A Magyar Motorsport Szövetség fontosnak tartja adataid védelmét. Az adatkezelésről bővebben az Adatkezelési Szabályzat-ban tájékozódhatsz. Itt a mams.hu oldalunkon HTTP-sütiket használunk, hogy a legjobb élményt nyújthassuk. További információk ide kattintva érhetőel el.
Elfogadom
2022. december 04., vasárnap
Tereprally Hírek
/ 19 oldal

Zólyomi Andrea | 2022.11.17, 08:58:00 | Utolsó módosítás: 2022.11.17, 08:58:00

Cimkék:

Horváth Lajosnak nemcsak a motorozás, de a jótékonyság is szívügye. „Laller” évek óta élharcosa a látássérültek integrációjának, nemrégiben két beteg fiatalember gyógyulásáért folytatott gyűjtésben segédkezett, most pedig az állat és természetvédelem is megszólította őt.
 
 
Ebből az alkalomból a váci terepmotoros a heves megyei Kápolnán járt, ahol meglátogatta a Macskaárvaház Alapítványt, valamint Kiss Norbert Európa-bajnok kamionversenyző, Dudás Zoltán jet ski pilóta és Ignácz Balázs főispán társaságában fákat ültetett:
„Egy jó ügyért kiállni mindig remek dolog, de még ennél is nagyobb megtiszteltetés, ha ezen keresztül olyan embereket ismerhetsz meg, akik a saját területükön sportáguk, vagy épp szakmájuk legjobbjai, és van egy olyan nemes, közös céljuk, ami az állat és természetvédelem. Fantasztikus emberekkel találkozhattam, többek között a térség főispánjával Ignácz Balázzsal, a Ferencváros labdarúgócsapatának vezérével, Kapin Richárddal, aki a Szurkolók az állatkínzás ellen szervezet vezetője, és munkájuk eredményeképpen jelentősen szigorodott az állatkínzás jogi megítélése Magyarországon, vagy éppen a Noé Állatotthon Alapítvánnyal, akik rossz sorsú állatoknak valójában is a Noé bárkáját jelentik.
 
 
És nem utolsósorban Boday Pállal, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnökével, aki ezt az egész kezdeményezést mozgatja, és engem is meginvitált ide. Az pedig már tényleg csak hab a tortán, hogy Kiss Norbert négyszeres Európa-bajnok kamionversenyzővel és Dudás Zoltán jet ski Európa-bajnokkal is találkozhattam, ők mindannyian elkötelezett és önzetlen állatvédők, akik nem félnek összekoszolni a kezeiket, ha egy jó kezdeményezésért kell lapátot ragadni.” - nyilatkozott Horváth Lajos.
 
Az esemény során nem csak az árva cicákat látogatta meg „Laller”, de a szomszédos faluban található Fleischmann Rudolf Általános Iskola másodikosaival is találkozott, és a társaságukban tűztövis díszcserjéket ültetett, rávezetve a fiatal generációt arra, hogy milyen fontos ügy is az állat és természetvédelem.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Ezen a hétvégén az év utolsó versenyén állt rajthoz Horváth Lajos „Laller”, aki 2022-ben nem csupán versenyzőként, de csapatfőnökként és szakágvezetőként is bizonyítania kellett a rátermettségét.

Zólyomi Andrea | 2022.11.07, 09:43:00 | Utolsó módosítás: 2022.11.07, 09:43:00

Cimkék:

A versenynaptárban szezonzáróként szereplő nyirádi futam hagyományosan borongós, esős, őszies időjárási körülmények között zajlott, de mindez nem tudta elvenni Laller jókedvét. A váci terepmotoros a Raid of the Championst is teljesítette, ezzel pedig egyetlen kivétellel (a lengyelországi Rally Breslaun kifogott rajta a technika) az év összes versenyén célba ért:
 
 
„A Raid of the Champions nyitónapja felemásan alakult a számomra. Pénteken kétszer 33 kilóméter várt rám, ahol az első szakasz nagyon küzdelmes volt az esőben, de délutánra megjavult az idő, az autók pedig szépen kijárták nekünk a nyomot. Ezáltal megjött a várva-várt tapadás is, így pedig sokkal élvezetesebb volt a motorozás. Még aznap este a teljes mezőnnyel egy jó hangulatú összetartáson vettem részt, ahol a baráti hangvétel és a finom vacsora mellett levontuk az idei esztendő konzekvenciáit is. Ma reggel pedig következhetett a maratoni szakasz, ahol a csapadék helyett ezúttal a komoly oldalszél nehezítette a versenyzést, viszont az élmény mindenért kárpótolt!
 
 
A szervező nagyon kitett magáért, hiszen fantasztikus pályát hozott össze nekünk - ezúton is köszönjük szépen Garamvölgyi Zoltánnak. A Nyirád körüli térség Magyarország talán legjobb terepralis helyszíne: egymást váltják a rendkívül élvezetes, gyors, ugyanakkor technikás, olykor endurós erdei szakaszok. Klíma Gábor csapattársammal minden métert a magunkévá tettünk, végig óriási csatában voltunk. Az egyik szakaszon hol én voltam a gyorsabb, hol pedig ő, folyamatosan TÁMADTUK egymást, szenzációs küzdelem volt! Nagyon élveztem, most bánom csak igazán, hogy vége van ennek a szezonnak. Ennek ellenére ránk természetesen ránk fér a pihenés, és a motorokra pedig a revízió. Az enyém most egy alapos vérátömlesztéssel fog átesni, de januárban remélhetőleg újból visszaülök majd a nyeregbe, és végre sikerül összehozni egy meleg égövi motorozást.
 
 
Összességében remek versenyen, izgalmas esztendőn vagyunk túl, ami személy szerint a pályafutásom során az egyik legtanulságosabb volt. A MAMS tereprali szakágának vezetőjeként a saját versenyzésem mellet a srácok dolgait is igazgattam, remélem a megelégedésükre. Ezenkívül csapatszinten is kiemelkedő évet zártunk, hiszen a Laller Racing Dakar Team tulajdonképpen minden jelentős off-road sorozatban győzni tudott. Mindez nem jöhetett volna létre a támogatóink nélkül, akik a Laller Racing mellett a Magyar Motorsport Szövetség terepmotoros törekvéseit is segítették. És itt is szeretném megköszönni a szurkolóinknak az egész éves buzdítást, támogatást! Mindig a fejlődés és az előrelépés a cél, de ha 2023 „csak” ugyanilyen lesz, akkor én azt gondolom, hogy mindannyian elégedettek lehetünk.” - vont mérleget a verseny és a teljes szezon vonatkozásában is a népszerű sportember.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk
 

A 2022-es versenyszezon a Raid of the Champions futammal zárul ezen a hétvégén, a megmérettetésen természetesen rajthoz áll Horváth Lajos is

Zólyomi Andrea | 2022.11.04, 08:45:00 | Utolsó módosítás: 2022.11.04, 08:45:00

Cimkék:

A Laller Racing Dakar Team hosszú és fárasztó évet tudhat maga mögött, számos nívós nemzetközi futammal, szép sikerekkel, rengeteg versenykilóméterrel. Horváth Lajosnak több fronton kellett bizonyítani, hiszen nem csupán versenyzőként és csapatfőnökként kellett helytállnia, de a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) tereprali szakágának vezetőjeként is sok volt a teendője:
 
 
„Következik az év utolsó versenye, egy kétnapos, megközelítőleg 300 kilométeres táv, amely pénteken startol el Nyirádról, és a környék településeit és a Bakony alját is érintve szombaton zárul. Pénteken egy rövid szuperspeciál szakasszal indítunk, már nagyon várom, hogy ismét a nyeregbe pattanjak. Ugyan az időjárás előrejelzés szerint eső várható, én bízom benne, hogy mindez nem riasztja majd el a szurkolókat attól, hogy kijöjjenek a pályák mellé biztatni a versenyzőket. Az is nagy izgalommal tölt el, hogy ismét találkozom az évközben remek kis csapattá formálódott terepralis mezőnnyel, akiknek szakágvezetőként is igyekeztem egész évben mindenben segíteni.
 
 
A célom, hogy ez a sokra hivatott közösség együtt maradjon, és lehetőség szerint a jövőben új tagokkal is bővüljön. Versenyzőként pedig szeretnék egy jót motorozni, csatázni az ellenfelekkel, méltóképpen lezárni azt az esztendőt, amelyről nyugodtan kijelenthetem, hogy a Laller Racing Dakar Team fennállásának eddigi legsikeresebb éve volt.” - mondta el Horváth Lajos, aki a tereprali szezon végeztével sem pihen majd sokat, hiszen hamarosan a 2022-es Kamion EB győztes Kiss Norberttel kezd közös öko-akcióba!
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.09.28, 09:02:00 | Utolsó módosítás: 2022.09.28, 09:02:00

Cimkék:

Ha jótékonykodásról és segítségről van szó, akkor arra számos nemzetközi és hazai megmérettetés, na meg a rettentően húzós/elfoglalt versenyszezon közepette is szakít időt a Laller Racing Dakar Team.

 

 
Pontosan ilyen volt a sárisápi „ADD A KEZED” esemény, amely két beteg fiatalember megsegítéséért, a kezelési költségük előteremtéséért, valamint a jó ügyre történő összefogás figyelemfelkeltéséért jött létre. A nemes célért történő küzdelemből a Laller Racing Dakar Team sem hiányozhatott, a csapat két tereprali pilótájával, Horváth Lajos „Lallerrel” és Dervadelin Tamással, na meg az ő versenygépeikkel igyekezte színesíteni a hangulatot:
 
 
„Mindig örömmel segítünk, ahol tudunk. Tulajdonképpen az ember azért is adja tereprali versenyzésre a fejét, mert ebben a szakágban a legnagyobb a bajtársiasság. Óriási távokat motorozunk be isten háta mögötti területeken, rettentő nehéz terepen, és ha valami probléma adódik, vagy baj ér, akkor csak a versenyzőtársadra számíthatsz. Mi terepralisok a hétköznapi életben is összetartunk, és igyekszünk segítő jobbot nyújtani, ezért nem is volt kérdéses, hogy az elmúlt vasárnap elguruljunk Sárisápra, és elősegítsük Bálint és Zsolt gyógykezelését, felépülését. Nagyon jó érzés volt az enduró és triál szakággal összefogva, együtt felvállalni a jó ügyet, remélem, hogy ez a rendezvény a köztünk lévő lyukakat is betömi majd. Őszintén bízom benne, hogy a mi és a többi megjelent sportoló/magánszemély támogatása könnyebbséget jelent a két fiatalember családjának. Izgatottan várjuk, hogy a srácokkal hamarosan erejük teljében találkozzunk majd, akár valamelyik versenypálya mellett. A Laller Racing Dakar Team nevében innen is mielőbbi gyógyulást és teljes felépülést szeretnénk kívánni a fiúknak!” - nyilatkozta a csapat és a MAMS (Magyar Motorsport Szövetség) képviseletében Horváth Lajos „Laller” csapat és szakágvezető.
 
Forrás: Tóth Krisztián Márk

Zólyomi Andrea | 2022.08.31, 09:18:00 | Utolsó módosítás: 2022.08.31, 09:18:00

Cimkék:

Az elmúlt héten pokoli kihívást teljesített Horváth Lajos „Laller”, a Dakart kétszer is megjárt motoros a horvát bosnyák határmezsgyén zajló Dinaric Rallyn vett részt. Laller ismét odatette magát, az újabb embert és gépet egyaránt rendesen gyilkoló versenyen is célba ért.
 
 
Az első nap még csak egy kevéske ízelítőt kaptak a versenyzők abból, ami a későbbiekben várt rájuk. A 60 kilóméteres prológot igazán élvezte a Laller Racing Dakar Team pilótája, aki így értékelte a továbbiakat:
„Egy kőbányából rajtoltunk, ami igazán élvezetes és tempós kezdés volt, majd bekevertek minket a hegyekbe, ahol izgalmas navigációs és igazi hard endúrós elemekkel tarkított kis szakasszá kerekedett az első nap. A következő két nap maratoni menet volt, az elsőn 375 km volt az előírt táv. Szerencsére a motorozáshoz legtökéletesebb idő várt ránk, ennél már csak a hosszú szakasz volt jobb, imádtam minden centimétert! Mindig megtaláltam a játszótársaimat, akikkel tudtunk együtt menni, egymást húzni, nem mellesleg megnyugtatott az érzés, hogy a hatalmas Dinári hegységben nem voltam egyedül.
 
 
A második napon 385 kilométert motoroztunk, ez felemásan sikerült a számomra. Kicsúsztam a limitidőből, de ennek ellenére a szakasz nagyrészén uraltam a navigációt. Gyönyörű helyeken jártunk, fantasztikus rallys erdei szakaszok és tempós kanyarok váltogatták egymást. Volt, ahol iszonyatosan nagy kövek és sziklák nehezítették a dolgunk, így nagyon elfáradtam… Ráadásul éjfélig tartott a motor felkészítése, de utána sem bírtam aludni.
 
Harmadnap az egész mezőny aszfalton átgurult a bosnyák-horvát határra, és átléptünk Boszniába. A szervezők itt sem aprózták el, 256 km hegyen, völgyön, erdőben, tökéletes talajon tempós kanyarokkal zajlott a menet. A saját tempómban tudtam menni, senki nem volt a közelemben, így légüres térben motorozhattam és élvezhettem a száguldás örömét. Sajnos egy picit belepiszkított a dologba, hogy az egyik versenyzőtársunk szembetalálkozott egy autóval.
 
 
Ezután sem pihenhettünk meg, 285 kilométerrel virradt ránk az újabb versenynap, és elhagytuk Boszniát. Nem aludtam túl jól, így eleinte teljesen háttal voltam a navigációnak. Később belerázódtam, de rettentően kellett vigyázni az erdőkben, mert folyamatos fakitermelés folyt, és csak úgy a semmiből jöttek kamionok és lánctalpas gépek is. A szakasz utáni este már nagyon fáradtan készülődtem a zárónapra, és bevallom férfiasan, hogy semelyik porcikám sem kívánta a motorozást. De nagyon nagy kár lett volna kihagyni a fantasztikus zárónapot, ahol azt kaptuk, amit vártam: egy kis összefoglalót a hét eseményeiből.
 
Ez nagyon tetszett, mint ahogy az egész verseny is! Egy román sráccal ekkor már vagy két napja meccseltünk, és ez a zárónapon sem volt másképpen. Nagyon jót játszottunk, a kolléga olyan dolgokba vitt bele, amit én egymagam biztosan nem vállaltam volna. Örülök, mert a kitűzött célt elértem, és sikeresen teljesítettem a pokolian nehéz versenytávot. Innen is szeretnék gratulálni a magyar kontingens többi tagjának, akik szintén befejezték a Dinaric Rally-t, ami igazán jó mulatság és férfimunka volt. Az értem szurkolóknak köszönöm szépen a rengeteg biztató szót, és a sok-sok kedves üzenetet!” - foglalta össze zsúfolt napjainak történéseit Horváth Lajos, aki a saját versenyzése mellett a MAMS tereprali szakágának vezetőjeként a magyar különítmény ügyes-bajos dolgaiban is segédkezett.
 
Írta: Tóth Krisztián Márk
/ 19 oldal
Magyar Motorsport Szövetség 2010 © Minden jog fenntartva.