A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. január 22., szombat
Tereprally Hírek
/ 14 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.01.13, 13:55:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.13, 13:55:00

Cimkék:

Tisztelt Címzettek!
 
A Magyar Motorsport Szövetség a sportszakma részére megrendezi éves központi szemináriumát.
 
Időpont: 2022. február 27. 9:00 (vasárnap)
Helyszín: online, Zoom értekezlet formájában
 
A részvétel a 2022-ben sportfelügyelői, versenyigazgatói, vezetőbírói licencet kiváltani kívánók számára kötelező!
 
Rajtuk kívül szeretettel várjuk a sportszakma egyéb képviselőit is (technikai felügyelők, pályabírók, szakágvezetők, szakági tanács tagok, kollégiumvezetők, MAMS tagszervezetek képviselői, szervezők, edzők, versenyzők, stb.), illetve bárkit, akit a téma érdekel.
 
A részvétel díjmentes.
A szemináriumot követően a sportfelügyelők, versenyigazgatók és vezetőbírók egy online teszt kitöltésével igényelhetik meg licencüket.
 
A Zoom linket és az időtervet egy későbbi időpontban fogjuk kiküldeni.
 
Sportbaráti üdvözlettel
Hermann Henrik
elnök

Zólyomi Andrea | 2022.01.12, 09:46:00 | Utolsó módosítás: 2022.01.12, 09:46:00

Cimkék:

Még csak alig nevezték ki Horváth Lajos motorversenyzőt a MAMS tereprali szakág vezetőjévé, „Laller” máris belevetette magát a munkába. Aki ismeri a váci sportember elhivatottságát, az tudja, hogy ez jót jelent.
 
 
Nemrégiben egy nagyobb lélegzetvételű interjúban számoltunk be arról, hogy a Garamvölgyi Zoltánt váltó Horváth Lajos milyen tervekkel vág neki a 2022-es szezonnak. Nos, a rajt pillanata még igencsak messze van, de az új seprű már szépen seper a TR-szakág háza táján:
 
 
„Először is szeretnénk változtatni a versenyzők szabályismeretén, és konzekvensen be is tartatni azt a rendszert, amelyet tovább viszünk. Könnyű dolgunk van, mert Sasvári Sándor és Garamvölgyi Zoli remek alapot teremtett a mi munkánknak. Konkrét elképzeléseim vannak arról, mivel kell megpróbálnunk vonzóbbá és önfenntartóvá tenni a tereprali motoros szakágát. Egy igencsak nehéz gazdasági helyzetben vettük át az irányítást, de a kollégáimmal együtt mindent megteszünk, hogy a lehetőségeinkből a legjobbat hozzuk ki. Szeretnénk megnyerőbb arculatot kialakítani, elvetni a Nyugat-Európai felfogás magvait a hazai tereprali motoros ágazatában. Elsőként a technikai átvételeket szeretném megreformálni, ennek egyik elemeként be fogjuk vezetni a zajhatár mérést. Noha itthon ez nem kötelező - és nekünk sem áll szándékunkban azzá tenni -, ha a motoros bajtársaink külföldi versenyeken szeretnének indulni, ott követelni fogják tőlük a vonatkozó zajszint betartását. Én már önköltségen be is szereztem egy mérőműszert, amit ezentúl minden verseny előtt használni fogunk, ezzel is segítve és támpontot adva a sporttársaknak.
 
 
A gépátvétel és a megjelenés egyébként is egy sarkalatos pont, amelyen alapból szeretnék változtatni, feljavítani azt. Tervünk, hogy a teljes technikai személyzetet egyenruhába bújtatjuk, mellette a szervizparkban is egyforma sátrakat állítunk fel. Szeretném elérni, hogy ha egy szurkoló, vagy egy potenciális támogató „betéved” hozzánk, akkor lássa és érezze, hogy itt bizony kívül-belül a profizmus az úr. A saját versenyzésem és a csapatom irányítása során is bebizonyosodott, hogy ha erre odafigyelünk, és a média háttér is kellően professzionális, akkor még a kedvezőtlen üzleti széljárás ellenére is képesek lehetünk révbe érni. Egyértelműen szponzorok bevonása a cél, hogy magasabb szintű körülményeket tudjunk biztosítani azoknak a versenyzőknek, akik a kupasorozatunkban indulnak, és szeretnénk minél több külföldi versenyző érdeklődését is felkelteni! Jelen pillanatban ezek megvalósításán dolgozunk.” - adott betekintést a „hogyan tedd vonzóvá a motoros terepralit Magyarországon” kezdőcsomagba Horváth Lajos.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk

A Magyar Motorsport Szövetség elnöksége Horváth Lajost választotta meg a motorosok/quadosok szervezeti képviseletére. A tisztség betöltése egy újabb komoly lépés a váci motoros karrierjében.

Zólyomi Andrea | 2021.12.22, 22:18:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.22, 22:18:00

Cimkék:

A feladat komoly felelősséggel jár, de természetesen Laller készen áll a kihívásra, sőt tulajdonképpen már munkához is látott. Magyarországot a Dakar Rally-n kétszer is képviselő pilóta már hosszú ideje igyekszik - sikerrel - összefogni a honi motoros/terepralis közösséget, és a környező országok versenyzőit. Most már szövetségi felhatalmazása is van minderre:

 

„Szeretnék közölni veletek egy hírt: A mai nap kineveztek a Magyar Motorsport Szövetség Tereprali szakág vezetőjének. Nagyon köszönöm a jelölést a leköszönő szakágvezető Garamvölgyi Zoltánnak, Hermann Henrik elnök úrnak, valamint a bizalmat a tagszervezeteknek.
Köszönöm Zolinak az elmúlt évek áldozatos munkáját, nélküle nem tartanánk ott, ahol most vagyunk. A tereprali szakág rengeteget köszönhet neki, én pedig nagyon bízom benne, hogy a temérdek tapasztalatával és ötletével továbbra is segíteni fogja a munkánkat. Bemutatkozó szakágvezetőként megfogalmazódott bennem jó pár meglátás, amellyel szeretném emelni a sorozat színvonalát, a céljaink eléréséhez pedig Esch Tamás és Dervadelin Tamás motoros társunkat kértem fel, hogy a továbbiakban szakági megbízottként segítsék a törekvéseim.
 
 
Minden tudásunkkal azon leszünk, hogy ez a gyönyörű sportág életben maradhasson, és a terepralizni vágyó motorosoknak szervezett körülményeket biztosítsunk, összefogjuk őket, hogy egy remek közösségben, zavartalanul élvezhessék a terepmotorozás által nyújtott szabadságérzést. Én a magam részéről még annyit szeretnék hozzátenni, hogy a megbízatásom mellett továbbra is versenyzem - ahogy eddig, úgy ezután is megtaláltok majd a szervízparkokban. Állok minden kedves sporttársam rendelkezésére!” - nyilatkozta Laller közvetlenül a kinevezése után.
 
 
Horváth Lajos tervei között egy minőségi kupasorozat lebonyolítása, a TR népszerűsítése, valamint hangsúlyosan az utánpótláskérdés szerepel, de a szakág újdonsült első embere a sportág megerősödésére is odafigyel: ennek részeként egyfajta válogatottként, magyar csapatként szeretné összefogni a külföldön versenyezni vágyó terepralis kollégáit.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2021.12.16, 10:20:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.16, 10:20:00

Cimkék:

A MAMS iroda 2021. december 22. és 2022. január 2. között zárva tart.

Mivel az év vége miatt sok ügyet kell lezárnunk, kérünk mindenkit, hogy a hátralévő ügyintézést még a mai és a holnapi napon tegye meg. Hétfőn és kedden csak a legszükségesebb esetben tartunk személyes ügyintézést.

 

Megragadnánk az alkalmat, hogy ezúton kívánjunk minden kedves tagszervezetünknek, versenyzőnknek és tisztségviselőnknek nagyon kellemes ünnepeket!

 

Zólyomi Andrea | 2021.12.07, 09:26:00 | Utolsó módosítás: 2021.12.07, 09:26:00

Cimkék:

Hosszú szezont tudhat maga mögött a Laller Racing Dakar Team csapata, amely mára Magyarország egyik legnagyobb kétkerekű off-road sportegyesületévé vált. A 2021 az eddigi fennállásának legsikeresebb versenyéve volt a Horváth Lajos által vezetett váci csapatnak, így evidens volt, hogy a bajnokságok végeztével leülünk egyet beszélgetni „Lallerrel”.
 
 
Kérlek, értékeld az idei évet: hogy alakult, minek örültél nagyon, mit lehetett volna jobban csinálni?
Először is, nagyon boldog vagyok, hogy a borzasztó 2020-as, csonka szezon után idén visszakerült a hangsúly a versenyzésre. Egy szűk esztendő után végre újból teljes kalendáriumot futottunk, az előzmények ismeretében ez már így magában is egy nagyon komoly pozitívum. Az már csak hab a tortán, hogy az egyesületünk rövid fennállásának legerősebb évét zártuk, és mára mi lettünk itthon az egyik legnagyobb off-road team! Ez utóbbiak rendkívül boldoggá és motiválttá tesznek, mert azt gondolom, mindent kihoztunk a lehetőségeinkből. Számos nagynevű külföldi versenyen vettünk részt, 15 versenyzőnk van, három általunk képviselt szakágból kettőben mi adjuk az aktuális magyar bajnokot - van, ahol szakágon belül több kategóriában is -, és még a társadalmi szerepvállalásból is alaposan kivettük a részünket. Természetesen nem dőlünk hátra, mert mindig és mindenben lehet fejlődni. Ez a cél!
 
 
A csapat igazgatása és ügyes-bajos ügyei mellett te magad is folyamatosan versenyzel. Milyen plusz terheket ró ez rád?
Lényegében semmilyet, hiszen imádom csinálni! Évtizedek óta a motorozás teszi teljessé az életem, az pedig további energiákat szabadít fel bennem, hogy nem csupán egyéni sportolóként vagyok jelen, hanem már csapatszinten is beírtuk a nevünket a sportszakmába. Ez az egész nem csak egy életstílus, szenvedély, vagy éppen motiváció, az idők során kicsit az ember vallásává is válik a motorozás, második családjává a versenyzőtársak. Utóbbi talán mindennél fontosabb tényező, és nagyon örülök neki, hogy az elmúlt évek talán legjobb közössége formálódik a tereprali szakágban.
 
 
Milyen tervekkel vágsz, vágtok neki a következő esztendőnek?
Mindig szeretnék, szeretnénk tovább fejlődni egy kicsit. Vannak konkrét terveink, ezekről egyelőre még nem rántanám le a leplet, de annyit elárulhatok, hogy 2022-ben mégtöbb külföldi versenyen akarunk rajthoz állni. Ezek között lesznek az elmúlt esztendőkből már jól ismert, visszatérő futamok, és új helyszínek is. Ha minden az elgondolásaink szerint alakul, akkor a jövő évet egy spanyolországi edzőtáborral fogjuk indítani, ám azt még nem tudom megmondani, hogy pontosan milyen bajnokságokban, mekkora létszámmal indulunk. Ezek még szervezés alatt állnak.
 
Mint minden sportágban, az off-road motorversenyzésben is tapasztalható az utánpótlás hiánya. Mit mondanál egy fiatalnak, miért fogjon bele a terepraliba?
Azért, mert olyan életre szóló élményekkel, barátságokkal, tartással és szemlélettel vértez fel ez a közeg, amelyet soha, sehol, semmilyen más sporttól nem kapsz meg! Tudom, hogy rengeteg tini, serdülő, fiatalember lelkesedik, sőt rajong az off-road motorozásért, így én bizakodó vagyok a jövővel kapcsolatban. Számos szakágnak komoly kultusza van Magyarországon, és előbb-utóbb minden kitartó ifjú motoros elér arra a pontra, hogy már nem elégszik meg az erdei veretéssel, és szervezett körülmények között akarja tovább húzni a gázt. Ez utóbbit nem csupán javasolnám, de tisztelettel kérném is: krosszosok, endurósok, terepes srácok, ne lépjetek tiltott ösvényre, inkább CSATLAKOZZATOK a Laller Racing Dakar Teamhez!
 
 
Lassan már decembert írunk. Hogyan készülsz az ünnepekre, mit fogsz csinálni? Adj egy kis betekintést a civil szférádba!
Szívesen adnék, ha lenne olyan… (nevet) A sportegyesület, a saját versenyzésem, és a Laller Car Service napi ügymenete mellett elég nehéz a klasszikus karácsonyi készülődés, valószínűleg a szenteste előtti utolsó pillanatokig az aknában állok, vagy az irodában ülök majd. Maga az ünnep természetesen szent és sérthetetlen lesz, amelyet a párommal és a szűk családi körrel fogok eltölteni. Igyekszem rápihenni a hosszú és eredményes évre, és igazából ugyanazokat fogom csinálni majd, amit ti is: jókat eszek, beszélgetek, és egy-egy pohár ital is belefér… (kacsint)
 
forrás: Laller Racing
/ 14 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.