A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2020. augusztus 08., szombat
Tereprally Hírek
/ 7 oldal

Zólyomi Andrea | 2020.07.13, 12:21:00 | Utolsó módosítás: 2020.07.13, 12:21:00

Cimkék:

Zólyomi Andrea | 2020.06.07, 19:48:00 | Utolsó módosítás: 2020.06.07, 19:48:00

Cimkék:

Zólyomi Andrea | 2020.06.02, 15:49:00 | Utolsó módosítás: 2020.06.02, 15:49:00

Cimkék:

Szívünkben mély fájdalommal tudatjuk, hogy Sasvári Sándor, Sasó életének 65. évében ma, 2020. június 2-án hajnalban elhunyt. Április végén műszaki hiba miatt kerékpárbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel kórházban ápolták. A hosszas kórházi kezelés ellenére a kómából nem ébredt fel.

 

 
Sasó egész életét a motorsportnak szentelte, nemcsak versenyzőként, hanem szervezőként, egyesületi vezetőként és tisztségviselőként is aktív részese volt sportunknak.
 
Tagja volt az Európai Motorkerékpáros Unió (később FIM Europe) enduro bizottságának, emellett az Alpok-Adria Motorkerékpáros Unió enduro szakágának tagja, majd később a vezetője is lett. Magyarországon egyedüliként rendelkezett FIM tereprally szuperlicenccel, amellyel a hazai tereprally világkupa versenyigazgatói posztját éveken át sikerrel ellátta.
 
A Magyar Motorsport Szövetségen belül több tisztséget is ellátott: volt elnökségi tag, enduro szakágvezető és szakági tanács tag, 2020-ban pedig a tereprally szakág vezetőjévé nevezte ki az Elnökség.
 
Pályafutásának, munkájának elismeréseként és köszöneteként 2020-ban a MAMS Elnöksége Életműdíjjal jutalmazta.
 
Sasvári Sándort a Magyar Motorsport Szövetség saját halottjának tekinti. Búcsúztatásáról később adunk értesítést.

Zólyomi Andrea | 2020.05.17, 18:45:00 | Utolsó módosítás: 2020.05.17, 18:45:00

Cimkék:

86. életévében elhunyt Szabó II. László gyorsasági motorversenyző, a magyar motorsport máig meghatározó jelentőségű alakja. Több, mint 23 éves pályafutása alatt négy különböző szakágban 22 magyar bajnoki címet nyert. A gyorsasági világbajnokságokon több éven keresztül dobogós helyeken motorozott, többször megelőzve a sokszoros világbajnokokat, Phil Readet és Giacomo Agostinit. A gyorsasági világbajnokság 125 cm3-es géposztályában 1967-ben és 1970-ben is ötödik helyen végzett, ami a pályafutása csúcsának számít.
 
Pályafutásának elismeréséül megkapta a Magyar Népköztársaság Sport Érdemérem arany fokozatát, valamint a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét.
 
Szabó II. Lászlót a Magyar Motorsport Szövetség saját halottjának tekinti.
 
 
fotó: Schwanner Endre

A főszervező, Garamvölgyi Zoltán és csapata senkit sem akar veszélyes helyzetbe hozni, így idén nem lesz Várpalotán Világkupa, Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság futama

Zólyomi Andrea | 2020.05.15, 17:48:00 | Utolsó módosítás: 2020.05.15, 17:48:00

Cimkék:

Idén már tizenhetedik alkalommal rajtolt volna el a magyar tereprallye legnépesebb, legizgalmasabb és leglátványosabb versenye, a HunGarian Baja. A kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt a viadal szervezői úgy döntöttek, hogy 2020-ban nem rendezik meg hazánk egyetlen Világkupa-versenyét.
 
 
 
A magyar autósport hosszú évek óta négy nemzetközi alappilléren nyugszik évről évre, melyek közül idén nem sokat láthatnak a nézők. Ugyanis a koronavírusjárvány miatt már biztosan elmarad a 2020-as WTCR-futam a Hungaroringen, míg az F1-es Magyar Nagydíjat vélhetően zárt kapuk mögött rendezik meg, míg a Kamionos Európa-bajnokság magyarországi versenyéről még nincs döntés. A Nemzetközi Tereprallye versenynaptárába idén már tizenhetedik alkalommal került be a HunGarian Baja, amely tavaly újabb csatát nyert meg a Nemzetközi Autósport Szövetségnél. Az FIA megfigyelője, Jordi Vidal Parro nemcsak az új helyszínt, Várpalotát, hanem a rendezőgárda szakmai hozzáértését, a pályák kijelölését, a teljes Világkupa-futam megrendezését a lehető legpozitívabbra értékelte jelentésében. Természetesen 2020-ban sem akart a már megszokott – és immár jogosan elvárt - színvonalból engedni Garamvölgyi Zoltán, a HunGarian Baja rendezője, ám a koronavírus világjárványa átírta szinte minden sportesemény forgatókönyvét.
 
 
„Bevallom őszintén, egy ideje már a csodavárás volt a legjellemzőbb ránk, ám a járvány végül elvette tőlünk egy újabb álmunk megvalósítását. Mindent előkészítettünk már Várpalota polgármesterével, Campanari-Talabér Mártával, ám végül közösen úgy döntöttünk, hogy az idei HunGarian Baja elmarad. Maga a viadal augusztus 13-és 16-a között lett volna, és az érvényben lévő jogszabályok augusztus 15-ig eleve nem engedélyezik nagyobb rendezvények megtartását. Ebben a helyzetben senkit sem szerettünk volna hitegetni, hogy a vírusjárvány ellenére versenyzésre számítva készüljön még heteken keresztül, majd kiderüljön, mindezt feleslegesen tette. Természetesen nagy trauma a viadal elmaradása, de valamennyien abban bízunk, hogy 2021-ben már semmi nem akadályozhatja meg a verseny megrendezését” – mondta Garamvölgyi Zoltán.
 
 
 
A főszervező hozzátette, noha az egyik legmagasabb szintű magyarországi autó-, és motorverseny a HunGarian Baja, nem az állam, hanem általa és a támogatók által finanszírozott maga a Világkupa-futam. De mivel ez valamennyi versenyhelyszínnel kapcsolatban igaz, így a járvány miatt kialakult helyzetben mindenhol a szervezők dönthetnek a viadalok sorsáról. Az FIA május 14-re valamennyi szervezőtől bekérte az idei évre vonatkozó elképzeléseit, valamint a 2021-es terveket, hogy minél előbb mindenki számára világos legyen, hogyan alakul a további helyzet.
 
 
 
„Már elküldtem a nemzetközi szövetségnek a verseny lemondásáról szóló döntésemet, és erről értesítettem a hazai autó-, és motorsport szövetségek elnökeit is. Mindannyian megértették és elfogadták a döntésemet, ugyanis ebben a helyzetben egyszerűen nem tehettem mást, mert nem állhattam oda a támogatók elé, hogy adjanak pénzt egy olyan, immár majd két évtizedes hagyományra visszatekintő nemzetközi viadalra, melynek megrendezését nem tudom garantálni. Ugyanakkor a magyar tereprallye utánpótlásképzését ezen a hétvégén folytatjuk, és a terveink szerint iskolázással, tesztekkel és edzésekkel három-négyhetente közösen készülünk a jövőre. Szeretném elmondani, hogy a súlyos balesetet szenvedett motoros szakágvezető, Sasvári Sándornak jobbulást kívánok, és annyit még, hogy nyugodtan épüljön fel, jövőre számítok rá” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán, majd elmondta, a november eleji Raid of the Champions versennyel kapcsolatban a végső döntést később, vélhetően a nyár végén hozza meg.
 
 
 
 
Fotó: HunGarian Baja kommunikáció
 
 
/ 7 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.