárulta, a viadal történetének legjobb versenyét szeretné május 7-én és 8-án megrendezni.
 
 
„A verseny jelentősen megújul az eddigiekhez képest, hiszen egyrészt Magyargencs helyett immár az a Pápoc ad nekünk otthont, ahol korábban már a HunGarian Baja Világkupa futam egyik szakaszát is bonyolítottuk, és a település nagyon szívélyesen fogadott bennünket. Idén a megszokott három nap helyett csak kétnapos lesz a Riverside Baja, aminek az lesz az egyik különlegessége, hogy a tereprallye esetében a kettőszázötven kilométer szelektív szakasz mellé mindössze alig több mint tíz kilométeres összekötő szakaszt használunk, amely egy ekkora verseny esetében egyedülálló. Másrészt végre a motorosok számára sikerült egy kupasorozatot kiírnunk, így már ők is komoly tétért fognak együtt száguldani az autós, kamionos, quados és side by side-os versenyzőkkel együtt” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
 
 
A szakember állítja, a lehető legjobb körülmények várják a csapatokat és a versenyzőket, és biztos lehet abban mindenki, fantasztikus szezonnyitó vár mindenkire. A kétnapos versenyen egyébként péntek déltől szombat estig élvezhetik a legjobb hazai és a magyar bajnokságban induló külföldi tereprallye versenyzők küzdelmeit a nézők, akik számára természetesen – ha az egészségügyi szabályok erre lehetőséget adnak – díjtalan lesz a belépés a szervizparkba és a kijelölt nézőpontokra. A főszervezőhozzátette, bízik abban, hogy a tavalyi év kimaradása után megdőlhet a részvételi rekord a Riverside történetében.
 
 
Természetesen az utánpótlásképzés is folytatódik a tereprallye-ban, és az idénynyitó előtt egy héttel, május 1-én Tabajdon rendezik meg 2021-ben első alkalommal a tereprallye Majáliskolát és tesztet, ahol a gyakorlat mellett elméleti oktatásban is részesülnek a résztvevők.
 
 
 
 
Fotó: Riverside Baja kommunikáció

Zólyomi Andrea | 2021.03.19, 10:56:00 | Utolsó módosítás: 2021.03.19, 10:56:00

Cimkék:

A lenti linken már elkezdődhet a sportbírói vizsgák kitöltése.

 

https://online-kerdoiv.com/index/v/h/sportbiroi-2021-2

 

Zólyomi Andrea | 2021.03.09, 11:04:00 | Utolsó módosítás: 2021.03.09, 11:04:00

Cimkék:

Vírushelyzet ide, nehéz évzárás oda, a Laller Racing Dakar Team továbbra is komoly építkezésben van. Az ország talán legnagyobb és legtöbb szakágában érintett off-road motoros istállójának nem csupán mennyiségileg, de minőségileg is sikerült előrelépni.
 
 
2021-ben immáron nem csupán a terepraliban lesz meghatározó a Horváth Lajos „Laller” által vezetett egyesület, de rajthoz állnak az endúró és a motokrossz szakágak legerősebb hazai bajnokságaiban is. Utóbbiban vérmes reményekkel, hiszen a mai naptól Laller csapatát erősíti a rendkívül tehetséges Liszka Roland is. A fiatalembert a sportszakmában nagyon magasra taksálják, Horváth Lajos csapatvezető pedig igyekszik profi hátteret teremteni az új jövevény versenyzéséhez is:
 
„Roland egy ösztönös tehetség, egy olyan motoros, akihez fogható csak nagyon kevés születik egy évtizedben. Ezt az eredményei is igazolják, hiszen az eddigi rövid karrierje alatt is több bajnoki címet begyűjtött már. Most pedig elért és megérett arra a szintre, hogy tovább lépjen. Ehhez minőségi infrastruktúrára, logisztikára, valamint marketingre és kommunikációra van szüksége. Úgy gondolom, az elmúlt években a Laller Racing Dakar Team bizonyította, hogy a sportsikerek mellett ezeken a területeken is képes maradandót alkotni. Én magam egyfajta mentorként minden erőmmel azon leszek, hogy Rolinak sikerüljön jobban kibontakoznia, elérni a vágyait és a céljait. Az már csak hab lesz a tortán, ha a közös munkánk során ő egy újabb szakágban öregbíti majd remek eredményekkel a csapatom hírnevét.” – nyilatkozta a Dakart többször is megjárt rutinos csapatfőnök.
 
 
Liszka Roland motiváltan vág bele a közös kalandba, a fiatal sportoló most jutott el arra a pontra, amikor az egyéni ambícióit már csak professzionális háttérrel és támogatással tudja érvényre juttatni:
„A magyar motorsportban nehéz önálló versenyzőként fennmaradni, ezért nagyon boldog és izgatott vagyok, hogy csatlakozhatok ahhoz a Laller Racing Dakar Teamhez, amely hazai léptékkel nézve az egyik legismertebb off-road egylet. Édesapám révén már korábban is volt lehetőségem találkozni és együtt motorozni Lallerrel. Igazán nagyra tartom őt azért, amit elért, és ahogyan az irányításával konzekvensen fejlődik, építkezik az egyesülete. Imponáló a csapat híre és megjelenése, a srácok kedvesek és célratörők, bízom abban, hogy az ő segítségükkel sikerül előre lépnem az általam kijelölt úton. Őszintén remélem, hogy ez az eredményeiben is meg fog jelenni, és hogy hasznos és elismert tagja lehetek majd a Laller Racingnek. Már nagyon várom a szezonkezdetet, az idei tervekben a magyar bajnokság mellett ott van a nemzetközi szerepvállalás is!”
 
 
Liszka Roland nem az egyetlen új igazolása a Laller Racing Dakar Teamnek, a gárda a supermoto és triál kivételével minden közismert szakágban indít versenyzőt. És akkor zárásként jöjjön a 2021-es versenyzői felállás, a teljesség igénye nélkül:
 
Tereprali:
Kárpáti Péter, Majer Viktor, Klima Gábor, Dervadelin Tamás, Sárosi Brunó, Lajos Gyula, Pajer Csaba, Horváth Lajos
 
Tereprali XL:
Szűcs Bence
 
Tereprali quad:
Farkas Péter, Heiszer Karoly
 
Endúró:
Apró Péter, Liszka Richárd
 
Motokrossz:
Liszka Roland, Kosztyán Péter
 
/ 9 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.